Doel:€250.00
Donaties:€197.50

Per saldo:€-52.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 18-09-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS-module: "Grasland" door barry1972
Vandaag om 01:04:49
Artitec CSA-1, stadsbus door Eric-Jan Hartstra
Vandaag om 00:40:57
Zelfbouw rails en wissels H0, waar te beginnen door laurent
Vandaag om 00:13:41
Polderparade door JoopSpoort
21 september 2020, 23:52:27
De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap door AntonM
21 september 2020, 23:43:17
Welke manier van handbediening op wissels? door Klaas Zondervan
21 september 2020, 23:39:24
Beurs in Houten 10 oktober 2020 - de voor- en nabeschouwing door Martin Welberg
21 september 2020, 23:38:08
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door FritsT
21 september 2020, 23:31:18
BNLS-Module: Grasland - de keerlussen met schaduwbakken door Edsko Hekman
21 september 2020, 22:55:12
Re: Beurs in Houten 10 oktober 2020 - de voor- en nabeschouwing door Modellbahnwagen
21 september 2020, 22:48:00
LS-Models 2020, nieuws van de fabrikant. door spoorzeven
21 september 2020, 22:16:23
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Frycio82
21 september 2020, 22:13:16
Projekt 083-338 door Hirschsprung
21 september 2020, 22:12:22
Raadplaatje door Cc72000
21 september 2020, 22:07:22
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
21 september 2020, 21:35:12
Live met video rijden door Fritsprt
21 september 2020, 21:25:37
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door NS1220
21 september 2020, 21:22:12
Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0 door Edgy
21 september 2020, 20:57:17
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hendrik Jan
21 september 2020, 20:54:06
Openen Jouef BB67604 - HJ2340 door RonaldvA
21 september 2020, 20:14:30
Bestaat er een lijstje met voedingen die niet meer veilig zijn? door Olav
21 september 2020, 20:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Edde
21 september 2020, 19:50:34
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Niels B
21 september 2020, 19:49:35
Frans loodsje et cetera door Noordernet
21 september 2020, 19:47:44
Uitlezen decoder met Twin-Center door phdirk
21 september 2020, 19:44:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Andre Pronk
21 september 2020, 19:38:04
Omzetten bestanden van SQ13 mini camera naar iPhone. door Sven
21 september 2020, 19:32:53
Doornvliet door cor_b
21 september 2020, 19:19:33
Van Swarzach naar Swarzburg door nkob
21 september 2020, 19:08:29
Afdraaien van locwielen naar RP25 door Klaas Zondervan
21 september 2020, 19:04:14
  

Auteur Topic: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw  (gelezen 1522030 keer)

NS1220

  • Offline Offline
  • Berichten: 2211
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13695 Gepost op: 09 december 2019, 16:51:17 »
Mooi gedaan, Wim  (y)
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10460
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13696 Gepost op: 09 december 2019, 19:06:57 »
Dank je Jacob  (y)

De komende dagen staat er naast sport en de nieuwe hobby het nodige aan bouwactiviteiten op mijn programma:
Struikjes maken en plaatsen, gips op maat/model maken en kleuren en verweren, foto's maken o.a. van locs en wat er nog verder tussendoor komt.
En gezien het herfstachtige weer voor de komende dagen komt dit mooi uit. M'n vingers jeuken  ;D
« Laatst bewerkt op: 09 december 2019, 19:34:40 door Wim Vink »
Met vriendelijke groet,
Wim

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 3467
    • Lacus Flevo
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13697 Gepost op: 09 december 2019, 19:13:15 »

Wim, ik wordt jaloers  :'(

Groetjes

Arthur
« Laatst bewerkt op: 09 december 2019, 19:14:04 door Bert van Gelder »
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 1432
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13698 Gepost op: 09 december 2019, 19:43:04 »
Pffffff.

Ik zou ook wel zo veel tijd aan mijn hobby willen besteden, maar helaas ik moet nog werken en dat
kost zoveel tijd. :(

Ik ben benieuwd naar de update's.

Krijgen we overigens ook nog een afbeelding te zien van je nieuwe aanwinst ( lees vriendin ).
Die moet natuurlijk eerst nog even door de ballotage commissie. ;D

Kees.
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10460
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13699 Gepost op: 09 december 2019, 23:33:26 »
Sorry Kees, maar de nieuwe aanwinst wil niet op de foto  ;D
Met vriendelijke groet,
Wim

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10460
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13700 Gepost op: 09 december 2019, 23:34:18 »
 ;D

Met vriendelijke groet,
Wim

NS1220

  • Offline Offline
  • Berichten: 2211
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13701 Gepost op: 09 december 2019, 23:49:39 »
Grappig locje  (y)
Alsof ie een drijfas heeft verloren  :)
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Erik Baas

  • Offline Offline
  • Berichten: 244
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13702 Gepost op: 10 december 2019, 00:04:02 »
Kennelijk was het grote voorbeeld, ondanks de lange ketel, niet erg zwaar. Dan is een asindeling 1'B genoeg om onder de max. aslast te blijven. Vraag ik me alleen af waarom die ketel zo slank en de loc zo lang is. Wat voor voordelen zou dat hebben? Een stabielere loop bij hogere snelheden misschien?

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10460
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13703 Gepost op: 10 december 2019, 06:36:20 »
Misschien dat Kees (puntenglijder) hierop een antwoord weet. Hem kennende zal dat best  (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10460
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13704 Gepost op: 10 december 2019, 06:39:25 »
 ;D



Met vriendelijke groet,
Wim

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10460
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13705 Gepost op: 10 december 2019, 09:21:15 »
Kennelijk was het grote voorbeeld, ondanks de lange ketel, niet erg zwaar. Dan is een asindeling 1'B genoeg om onder de max. aslast te blijven. Vraag ik me alleen af waarom die ketel zo slank en de loc zo lang is. Wat voor voordelen zou dat hebben? Een stabielere loop bij hogere snelheden misschien?

Hoi Jacob en Erik.
Deze foto geeft een duidelijker beeld van dit toch wel een beetje vreemd ogende locje  ;)

Met vriendelijke groet,
Wim

The_Masterer

  • Offline Offline
  • Berichten: 81
  • Tjoeke tjoek tuut tuut
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13706 Gepost op: 10 december 2019, 09:24:30 »
Vergeleken bij wat On30 smalspoor spul wat ik zo af en toe op het web zie, valt dit wel mee.

Benrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 696
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13707 Gepost op: 10 december 2019, 15:56:23 »
verstandige dame Wim  8)
Groet van Ben

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10460
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13708 Gepost op: 10 december 2019, 17:49:51 »
 ;D (y) ;D
Met vriendelijke groet,
Wim

Juroen

  • Offline Offline
  • Berichten: 265
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13709 Gepost op: 10 december 2019, 21:23:01 »
Vraag ik me alleen af waarom die ketel zo slank en de loc zo lang is. Wat voor voordelen zou dat hebben? Een stabielere loop bij hogere snelheden misschien?

Niet helemaal een antwoord op de vraag, maar ik lees in Band 5 van "Dampflok Report" (Eisenbahn Journal 1997) dat de asindeling in elk geval leidde tot een behoorlijk evenredig verdeelde aslast. De voorloopas had een aslast van 11,2 t en de aangedreven assen 13,6 t. Daarmee was de lok erg geschikt voor Nebenbahnen. Ook bleek dit ontwerp zuinig en betrouwbaar.
Een en ander zal allemaal wel met elkaar te maken hebben. :)

Groet Juroen
« Laatst bewerkt op: 10 december 2019, 22:12:25 door Juroen »