Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Tedo
Vandaag om 14:50:02
Aanpassen baanplan bestaande baan door maartenvdb
Vandaag om 14:47:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:38:12
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door Eelco Storm
Vandaag om 14:02:31
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Martijnstein
Vandaag om 13:52:09
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 13:51:22
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 13:34:15
Aansturen verlichting Exact-Train ICR door VAM65
Vandaag om 13:34:11
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 13:30:30
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door odaoda
Vandaag om 13:27:03
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 13:25:09
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door hmmglaser
Vandaag om 12:56:38
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel door defender
Vandaag om 12:51:30
Module vliegveld Jan van Mourik door defender
Vandaag om 12:45:24
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 12:08:12
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door sncf231e
Vandaag om 11:53:24
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 11:36:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 08:40:21
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:32:57
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 01:23:58
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
14 August 2025, 23:16:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
14 August 2025, 22:55:04
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
14 August 2025, 21:30:54
Fleischmann Anna ombouw. door defender
14 August 2025, 20:19:47
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
14 August 2025, 18:37:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
14 August 2025, 17:25:32
Aachenau West door tijgernootje
14 August 2025, 16:43:07
US diorama in H0 door tijgernootje
14 August 2025, 16:33:38
Rijnstraat door tijgernootje
14 August 2025, 16:32:24
Da's Daz 2 door Huup
14 August 2025, 15:59:06

Auteur Topic: Introductie.  (gelezen 6423 keer)

Dirk G

• Offline Offline
Re: Introductie.
« Reactie #15 Gepost op: 01 December 2016, 01:23:46 »
Dag Dirk,

Welkom.Dat zijn hele mooie aquariumdecors.  (y) Als jij bepaalde technieken uit de aquariumdecorbouw gebruikt voor het bouwen van je modellandschappen dan zijn dat voor ons waarschijnlijk totaal onbekende technieken. Als je die met ons kan delen, dan kan dit een interessant draadje worden. En als je jouw modellandschappen deelt met ons, kan het een inspirerend draadje worden. Ik zie genoeg kansen.  ;D

Dag, Hijlco!  :)

Ik dank je voor je welkomswoordje!  (y)

Reuze bedankt voor het compliment!  ;D

Ja, zo zijn er toch een paar technieken die jullie waarschijnlijk onbekend zijn en die toch ook praktisch kunnen zijn voor modelspoor...  :o

Dank je wel!  Ik zal deze avond beginnen met mijn eerste project voor te stellen onder de hoofding: 'Wat Wij Bouwen'.  ;)

Dirk G

• Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 01 December 2016, 01:25:25 »
Mooie aquarium decors! Daarom ook erg benieuwd naar de landschappen.

Dank je wel, gdh!  :)

Wel, ik hoop dat ik je niet zal releurstellen!  ;)

Dirk G

• Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 01 December 2016, 01:32:54 »
Hallo Dirk,

welkom hier op het forum :),  een aquarium is natuurlijk een soort kijkdoos,
in ieder geval al met mooie verlichting bovenin... natuurlijk kan een oud aquarium ook wel gebruikrt
worden om iet s met een model(spoor) landschap in te bouwen (y)

Wat mij betreft; laat de foto' s maar komen 8)

Mvg,

Tis

Hallo, Tis!  :)

Dank je wel voor je welkomswoordje!  (y)

Ja, dat is een feit!  ;)

Ja, ook dat zou kunnen...  :)

Wel, ze zullen er komen.  Vanavond zal ik de eerste foto's publiceren van de aanmaak van het landschapje, dat al af is, onder de hoofding: 'Wat We Bouwen'.  ;D

Dirk G

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 01 December 2016, 01:34:23 »
Hoi Dirk welkom op dit gezellige en leerzame forum.

