Het is soms een droom van mij om een aantal ambtenaren op staande voet te ontslaan.
In Frankrijk wordt bijvoorbeeld bij het aanbesteden van trambedrijven zoals in Straatsburg een gezamenlijke deadline opgelegd waarbinnen besluiten moeten zijn genomen.
Hihi, je droomt dus soms over mij!
Hiervoor is het 'Versement Transport' uitgevonden: een belasting die in de betreffende gemeente / regio wordt opgelegd aan iedereen en iedere instantie, die voordeel heeft van de tramlijn; denk hierbij aan bijvoorbeeld de parkeerplaatsen, die bij een bedrijf niet meer nodig zijn en door bedrijfsruimten vervangen kunnen worden, maar ook inwoners die profijt van de tram kunnen hebben, etc. Daarbij moet aangetekend worden, dat de Fransen dan ook gewoon rijstroken van 4-baans invalswegen 'opofferen' ten behoeve van de trambaan en in de binnensteden gewoon straten autoluw of autovrij maken; natuurlijk wel met gratis P&R parkeergarages (of goedkope combikaarten voor parkeren en de tramrit) aan de stadsranden. Dat lef moet je als politiek hebben, om de (binnen-)steden bereikbaar te houden.
Haha Davy, je zag de bui al hangen en bent nu zzp'er geworden. Tja, ik ontdekte dat op Somda.nl en op andere plaatsen dezelfde discussie al herhaaldelijk is gevoerd, inderdaad ook over bestuursdwang van hogerhand. Blijft wel de kwalijke rol van de gemeente Groesbeek in het verleden. Fervent tegenstander burgemeester Prick had indertijd nachtmerries van goederentreinen die dwars door het dorp zouden rijden, met de beruchte chloortrein waarschijnlijk als meest afschrikwekkende voorbeeld. Tja wanneer je het gemeentehuis zo laat bouwen dat die trein bijna dwars door je bestuurskamer rijdt...
Volgens mij begint en eindigt een discussie over reactivering met een vervoersvraag. Die is er blijkbaar niet, in iedere geval niet genoeg.
Over de rol van Groesbeek; het gaat wat ver om hier die rol uit te leggen, hobby matig zou ik er ook anders over denken dan zakelijk.Maar mocht je eens meer willen weten over onze rol, dan ben je altijd welkom voor een bak koffie!