Omdat al die apparaten veel te duur zijn voor wat het feitelijk voorstelt.
Even denken hoor, 12 millimeter x 87 = 1044 milimeter, dus 1 meter en 4 centimeter. Ik wil niet veel zeggen, maar voordat gras 1 meter is moet je toch heel wat doen. Sterker nog, ik denk dat het nog geen eens de 50 centimeter haalt. Gras op schaal? 20 cm maximaal, gedeeld door 87= 2,2 milimeter. Volgens mij nog veel te lang, maar goed, het geeft een indicatie van hoe we met gras aan het overdimensioneren zijn...Verstuurd vanaf mijn SM-T815 met Tapatalk
Een elektrische vliegenmepper bestaat in wezen uit een elektronische hoogspanningsgenerator, een plastic raamwerk en een metalen rooster.Een begrasser bestaat uit een elektronische hoogspanningsgenerator, een plastic bus en een metalen rooster.Die vliegenmeppers vind je bij allerlei winkels voor minder dan 5 euro. Zo'n RST ding kost het 30-voudige. Nou snap ik wel dat ze een begrasser niet voor 5 euro kunnen maken maar voor een paar tientjes moet het wel lukken. Prijzen rond de 150 euro vind ik echt over de top.
Zit wel een degelijk verschil tussen een vliegenmepper van een kV en een 35kV apparaat..
Ik weet wel wat Klaas ermee wil zeggen, de componenten die erin zitten zijn relatief goedkoop. Maar wat hij buiten beschouwing laat zijn de CE keurmerken etc. die men erbij moet kopen om een apparaat op de markt te kunnen brengen.
Als ik persoonlijk een keuze zou moeten maken geef ik liever een paar euro meer uit aan de 35kV RTS, alhoewel de 25 ook een goede machine is.