Groeten Jake

Hallo, Jake!  :)

Hartelijk bedankt voor je welkomswoordje!  (y)

clickmaniac

• Offline Offline
  • The perfect is the enemy of the good
« Reactie #19 Gepost op: 01 December 2016, 11:02:52 »
Wat is er mis met onderwatertreinen? Scheelt een hele tunnel bouwen! Ze moeten alleen waterdicht zijn - duh. En zwaar genoeg zijn - niet boven komen drijven. Ik zeg: bring it on!
Dirk, ondanks je handicap doe je in 10 uur meer dan ik in een maand voor mekaar krijg - heeft iets met georganiseerd zijn te maken, denk ik ;-) Chapeau!
mvrgr,
Diederik

Dirk G

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 02 December 2016, 00:44:18 »

Hallo, Diederik! :)

Er zijn toch wel een paar problemen die ik zie verschijnen, o.a. de elektriciteit...  Maar als je zin hebt, ...  ;D

Tja, je hebt een mentaal plan dat je begint uit te voeren.  Voor de rest denk ik dat het belangrijkste verschil tussen ons voornamelijk met tijd te maken heeft.  Ik kan mijn dagen doorbrengen met zaken die ik graag doe, zonder enige vorm van afleiding (geen vrouw, geen kinderen en geen werk).  Toen ik aquariumdecors maakte, had ik niets anders te doen dan me daarop te concentreren.  Ik vond het leuk, dus besteedde ik er het merendeel van mijn tijd aan.  Sindsdien heb ik er een paar hobby's bijgekregen als fotografie (met één hand kun je nog een foto trekken) en dus landschapjes bouwen.  ;)

Om je een idee te geven van mijn fotografie, sluit ik hier deze beelden in:

« Laatst bewerkt op: 03 December 2016, 06:28:34 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd »

charp

• Peter
  • Offline Offline
  • werken met de aaiket
« Reactie #21 Gepost op: 02 December 2016, 01:47:56 »

Nu maak ik landschapjes met daarin gebouwen verwerkt van Faller, Noch en Busch, naast andere elementen (als struiken, bomen, gras, dieren, mensen en verschillende ondergronden). 

In vredesnaam Dirk, laat dan op dit modelbaanforum wat van die landschapjes zien, als ik zo astrant mag wezen ! Die andere hobby's zijn geweldig voor andere fora.

Peter
« Laatst bewerkt op: 02 December 2016, 01:49:42 door charp »
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

Thai-Bundesbahn

• Offline Offline
  • Niet spuwen of spouwen, maar doorbouwen
« Reactie #22 Gepost op: 02 December 2016, 01:54:10 »

Helemaal mee eens.  (y)
« Laatst bewerkt op: 03 December 2016, 06:29:22 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd »

Dirk G

• Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 02 December 2016, 02:33:43 »
In vredesnaam Dirk, laat dan op dit modelbaanforum wat van die landschapjes zien, als ik zo astrant mag wezen ! Die andere hobby's zijn geweldig voor andere fora.

Peter

Helemaal mee eens.  (y)

Ik heb op dit ogenblik nog maar 1 landschapje en met de voorstelling daarvan ben ik gisteren begonnen.  Dus, ik zie niet in waarom je je zo druk maakt.

Ik dacht dat het de bedoeling was om je hier even voor te stellen en ik zie werkelijk niet in wat daar nu zo verkeerd aan is.  Per slot van rekening, iedereen is vrij om mijn berichten te lezen of niet.

Thai-Bundesbahn

• Offline Offline
  • Niet spuwen of spouwen, maar doorbouwen
« Reactie #24 Gepost op: 02 December 2016, 03:09:25 »
Beste Dirk,

Waaruit maak je op dat wij ons druk maken? Dit is een website voor en door trein-fanaten. Lijkt me logisch dat je reactie krijgt als je post dat je landschapjes met faller huisjes e.d. maakt en men die vervolgens graag wil zien. Maar goed ....ik lees nu dat die landschapjes zijn gereduceerd tot slechts 1.  Wedervraag; laat die dan ene dan tenminste zien hier zodat we daar wellicht inspiratie uit kunnen halen.  (y) 

Dirk G

• Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 02 December 2016, 04:47:18 »

Beste Thai-Bundesbahn,

Het is mijn eerste landschapje, zeker niet mijn laatste.  ;)

