Hmm, weer iets nieuws geleerd... schuurkurk, nog nooit van gehoord,
Het enige waarom ik voor een viertje gekozen heb is vanwege het feit dat ik de kano's op een van kopbakken niet hoef weg te snijden/vijlen/zagen (wat bij een tweetje wel het geval is)
Dat over die koersrol neem ik maar over, transfers komen tegen die tijd wel.Nu heb je me alleen aan het twijfelen gemaakt of ik nu wel of niet een IC-vier moet maken of niet... ik vind de IC vier met de blauwe baan over de ramen wel erg imposant namelijk.Extra... ik heb nog eens heeel goed naar tekeningen gekeken, en vooral naar de mastica handleiding.... allemachtig, bedankt dat je me hiervoor behoed hebt! Ik zie het nu pas dat er stevig wat verschil tussen zit ja..... 100 maal dank... het wordt dus GEEN IC-viertje...
Zodra de wanden een beetje zijn opgeschuurd om de ergste oneffenheden weg te krijgen plaats ik aan beide zijden van iedere naad (afstand ca. 4 mm) afplakband dan gaat de putty met de vingers er op. Nadat alle naden zijn voorzien van putty, het afplakband weghalen. Dag laten drogen en dan afschuren met schuurpapier (gradatie ca, 300) niet vijlen.
Overigens was dat putty nogal wat aggresiever dan ik in eerste instantie dacht: vrijwel direct na het opbrengen verwonderde ik me er over dat de massa zwart werd: de verf van het dak kwam vrijwel meteen na het opbrengen los.
Was de putty zo vloeibaar dan? Ik laat de tubes meestal een half jaar liggen opdat er niet zo'n dunne soep uitkomt.