Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Werps Soldeerworkshop door Marco Staartjes
Vandaag om 14:47:12
Zoekfunctie ? door nighttrain1
Vandaag om 14:34:20
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
  

Auteur Topic: Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III  (gelezen 66720 keer)

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 1782
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III
« Reactie #300 Gepost op: 18 oktober 2022, 20:17:46 »
Ford mustang bij zo'n niet dure vrijstaande plattelandswoning was toch meer passend  ;D

Ik heb een collega gehad met een Rolls Royce. Had ie van zijn vader geërfd en was zijn enige vervoer. Wilde ook niet anders trouwens. Leefde zelf in een oud boerderijtje. Dus...... Een beetje vooringenomenheid?

Mooie baan en geniet van je foto's
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Golfer

  • Offline Offline
  • Berichten: 106
  • H0 en Spoor 1
Re: Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III
« Reactie #301 Gepost op: 19 oktober 2022, 11:14:48 »
Ik heb een collega gehad met een Rolls Royce. Had ie van zijn vader geërfd en was zijn enige vervoer. Wilde ook niet anders trouwens. Leefde zelf in een oud boerderijtje. Dus...... Een beetje vooringenomenheid?

Ik zeg niet dat het niet passend is. MEER passend.

Maar je geeft een erg goed voorbeeld van een veelvoorkomende situatie.
Vriendelijke groet,
Michiel


H0, Spoor 1, Koploper over loconet UH IB Basic 65060

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 1782
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III
« Reactie #302 Gepost op: 19 oktober 2022, 20:55:04 »
 (y)
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III
« Reactie #303 Gepost op: 06 november 2022, 13:40:27 »
hallo,

Gisteren mijn nieuwste aanwinst wezen ophalen in het westen van het land. De MBW BR 50 519 deze BR 50 heeft tot eind van zijn dienst tijd bij de Deutsche Bundesbahn in omgeving van Munster dienst gedaan met de Grote windleiplaten en cabinetender heel soms hing ook een normale BR 50 standaard tender er achter..

De lok is nog als nieuw geen beschadigingen er op en weinig gereden bij de vorige eigenaar

Eerst foto voor het seinhuis van station Konigshofen



tot zo ver dit kleine bericht

Met vriendelijke groeten,

bernhard

« Laatst bewerkt op: 07 november 2022, 16:22:18 door bernhard67 »

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1413
Re: Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III
« Reactie #304 Gepost op: 06 november 2022, 15:10:35 »
Een schitterende loc. (y)
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III
« Reactie #305 Gepost op: 07 november 2022, 16:25:00 »
Goede Middag,

Ik heb even een nieuwe foto van mijn nieuwste aanwinst geplaats in bericht van zondag middag.



Hier boven nog een nieuwe betere foto von de belichting niet zo goed.

Tot zo ver dit berichtje

Met vriendelijke groeten,

bernhard


g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1637
Re: Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III
« Reactie #306 Gepost op: 07 november 2022, 18:36:16 »
Prachtige lok Bernard. Ik moet nog even wachten totdat ik m in het echt kan zien. Zin in!
Groet Gert-Jan

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III
« Reactie #307 Gepost op: 22 december 2022, 10:01:03 »
Goedemorgen,

Op dit moment is eigenlijk mijn spoor nul baan Konigshofen in winterslaap tot eind maart . Wil niet zeggen dat alles gelijk stil ligt.  Ik ga komende week beginnen met de bouw van een locloods voor bij Konigshofen.  Wederom is de Locloods een Beierse gebouw en staat in de Duitse plaats Nordhalben.  Komt uit het programma van Jaffa´s.  Modellbau.

Ik zelf ben niet zo enthousiast van Resin bouwkits die best wel veel worden aangeboden in spoor nul.  Dank aan Studio 95 of Mullers Bruchbodum Soms moet je best wel veel na werk doen aan zo Resin kit bovendien ben ik er ook achter gekomen dat Resin niet zo van hoge zomerse temperaturen houd en daardoor nog wel eens krom kan gaan trekken voor al de daken.

Mijn grote voorkeur heeft toch wel gebouwen uit Karton van de Firma Stangel of Jaffa´s deze kunnen mits goed behandeld tegen alla temperaturen warm weer of koud weer.

of MDF de laatste heeft wat minder last van hoge temperaturen echter kan weer niet goed tegen vocht daar ben ik achtergekomen op mijn spoor nul baan. Ik kreeg in paar gebouwen schimmel gelukkig kon dit zeer eenvoudig worden verwijderd  zonder dat gebouw daardoor aangetast was. Maar ik ga toch maar geen risico aan met schimmel het zou goed kunnen dat het  gebouw op een gegeven moment niet meer te reden is en dan kan je het zo in de vuilnisbak gooien wat wel zonde is van het gebouw.Juist door dat  de gebouwen die ik heb niet bij de bekende firma´s te vinden zijn dus eigenlijk best wel unique zijn.