Mijn nieuwe werktafel (om landschapjes te maken) is juist bij mij aangekomen.  Momenteel zit ik te wachten op de levering van de bouwwinkel met het vereiste materiaal om landschapjes te kunnen maken (met o.a. een figuurzaag en een cirkelzaag).  Dat zal volgende week geleverd worden.  Bij die levering zit het materiaal om 3 schappen van 2.00 x 0.60 meter te maken (om de landschapjes op te zetten), inclusief de verlichting.  Dus, eerst zal ik daaraan aandacht moeten geven.  Pas daarna kan ik aan het volgende landschapje (1.00 x 0.55 meter) beginnen.  In tussentijd presenteer ik hoe het eerste landschapje is opgebouwd, onder de hoofding 'wat wij bouwen' 'al het andere', zoals mij verteld is te doen.  Ik weet niet wat ik nog meer kan doen.  :)
« Laatst bewerkt op: 03 December 2016, 06:30:24 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd »

Arbhin

• Planner
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Modelbouw of op-schaal bouwen?
    • Digitaal rijden:
« Reactie #26 Gepost op: 02 December 2016, 08:53:59 »
Als ik ook even een stuiver mag inbrengen,

Dirk ook een landschap in aanbouw is leuk om te zien.
Er zijn diverse draadjes op dit forum waar hele banen vanaf moment 0 (of H0) worden getoond. Het gaat er niet om of landschappen goed zijn. Het gaat er om dat wij hier met z'n allen een hobby delen waar ieder voor zich op zijn eigen eigenwijze wijze zijn of haar ei in kwijt kan.

Niemand valt je aan, ik denk eerder dat mensen nieuwsgierig zijn naar de froebels die jij maakt, goed of niet goed. En zeker nieuwsgierig naar de technieken die je gebruikt voor het maken van de landschappen.

Wel had ik nog een vraagje: Heb je bij het maken van je landschappen ideeën om daar een trein of iets dergelijks erdoor te laten lopen?

Verder: Welkom bij de club.

Groet,
Arbhin
Volg mijn draadje over ontwerpen en plannen van een nieuwe Modelbaan: https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,73506

Dirk G

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 03 December 2016, 01:58:00 »

Hallo, Arbhin  :)

Hartelijk bedankt voor je welkomswoordje!  :D

Tuurlijk mag jij ook je zegje doen!  ;)

Dank je!  Dat dacht ik ook.  Ik ben ook van plan om dit te tonen.  :D

Ja, daar ben ik me van bewust.  Dat is een stelling die ik kan onderschrijven.  Het is tevens de voornaamste reden waarom ik me op dit forum heb ingeschreven.  8)

Wel, ik kan me die nieuwsgierigheid best voorstellen.  Maar ik probeer met mijn fotoreportages meteen duidelijk te maken hoe ik het landschapje heb opgebouwd.  Zodat iemand, indien hij zin heeft om één van de technieken zelf toe te passen, meteen weet hoe het te doen.  Het enige wat ik vraag is de tijd om dat ook te doen.  Zoals gezegd: ik ben bezig met het presenteren van het eerste landschapje.  ;)

Om eerlijk te zijn, zal ik waarschijnlijk nooit meer een elektrische trein bezitten omdat ik er geen plaats voor heb en omdat de elektrische installatie ervan erg moeilijk te realiseren valt met één hand.  Hetgeen echter niet wil zeggen dat ik geen sporen, bruggen, tunnels en stations kan gebruiken in de uitwerking van m'n landschapjes.  :)

Zoals gezegd, ik gebruik voornamelijk elementen van Faller, Noch en Busch (HO) in m'n landschapjes en die drie merken zouden toch gekend moeten zijn onder modelspoor liefhebbers.  8)
« Laatst bewerkt op: 03 December 2016, 06:26:59 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd »

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #28 Gepost op: 03 December 2016, 02:21:36 »
Eh, nee wat is dat  ??? Noch , Faller , Busch... ??? :P

Henk Hooijmans

• Offline Offline
  • We can work it out
« Reactie #29 Gepost op: 03 December 2016, 10:04:27 »
Hallo ik zou best wel wat meer willen weten over wat je schrijft:
'Ja, zo zijn er toch een paar technieken die jullie waarschijnlijk onbekend zijn en die toch ook praktisch kunnen zijn voor modelspoor...  "

Wellicht kan ik en velen met mij hier er voordeel mee doen.