Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US figuren in 1:48 tijdsperiode 1930-1950 door Ronald Halma
Vandaag om 09:43:35
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door RK
Vandaag om 09:38:48
DR4024 door Josephes
Vandaag om 09:35:08
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Simplex
Vandaag om 09:06:30
Efteling spoorweg gaat elektrisch door Matthijs van Heijningen
Vandaag om 08:30:47
ABLOAD gaat stoppen door Jelmer
Vandaag om 08:30:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:24:01
Treinreizen met m'n vader door spoorijzer
Vandaag om 08:12:10
Decals Star TE-5933 door spoorijzer
Vandaag om 08:08:42
Een kantoorbaan in schaal N door spoorijzer
Vandaag om 08:01:56
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door spoorijzer
Vandaag om 07:54:53
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door zuylen
Vandaag om 05:02:25
weerstandje en relais door Hans van Kampen
Vandaag om 00:37:21
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
Vandaag om 00:13:44
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Sven
Vandaag om 00:00:12
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
22 april 2024, 23:12:32
NS 8400 van Werps door mwdb
22 april 2024, 23:10:52
Bauarbeiten im gange door gdh
22 april 2024, 22:55:53
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
22 april 2024, 22:47:51
Tuinspoor en zo door RK
22 april 2024, 22:12:11
Haandrecht materieel door MathynK
22 april 2024, 22:00:31
Sankt Georgen. door AndrevdG
22 april 2024, 21:32:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ferdinand Bogman
22 april 2024, 21:29:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
22 april 2024, 21:27:48
Piko Br 78 door Ronald Halma
22 april 2024, 20:55:34
Efteling stoomtrein finito door Gert Arkema
22 april 2024, 20:01:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
22 april 2024, 19:26:28
Bisonkit verdunner door Tom Z.
22 april 2024, 17:25:30
5 mei 100 jaar mC 9002 door Seinhuis
22 april 2024, 17:16:29
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
22 april 2024, 16:44:20
  

Auteur Topic: Modelbouw Wapstad Rijswijk gaat sluiten  (gelezen 22690 keer)

System-M

  • Offline Offline
  • Berichten: 493
Re: Modelbouw Wapstad Rijswijk gaat sluiten
« Reactie #45 Gepost op: 07 mei 2017, 22:27:03 »
Zonde dat deze winkel na al die jaren toch het loodje met leggen. Ik weet nog wel dat ik als kleine jongen met mijn vader naar de Wapserveenstraat ging en me vergaapte aan al dat moois in de vitrine. Een zelfgebouwde loc (NS 1300) van mijn opa heeft die vitrine nog wel eens gesierd. Het modelspoorvirus moet in die tijd dan ook wel ontstaan zijn.
Na de verhuizing naar de Huis te Landelaan was het wat verder weg, maar als tiener wist ik de weg daarheen wel te vinden. Kon ik bovendien gelijk even kijken bij het station van Rijswijk dat in die tijd omgebouwd werd naar ondergronds station. Ik kwam er nog nét niet wekelijks ;D  Uiteraard werd er bij ieder bezoekje bijna altijd wel iets gekocht. Zelfs als je schroefje XYZ32 zocht, dan visten ze dat zó uit een lade...over een uitgebreid assortiment gesproken! Was in die tijd ook een fijne winkel om gewoon wat in rond te kijken. Je kwam altijd wel wat leuks tegen. En (ik las het al eerder), sprak je met de vriendelijke eigenaar Rob van Biezen, dan kwam je de zaak soms bijna helemaal niet meer uit  ;D
De verhuizing naar de Talmalaan, waarbij dochter Cindy het roer overnam, leidde ertoe (ik las het al eerder) dat de winkel een wat meer 'standaard assortiment' kreeg. Er kwam weliswaar een (nieuwe) webshop en er werd meer gedaan met Facebook, maar echt vlot werkte het allemaal niet naar mijn idee. Ik merk nu achteraf dat ik er sindsdien toch ook minder vaak kwam om er gewoon even wat rond te kijken.
Hoe dan ook, het blijft erg jammer, want samen met zaken als MTE, Meijer & Blessing en Wentink Hobby, behoorde De Wapstad zeker tot mijn rijtje betere modelspoorzaken...

grt
Marc
Grt
Marc

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3505
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: Modelbouw Wapstad Rijswijk gaat sluiten
« Reactie #46 Gepost op: 07 mei 2017, 23:52:05 »
Jammer, de winkel om de hoek weg.
Voor mij, als Rijswijker, was Wapstad altijd ideaal, eerst in de Wapserveenstraat, daarna op de Huis te Landelaan en Min. Talmalaan beiden echt 'om de hoek', vrijwel al mijn materieel komt hier vandaan.
Jammer, jammer. Nu maar DH in fietsen hoewel ik 'De Houtloods' altijd maar minder vond dan Wapstad.
Overigens nog geen mail gezien met sluitingsbericht hoewel ik daar toch al een eeuwigheid in de kaartenbak sta. Zaterdag eens langs gaan.
Rob, Cindy, Peter en Chris en John, bedankt.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
129* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3836
Re: Modelbouw Wapstad Rijswijk gaat sluiten
« Reactie #47 Gepost op: 08 mei 2017, 05:28:43 »
Ik ga ze een plezier doen denk ik, ik ga ze helpen om van die voorraad af te komen.

Zijn de percentages alleen in de winkel van toepassing? Of mag ik dat ook online bestellen?

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4238
    • Modeltrein projecten
Re: Modelbouw Wapstad Rijswijk gaat sluiten
« Reactie #48 Gepost op: 08 mei 2017, 08:37:10 »
Dat had je eerder moeten doen...
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...


Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3836
Re: Modelbouw Wapstad Rijswijk gaat sluiten
« Reactie #50 Gepost op: 08 mei 2017, 10:52:24 »
Dat had je eerder moeten doen...

Mwah, niet mijn regio. Ik heb mijn lokale treinenboer om te steunen.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

EddyK

  • Offline Offline
  • Berichten: 398
Re: Modelbouw Wapstad Rijswijk gaat sluiten
« Reactie #51 Gepost op: 08 mei 2017, 15:17:30 »
Toch jammer dat de Wapstad sluit, toen m'n oma's nog in Den Haag woonden ging ik er vaak langs.

Nu bestel ik veel via internet, veel bij Marnan wat ik dan als ik in de buurt ben in de winkel ga ophalen, zo kom je toch nog eens in een winkel en blijft er vaak nog wel iets aan de vingers plakken wat niet gepland was ;D
Eddy

rvredebregt

  • Offline Offline
  • Berichten: 143
Re: Modelbouw Wapstad Rijswijk gaat sluiten
« Reactie #52 Gepost op: 08 mei 2017, 16:09:00 »
voor de goede orde, ik gun iedereen een goede boterham en de Wapstad hoeft van mij ook niet weg.
Ik kocht er in 1970 nog vuurwerk.
Winkel was multifunctioneel.
Groet Rene.

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Modelbouw Wapstad Rijswijk gaat sluiten
« Reactie #53 Gepost op: 10 mei 2017, 09:23:41 »
Beste allen,

Ik heb de algemene discussie over de overlevingskans van een winkel vs. een webshop uit dit draadje gehaald.

Je vindt het nieuwe draadje hier:

Modelspoorwinkel vs. Webshop

Gr, Bert
Team moderatoren
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2017, 09:25:17 door Bert van Gelder »

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6464
Re: Modelbouw Wapstad Rijswijk gaat sluiten
« Reactie #54 Gepost op: 16 mei 2017, 16:27:26 »
Ik ben er vanmiddag even geweest en de schappen beginnen al aardig leeg te raken.

Ik ging weer naar buiten met een potje verf en een zakje grind. Dat lag vooral aan mij omdat ik naar iets specifieks zocht wat er niet (meer) was.

Maar voor de anderen: wacht niet te lang met het bezoek. Wie met karrevrachten weg wil gaan kan beter wachten op de plundra weken van Ikea.

Groeten, Paul
Boomshanka!

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3860
Re: Modelbouw Wapstad Rijswijk gaat sluiten
« Reactie #55 Gepost op: 16 mei 2017, 16:58:37 »
Inderdaad, toen ik vorige week er was op zoek naar iets specifieks was dat er ook niet (meer).

Wel weggegaan met andere leuke dingen, was nog aardig lastig mee te krijgen op de fiets (maar heel thuisgekomen).

Gaat me wel aan het hart het hele gebeuren, ik kreeg de indruk dat de medewerkers die er waren wel teleurgesteld waren over het lot van de winkel. Dat is hen ook totaal niet kwalijk te nemen, zou ik ook zijn als ik een onzekere tijd tegemoet ga. Sterkte allen daar!

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Modelbouw Wapstad Rijswijk gaat sluiten
« Reactie #56 Gepost op: 16 mei 2017, 17:08:43 »
Ja de diamantjes zullen er al wel uitgepikt zijn ondertussen. Er stonden nog wat aardige tp. 1/2 rijtuigen van Brawa en Roco voor de liefhebber, nog een paar LS Models EETC setjes en aardig wat gewone Roco wagens. Geen complete treinsamenstellingen meer maar als je toevallig net iets tegen komt wat wel ergens in je bestaande verzameling past kun je geluk hebben. Vooral een gigantische berg plastic modelbouw (tanks, schepen, vleigtuigen etc.) en heel veel metalen automodellen. Ik begreep wel dat bijvoorbeeld sommige Artitec modellen en rails naar de Houtloods gaat. Jammer want als echte Hollander aasgier hoopte ik nog even mijn ontbrekende rails tegen 50% te kunnen scoren  ;D  Je kon wel merken dat dat ook geen prettige ervaring was voor de mensen van de winkel. Nu alles goedkoop weg gaat staan de mensen ineens te dringen  :-\  Maar ja, zo gaan die dingen soms.

Miniature Holland

  • NL in miniatuur
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
    • Instagram
Re: Modelbouw Wapstad Rijswijk gaat sluiten
« Reactie #57 Gepost op: 01 juli 2017, 12:12:30 »
Cindy heeft aan mij gevraagd om dit hier te plaatsen.

Beste modelbouwliefhebbers,

Sunday the final day

Zoals iedereen weet sluit De Wapstad haar deuren en zullen alle bestellingen, reparaties en verkoopactiviteiten worden verhuist naar De Houtloods. Ook staan wij paraat voor de service en verkoop in De Houtloods

Officieel sluit De Wapstad haar deuren op zondag 2 juli. Dit betekend dat wij op zondag 2 juli nog open zullen zijn van 10:00 tot 16:00. Zaterdag en zondag zal geheel in het teken staan van bodemprijzen. U kunt dan bijvoorbeeld denken aan stapelkortingen of een koopjeshoek. Ook worden sommige prijzen op de dag zelf vastgesteld.

Let op de bodemprijzen die zelf worden vastgesteld zullen alleen zaterdag en zondag geldig zijn!!

Profiteer alleen zaterdag en zondag van de bodemprijzen.

Naast de bodemprijzen worden er nog goodiebags verdeeld over een aantal klanten op zaterdag en zondag.