Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 00:19:14
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
19 Toen door Benelux795
24 april 2024, 23:18:16
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door T.Spat
24 april 2024, 22:56:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
24 april 2024, 22:43:55
Ijzeren Rijn: militair transport door Hans van de Burgt
24 april 2024, 22:41:05
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakeld niet door Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Aachenau West door wob
24 april 2024, 21:54:19
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
24 april 2024, 21:51:02
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps door Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
US diorama in H0 door Wim Vink
24 april 2024, 21:20:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
Cranicher Altbahn door Arjen52
24 april 2024, 20:40:00
Station Roodeschool door Huup
24 april 2024, 20:27:09
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door Rob Moerkerken
24 april 2024, 19:39:37
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
24 april 2024, 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door Klaas Zondervan
24 april 2024, 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens door puntenglijder
24 april 2024, 19:13:00
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Simplex
24 april 2024, 18:52:50
Update: baan in de tropen door Joost O
24 april 2024, 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door AlbertG
24 april 2024, 17:01:18
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
24 april 2024, 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
24 april 2024, 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten? door freekvo
24 april 2024, 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
24 april 2024, 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
24 april 2024, 15:22:42
  

Auteur Topic: Locon Benelux failliet  (gelezen 8483 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
Re: Locon Benelux failliet
« Reactie #15 Gepost op: 21 juli 2017, 22:14:31 »
:-[ Misschien niet echt 'on-topic', maar hopelijk begrijpt menigeen de kreet wel:
Lang Leve Het Aanbesteden En De Marktonzin... >:( >:( :'(

Frans

Ik hoop dat je begrijpt dat je reactie totaal niet onderbouwd is en dus weinig waarde heeft. Het is inderdaad wat Remco zegt. Het goederenvervoer heeft een opleving gehad. Bedenk eens dat er bijvoorbeeld geen locwissel meer hoeft plaats te vinden aan de grens. Dat maakt goederenvervoer goedkoper en dus aantrekkelijker. Dat had met NS nooit gekund.


BMT

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: Locon Benelux failliet
« Reactie #16 Gepost op: 21 juli 2017, 22:30:01 »
Daan ,
jouw laatste zin ,past wel bij de eerste denk ik dan weer...
waarom zou dat niet kunnen bij NS ?
Als we het goederen vervoer niet hadden verkocht dan had een traxx zo de weide wereld in kunnen rijden [ja voor de puristen wel met de juiste beveiligings pakketten ...],zie bij de zuiderburen die doen toch ook aardig mee .
Maar dat is niet gebeurt er is toen een keuze gemaakt al weer wat jaartjes terug .
Wat als ...dat weet niemand
Bert.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8062
  • Spoor N
Re: Locon Benelux failliet
« Reactie #17 Gepost op: 21 juli 2017, 22:39:36 »
:-[ Misschien niet echt 'on-topic', maar hopelijk begrijpt menigeen de kreet wel:
Lang Leve Het Aanbesteden En De Marktonzin... >:( >:( :'(
Ja inderdaad, van 17 miljoen ton in 1993 tot bijna 45 miljoen ton in 2013. Het is ook niet zo dat de NS in de jaren '80 erover nadacht om te stoppen met het goederenvervoer.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
Re: Locon Benelux failliet
« Reactie #18 Gepost op: 21 juli 2017, 23:00:36 »
Daan ,
jouw laatste zin ,past wel bij de eerste denk ik dan weer...
waarom zou dat niet kunnen bij NS ?
Als we het goederen vervoer niet hadden verkocht dan had een traxx zo de weide wereld in kunnen rijden [ja voor de puristen wel met de juiste beveiligings pakketten ...],zie bij de zuiderburen die doen toch ook aardig mee .
Maar dat is niet gebeurt er is toen een keuze gemaakt al weer wat jaartjes terug .
Wat als ...dat weet niemand
Bert.

