Ik ga voorlopig uit van korte wissels, lange wissels nemen weer meer rijlengte in beslag.
De ligging van de wissels verlengd met flexrails zodat het wat slanker lijkt.Geloof me, dat kost tijd in Scarm.
Al met al toch een perronlengte van bijna een meter.Misschien dat het in de praktijk nog iets ruimer uitkomt, hopelijk.
- Hoe steil is de helling in de helix rechtsonder? Met 50 mm hoogteverschil kom je denk ik net op 3.0%. Maar dan heb je wel dunne dragers nodig en een opvangsysteem voor je stroomafnemers bij electrisch materieel.
Scarm is best geavanceerd programma.Bij het instellen van de hoogte van de rails, in 3D krijg je dan die pijlers te zien, dan geeft Scarm ook het percentage aan en zelfs in kleur, groen is, OK en geel nog net niet .Rood is foute boel, opnieuw.
In HO kom je in de bocht ook krap boven zal in N niet anders zijn.
Kan die helix trouwens ook wel uitwerken in Scarm maar dat doe ik nog wel later.
Ik meet en blijf meten op iedere meter als het uit komt is er een verschil van 3cm maar ik kan deze makkelijk veranderen want deze is bevestigd met m8 draadstangen met moeren en ringen dus de hoogte is makkelijk te veranderen.
Maar nu komt voor de bovenste laag is het dan ook 60 cm diep ik zou graag dan 70 cm willen gaan maar dat moet ik hier thuis is bespreken anders blijft het 60 cm ik snap dat het misschien net te krap zal worden in N spoor maar soms moet je water bij de wijn doen voor de lengte voor deze laag daar smokkel ik wel 10 cm extra dus dat wordt 2 m.
Ehm... dit begrijp ik niet helemaal. Wat bedoel je met de bovenste laag? Als het grondvlak van de helix 80 bij 80 cm is, waarom is het boven dan nog maar 60 cm?En hoe levert 10 cm extra opeens 2 m op? Groet, Wim
Bovenstaande is wat ik ervan gemaakt heb.Ik geef de rails een duidelijke kleur zodat het verloop goed te volgen is.Dit is nog binnen de opgegeven maten 1,90 mtr x 1,50 mtr in N-schaal.Ik heb het schaduwstation onderverdeeld in links verkeer wachtspoor en rechts verkeer wachtspoorGr Koen.
Dat komt omdat de linker zijde van de basis grondvlak 60cm diep is en de rechter zijde 150cm is en de helix zit aan de lange zijde verstopt en die is 80 bij 80 cm.Maar voor de zichtbare deel van de baan de (bovenste/definitieve laag) kan ik misschien wel de 10 cm erbij smokkelen.