Echter tegen woordig haal ik eind oktober tot eind maart de MDF gebouwen van mijn baan en gaan deze in huis in de opslag. de Stangel gebouwen blijven gewoon op mijn spoor nul baan staan en tot nu toe nergens last van gehad. De resin gebouwen blijven ook gewoon in de wintermaanden op mijn spoor nul baan staan.

Tot zo ver dit stukje uit mijn koker wat betreft ervaringen
.
Met vriendelijke groeten,

Bernhard


bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III
« Reactie #308 Gepost op: 22 december 2022, 10:26:26 »
Hallo,

Vorige week heb ik het Blockpost verder afgemaakt voordat de rijdag daar was.  De Blokpost komt later op het buitenbaan gedeelte te staan in de zomer van 2023 als die tenminste net zo mooie of nog mooier weer wordt als de zomer van 2022.

Voor de kleuren heb ik gebruik gemaakt van Pan Pastel verfen dat is niet anders dan een poederverf wat ik zeer goed vind komt uit de USA vandaan.

De Blockstelle lijkt zo  gemakkelijk  gebouw maar dat is het niet jammer genoeg is de bouwbeschrijving niet echt heel duidelijk vooral het trappenhuis is het lastigste gedeelte van het hele gebouw. Dit koste mij wel even wat geduld en puzzelwerk maar uiteindelijk is het met de trap toch gelukt.  Het dak is nog afneembaar zodat er nog interieur in geplaatst kan worden.



Zaterdag 17 december stond het Blokpost voor het eerst op de rijgroep module bakken en daar vond ik het zeer zeker niet verkeerd staan. Voordeel van dit gebouw is dat het minder kwetsbaar is tijdens transport. 

tot zo ver dit kleine  berichtje

Met vriendelijke groeten,

bernhard


moonlicht

  • Offline Offline
  • Berichten: 502
Re: Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III
« Reactie #309 Gepost op: 22 december 2022, 13:23:54 »
Leuk gebouw, maar het lijkt alsof er een gevel los komt

Cor

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III
« Reactie #310 Gepost op: 25 december 2022, 11:58:25 »
Hallo,

via deze weg wens ik alle lezers  van mijn draadje  fijne Kerstdagen  en gezond en mooi nieuw modelspoor jaar toe in 2023

Foto van mooie rode BR 212 met umbauwagons gelukkig kan ik zo iets nog laten rijden in spoor nul. Ben dan ook nog steeds een grote liefhebber van de BR 212



met vriendelijke groeten,

bernhard

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III
« Reactie #311 Gepost op: 21 januari 2023, 10:00:37 »
Goedemorgen .

Eerlijk gezegd op dit moment niet zo veel te vermelden qua konigshofen .

Wel heb ik nieuwe Lenz Centrale als Kerstcadeau me zelf gegeven aangezien met de oude Lenz centrale weinig functies kon oproepen bij  de stoomlocs en diesellocs. Ik wil in April nog handregelaar van Lenz aanschaffen die draadloos is dan kan ik ook de locs makkelijker in de gaten houden als  die op het buitengedeelte rijden,

behalve dat ik bezig ben met de bouw van een locloods die uit het spoor nul programma komt van Jaffa´s  . De zijwanden en achterwand plus voorwand zijn opgebouwd uit drie lagen karton en veel dikker dan locloods uit het Stangel programma.  Wel moet je bij Jaffa´s  het dak constructie de balken en dak zelf nog los bestellen zit niet in de bouwdoos zelf.

. De locloods is dan ook te vinden in Nordhalben Beieren . Ik had gehoopt dat de BR 212 in de locloods zou passen maar jammer genoeg is dat niet het geval geld ook voor de BR 78 .
 
In de locloods past eigenlijk alleen de BR 64 en BR 86 beide locs heb ik dus niet . railbus zou er wel in passen maar die heb ik dus ook niet.

Bedoeling is dat er wel verlichting in de locloods komt en nog wat van inrichting foto´s van de bouw heb ik tot nu toe nog niet gemaakt

tot zo ver dit berichtje wat Konigshofen betreft  die is nu in winterslaap duurt nog  tot begin Maart of Half Maart hangt van de Buitentemperatuur af.  Op dit moment is het nog te koud om bezig te zijn met de baan of daar weer te gaan rijden.

tot zo ver dit berichtje

Met Vriendelijke groeten,

bernhard


bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III
« Reactie #312 Gepost op: 26 februari 2023, 10:39:07 »
Hallo,

Zo bijna is het Maart  (y) dus dat betekend dat voor mij het nieuwe spoor nul seizoen weer gaat beginnen zodra de temperatuur boven de 10 graden komt.