B-CARGO/Lineas is losgekoppeld van NMBS. De markt is simpelweg anders, waardoor andere vaardigheden van een bedrijf worden gevraagd. Als NS daar mee mee had willen doen, hadden ze ook een aparte bedrijfstak moeten opzetten.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2048
Re: Locon Benelux failliet
« Reactie #19 Gepost op: 21 juli 2017, 23:04:22 »
Eh, NS Cargo, anyone?  ;D
Maar ik hoop dat we het er met z'n allen mee eens zijn dat het in de goederenwereld grosso modo vrij goed gaat met het systeem van verschillende vervoerders.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4238
    • Modeltrein projecten
Re: Locon Benelux failliet
« Reactie #20 Gepost op: 22 juli 2017, 08:40:50 »
En de modelspoorfabrikanten pikken een graantje mee.  (y)
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4290
    • Filmpjes op YouTube
Re: Locon Benelux failliet
« Reactie #21 Gepost op: 22 juli 2017, 09:18:15 »
Eh, NS Cargo, anyone?  ;D
Maar ik hoop dat we het er met z'n allen mee eens zijn dat het in de goederenwereld grosso modo vrij goed gaat met het systeem van verschillende vervoerders.

Mee eens, maar het hoogtepunt is op dit moment voorbij. Er is best wel wat vervoer komen te vervallen in de recente paar jaar, en dat er dan een vervoerder omvalt / er mee nokt / opgaat in ander bedrijf is dan een gevolg.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2659
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Locon Benelux failliet
« Reactie #22 Gepost op: 22 juli 2017, 10:12:13 »
Mee eens, maar het hoogtepunt is op dit moment voorbij. Er is best wel wat vervoer komen te vervallen in de recente paar jaar, en dat er dan een vervoerder omvalt / er mee nokt / opgaat in ander bedrijf is dan een gevolg.

Tja, het is een vrije markt, zoals in andere bedrijfstakken.

Er gaat eens eentje failliet, eentje wordt overgenomen ....

In Belgie had je x aantal jaar geleden ook DLC ( Dillen Lejeune Cargo ), zag ze regelmatig in de Antwerpse haven.
Dan voor een groot deel opgekocht door Hupac en geen idee wat er sinsdien van geworden is. Feit is dat Crossrail en DB Schenker nu veel van hun treinen reidt of B-Logistics/Lineas.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3207
Re: Locon Benelux failliet
« Reactie #23 Gepost op: 22 juli 2017, 13:51:56 »
Volgens mij is er op het moment toch een redelijke groei.
DLC is volgens mij opgegaan in crossrail

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Locon Benelux failliet
« Reactie #24 Gepost op: 22 juli 2017, 14:18:38 »
Ik weet niets over de bedrijfsvoering van deze onderneming, noch die van de conculega's.
Maar het is ook in andere bedrijfstakken geen ongewoon verschijnsel: voorzichtige probeerders, groei van het aantal aanbieders gevolgd door wildgroei en daarna zoals dat eufemistisch heet: een shake out.
En  dat kan ook in een positieve marktontwikkeling

Dirk

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3869
Re: Locon Benelux failliet
« Reactie #25 Gepost op: 22 juli 2017, 20:43:18 »
:-[ Misschien niet echt 'on-topic', maar hopelijk begrijpt menigeen de kreet wel:
Lang Leve Het Aanbesteden En De Marktonzin... >:( >:( :'(

Frans
Aan Goederenverkeer is niks aanbesteed hoor.

Dat is gewoon een commercieel vrije markt, net zoals het vrachtverkeer over onze Nederlandse wegen.

Het kan ook gewoon zijn dat Locon hun zaakjes niet op orde heeft gehad, te weinig financiële reserve, teveel loonkosten/onderhoudskosten tov het werk, te goedkoop werk aannemen etc.. Als je dan niet mee kunt concurreren dan verlies je vervoer en leg je het af tegen de concurrentie...
Maar met aanbesteden heeft dat dan niks te maken...

könings

  • Gast
Re: Locon Benelux failliet
« Reactie #26 Gepost op: 22 juli 2017, 21:12:24 »
DLC heeft op een gegeven moment Crossrail AG overgenomen. De 2 oprichters van DLC zijn beiden hun eigen weg gegaan. Lejeune heeft DLC omgedoopt in Crossrail en Dillen is momenteel ook nog actief in de spoorwereld net onder meer participaties in RSN, Railtraxx en IFB. Lejeune heeft een paar jaar geleden Crossrail verkocht aan de grote duitse reus Rhenus. Crossrail wordt momenteel compleet gereorganiseerd want blijkbaar was het niet allemaal goud wat lag te blinken. Eerder qua financiëen een bodemloze put. Qua organisatie en personeel zat het wel redelijk goed ineen, maar het managment, of wat daar voor door ging, heeft er een stinkende beerput van gemaakt.
Lejeune heeft de benen genomen en kan momenteel genieten van een toenemende belangstelling van de belastingdiensten. Ach ja.