Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 08:38:21
Laag-Baarlo door spoorijzer
Vandaag om 08:29:37
19 Toen door spoorijzer
Vandaag om 08:24:01
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 08:07:24
Rheinburg, TP V/VI door Frank 123
Vandaag om 07:50:33
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan? door HuubvG
Vandaag om 07:40:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 06:12:05
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
  

Auteur Topic: ESU LokPilot v4 DCC (54611) en Standaard (53611), was is verschil?  (gelezen 3571 keer)

Freddy

  • Offline Offline
  • Berichten: 43
Beste forumleden.
Ik wil een analoge lok (HO gelijkstroom) gaan digitaliseren.
Zie, op veel modelbouw sites, dat de esu serie lokpilot uitgebreide mogelijkheden biedt.
Denk aan de aanschaf van de  Esu 53611 goedkoper dan de 54611. Maar wat is het wezenlijke verschil (buiten de prijs) ???
Kan hierover informatie nergens vinden dan alleen dat de 53611 een ouder type is?
Wie kan mij het verlossende antwoord geven.
Dank
Freddy Wijnbergen
« Laatst bewerkt op: 06 maart 2017, 15:02:44 door Reinout van Rees. Reden: titel verduidelijkt »
fantasiebaan, tijdperken gemixt. rijd digitaal Roco en Fleischmann HO

bellejt

  • Offline Offline
  • Berichten: 1813
Re: esu lokpilot 54611 en 53611
« Reactie #1 Gepost op: 03 maart 2017, 18:27:23 »
het verschil zit in de programmatiemogelijkheden en railcom.Heb je genoeg aan simpele programmatie ga dan voor de 53 reeks.Wil je wat meer mogelijkheden kwa functiemapping en railcom ga dan voor de 54 reeks.
Greetings,salutations,groetjes,

Bert V

  • Offline Offline
  • Berichten: 853
Re: ESU LokPilot 54611 en 53611, was is verschil?
« Reactie #2 Gepost op: 03 maart 2017, 21:35:00 »
Op de website van ESU staat toch wel het een en ander over de verschillen. De 53611 is geen ouder type maar een opnieuw ontworpen model met wat minder toeters en bellen. Op http://www.esu.eu/support/faq/lokpilot/lokpilot-standard/ staat een overzichtje van de verschillen. Railcom hebben ze overigens allebei volgens ESU.

Groeten,
Bert

JWS

  • Offline Offline
  • Berichten: 33
Re: ESU LokPilot 54611 en 53611, was is verschil?
« Reactie #3 Gepost op: 06 maart 2017, 13:56:12 »
Prijsverschil is NU te verwaarlozen! Rond de €23-24 per stuk.

met groet,
Jan Willem

 

Timo

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 4656
Re: ESU LokPilot 54611 en 53611, was is verschil?
« Reactie #4 Gepost op: 06 maart 2017, 14:27:46 »
Voor de duidelijkheid, het gaat hier dus om de LokPilot Standaard en de LoPi v4 DCC (LoPi 4 DCC). De namen zijn iets duidelijker dan de nummers ;D

De standaard is inderdaad de uitgeklede versie. Je levert iets in op de motor afregeling (en het automatisch afregelen) maar vooral op alle functiemappen. De Standaard kan je alleen de basis dingen instellen waar je bij de v4 het zo gek kan maken als je wilt. Voor het prijsverschil (snel ff gekeken) van €5,- zou ik het niet laten en de v4 pakken.


Timo
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7405
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: ESU LokPilot v4 DCC (54611) en Standaard (53611), was is verschil?
« Reactie #5 Gepost op: 06 maart 2017, 15:06:29 »
De vraag is ook: wil je alle toeters en bellen instellen. En heb je een programmer of uitgebreide centrale of alleen een multimaus? Als je alleen een multimaus hebt is een Standard handiger omdat die veel makkelijker in te stellen is. Dus als je alleen je verlichting wilt schakelen: Standaard is prima.

Wil je de toeters ende bellen wel (en uitgebreidere motorinstellingen) wel èn heb je een centrale/sprog/programmer waarmee je het makkelijk in kan stellen: dan de v4.

Reinout

(Als mod: titel even aangepast (ik herkende de artikelnummers zelf ook niet))
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Timo

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 4656
Re: ESU LokPilot v4 DCC (54611) en Standaard (53611), was is verschil?
« Reactie #6 Gepost op: 06 maart 2017, 15:34:02 »
@Reinout van Rees, niet helemaal met je eens. Want dat instellen hoeft niet, het kan. En één ding dat de Standaard mist en je veel instelwerk kan schelen is dan weer de automatische motor afregeling. 8) Want zoals ik deze week al zei, gewoon een decoder inbouwen en zonder afregelen perfect rijgedrag verwachten is een illusie ::)

En het instellen van toetsers en bellen is met alleen de software al goed te doen. Alleen de LokProgrammer software kan al een mooi lijstje aan te passen CV's voor je maken. Toegegeven, het is wat gedoe om een lang lijstje met een MultiMuis in te kloppen en dat gaat sneller met de LokProgrammer zelf maar gelukig is dat meer eenmalig.


Timo
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7405
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: ESU LokPilot v4 DCC (54611) en Standaard (53611), was is verschil?
« Reactie #7 Gepost op: 06 maart 2017, 16:48:17 »
Met die automatische motorafregeling heb je wel een punt. De Standards winnen het bij mij ruim van de V4's dus daar dacht ik helemaal niet aan :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Benrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 1213
Re: ESU LokPilot v4 DCC (54611) en Standaard (53611), was is verschil?
« Reactie #8 Gepost op: 06 maart 2017, 20:52:22 »
vergeet niet dat er ook een verschil in formaat is, de standaard is iets groter.
en soms is iets net iets teveel, zou dat wel nakijken.
Groet van Ben

Freddy

  • Offline Offline
  • Berichten: 43
Re: ESU LokPilot v4 DCC (54611) en Standaard (53611), was is verschil?
« Reactie #9 Gepost op: 07 maart 2017, 17:10:44 »
Heren,
dank  (y), ik heb nu genoeg info om een keuze te kunnen maken voor welke decoder.
Freddy
fantasiebaan, tijdperken gemixt. rijd digitaal Roco en Fleischmann HO