De BR 212 243-0 staat met een korte personentrein bestaande uit twee 4Yge umbauwagons  klaar voor vertrek op spoor 1 .



Tot zo ver dit berichtje

Met vriendelijke groeten,

bernhard
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2023, 10:43:18 door bernhard67 »

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III
« Reactie #313 Gepost op: 05 maart 2023, 17:31:16 »
Hallo,

Zo nu het begin maart is begin het nieuwe spoor nul seizoen bij mij wel te kriebelen. Kon dan ook niet wachten en ben langzaam weer in mijn hobby ruimte begonnen om mijn spoor nul baan qua landschap iets mooier te maken, Heb er dan ook een keuze gemaakt voor een stuk akkerveld langs het spoor. 

Het akkerveld is nog niet af  maar zo als de tractor nu staat op de foto zo  zal de Porsche tractor ook blijven staan. verder komen nog een paar preiser landarbeiders  op het akkerveld te staan zijn besteld bij lippe aan gezien deze uitverkocht waren.

Normaal staat op de achtergrond een goederenloods echter staat deze nu nog in de winteropslag  en komt pas weer op de baan te staan als de buitentemperatuur boven de 10 graden is. Dit doe ik om te voorkomen dat in het MDF schimmel komt  heb dat een paar jaar geleden gehad bij een MDF  gebouw en dat vind ik wel zonde.  Vandaar dat alle mooie MDF gebouwen zo half oktober  tot begin april in winteropslag gaan. Op deze manier heb ik geen last van schimmel in de gebouwen.  Alleen alle niet MDF gebouwen blijven het hele jaar door gewoon staan op mijn spoor nul baan.



Op de foto is dan ook de Kof met twee Ghmms 50  aan het rangeren net even buiten het station Konigshofen. Op de achtergrond boven de Tunnel staat dan ook een  donker gele M.A.N  Diesel zandvrachtauto uit  1971 deze  doet mij nog aan mijn jeugd jaren terug denken als bij mijn ouders de oprit overnieuw werd bestraat op zij van het hoekhuis . Als er nieuw zand of aarde nodig was dan kwam Zandbedrijf uit Eemdijk altijd de Aarde of Zand met een rode cabine en laadbak  M.A.N, Diesel afleveren . Vond de M.A.N DIesel voor al de Cabine met de markante Neus altijd wel iets hebben. Oja ik kom uit het bijzondere dorp waar  FC Groningen  met voetbal verslagen is door een amateur voetbal club en  Utrecht  is  afgelopen dinsdag ook door de zelfde Amateur club verslagen die blauw wit dragen qua voetbal kleding.

Tot zo ver dit berichtje

Met vriendelijke groeten,

Bernhard
« Laatst bewerkt op: 05 maart 2023, 17:55:20 door bernhard67 »

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III
« Reactie #314 Gepost op: 19 maart 2023, 15:26:10 »
Hallo

Gisteren is bij mij het nieuwe  spoor nul seizoen begonnen  (y)  nu de buiten temperatuur boven de 10 graden is .Ben dan ook na korte winter pauze  eerst maar eens de sporen  bij konigshofen met spirtus  schoongemaakt.  De spoorstaven waren goed zwart van het vet en stof. 

Na dat de rails schoon was ben ik gaan spelen met de mooie BR 50 van MBW  echter  kwam ik gouw tot de ontdekking dat de lok stopte op een wissel die best wel belangrijk is bij station Konigshofen.

 Eerst dacht ik dat er ergens stoomdraden los geraakt waren maar dat was niet het geval.  Na lang zoeken kwam ik er dus achter dat de Lenz-Peco wissel geen stroom door  laat ik heb dit met een Lenz peco wissel nog nooit meegemaakt  vreemd gevalletje dus misschien hebben andere spoor nul rijders zo iets ook meegemaakt. 

Om nou de wissel gelijk te vervangen gaat mij iets te ver dus heb ik aan het gedeelte waar geen stroom door heen loopt heel voorzichtig aan de binnen kant een dun stroomdraadje aan gesoldeerd .  Daarna weer getest en de lok loopt in een keer door. en gelukkig ook geen last dat de wielen van de lok worden opgetild door de tin of het stroomdraadje .



tot zo ver dit stukje van mij wat ervaring met een Lenz/Peco wissel uit England vandaan.

Nog vergeten te vermelden de MDF gebouwen zijn ook weer terug geplaats  uit de winteropslag vandaan. zie de foto daarvoor met de Kof

Met vriendelijke groeten,

bernhard
« Laatst bewerkt op: 19 maart 2023, 15:29:48 door bernhard67 »