Wit-Russische denk ik, de Jan Kiepura heeft geen Oekraïense bestemming (het betreft het rijtuig van de BC naar Minsk).
*** weer die autozug barrels die we in haarlem hebben gehad, wat ik gehoord heb is dat de trein van autozug is en tractie van railion en dat straks 1 stam ook in nederland door een 189 getrokken gaat worden.
Ja, en CNL is weer overgenomen door DB-Reise&Touristik
..... er klopte de 9e veel niet bij de EN347/CNL379/40347, ik zat er zelf in en vooral het deel naar praag wat ik had was 6x niks, personeel was nie echt blij.Voor dat ik verder ga over de samenstellingen enzo, wat mij betreft kan de naam van dit topic wel veranderd worden. Spots internationale rijtuigen/treinen lijkt mij prima, dan kunnen ook de IC140's en andere internationale treinen erbij in die elders nog geen plek hebben.Zo nu eerst bij het begin beginnen, de samenstelling van de CNL313 Donau-Kurier/CNL301 Apus van zondag 9-12-2007:Loc 1621WLABm171 06-90306-0WRkmz138 88-91009-5Bmz 21-91163-5 ÖBBBdm 28-91102-0 ÖBBBcmz 59-91219-0 ÖBBBcmz 59-91206-7 ÖBBBomz236.3 21-90527-9WLABmz173 72-90040-9BDcm 09-90410-7Bvcmbz249.1 59-90049-7Bvcmz028/248 05-91005-8Bpmz 09-90501-3Deze trein miste in beide delen een 2e WL en in het deel naar Wien onbrak achter de WR een Bomz236.3.De CNL40347 Borealis/EN347 Jan Kipura/CNL379 Kopernikus van zondag 9-12-2007:In Nederland 2x 1600 waarvan 1 in opzending/ tussen Em en Berlin Ost Bf. 101-008-1, de EN347 kreeg er toen 2xBr232 voor en de CNL379 een CD loc van het zelfde type als de DB Br180.Bomdz236.? 84-90207-2Bvcmbz249.1 59-90033-1( dit moest een Bvcmz028/248 zijn)Bvcmbz249.1 59-90031-5WLABmz173 72-90029-2WL(? ) 622071-90280-4 RZD( Rusland)WL(? ) 71-90238-1 BC( Wit Rusland)WLAB(? ) 70-90004-2 PKPWLAB(? ) 70-90005-9 PKPBvcmbz249.1 59-90044-8Bpm 28-90002-9 PKPBvcmbz249.1 59-90019-0( op deze plek behoorde de Bomdz236.? te zitten.)Bomdz236.? 84-90215-5( op deze plek hoord een Bvcmz028/248 te zitten.)Bvcmz028/248 50-91051-1( en op deze plek hoord dan weer de Bvcmbz249.1 te zitten)WLABmz 72-91004-6 CD(Tjechië)De Bomdz236.? naar praag had wel z'n eigen reserverings nummer, bij de Bvcmz028/248 en Bvcmbz249.1 waren ook de reserverings nummers verkeerd, rijtuig 173 moest 172 zijn en anders om. Het verschil zit in het aantal lig plekken per coupé o.a..Iritant is dat de Kopernikus 378/379 v/n Praag tussen Praag en Berlin als normale trein rijd, je krijg dus allerlij soorten volk in je coupé waar je niet op zit te wachten en die geen boodschap hebben aan je reservering.Verder werden tijdens het overstaan van de rijtuigen gister in Praag de rijtuigen slecht gereinigd. De verkeerde samenstelling werd daar niet aangepast waardoor er terug ook niks van klopte. Spoel water van de WC's werd niet bij gevult en een defecte WC werd niet gerepareerd waardoor er voor 3 rijtuigen maar 1 WC bruikbaar was. Ook waren de kroesborden niet gewisseld, trein had richting Amsterdam gewoon nog koersborden Amsterdam-Praag in de ramen hangen. En de verlichting werd pas na een tijd aan gedaan. De airco van de Bomdz236.? v/n Praag had problemen sommige coupés was het niet uit te houden.Verder een leuke reis v/n Praag gehad, en het erg gezellig gehad onderweg op een ruzie met een paar tjechen naGroetjes michiel
Bij mijn weten zijn de enige nachttreinen die in Hlm zijn geweest de ONE en de CNL.Goed in die laatste zaten dan wel eens DB Nachtzug bakken in, laatste tijd ook steeds meer JK bakken overigens.Overigens is alles wat ooit DB Nachtzug was, nu CNL geworden
Staan bij LSM op de website. Nieuw voor 2007/2008. Nog wat Sachsenmodelle uh Tillig erbij en we zijn klaar.