Wie had die demo's in Birmingham georganiseerd?
Kijk, ik denk dat er in Nederland genoeg mensen zijn die interessante demo's kunnen en willen geven. Maak een lijstje met interessante onderwerpen en je hebt de mensen er zo bij bedacht. Het probleem lijkt me eerder dat die mensen op zeer Nederlandse wijze over meerdere clubjes zijn verdeeld met ieder hun eigen stand bij een tentoonstelling. Of dat er maar één clubje aanwezig is op een tentoonstelling. En dat er kennelijk niks wordt afgesproken, zodat bij een clubje vier man ongeveer dezelfde demo zitten te geven. Nederlandse anarchie is vaak leuk, maar bij zoiets schiet het niet op.
Moeten de clubjes gaan samenwerken? Moet de organisatie van de tentoonstellingen erop aandringen dat bijvoorbeeld Mitropa, Beneluxspoor en Modelspoorwijzer gezamenlijk het demowerk verdelen en niet alleen maar in de eigen stand gaan zitten hokken?
Nou, het verschil is dus dat er hier nooit meer een centrale plek is waar een keur aan demo's wordt gegeven. En dat komt niet omdat er in Nederland geen mensen zijn die uiteenlopende bouwkunsten beheersen.
Mijn beeld van het demogebeuren op een doorsnee Nederlandse tentoonstelling? Een stand waar een paar man zo nu en dan messing zit te bakken, verderop een stand waar een paar man zo nu en dan lokdecoders zit in te bouwen en weer verderop een stand waar een paar man zo nu en dan in styreen zit te snijden. Zwaar overdreven, bij voorbaat excuses, maar er is veel minder herkenbaarheid en variatie dan zou kunnen.
Er moet niks, stel je voor. Maar ik denk dat het demogebeuren voor de bezoeker interessanter zou worden als iemand een lijst met onderwerpen maakt en daar dan mensen bij zoekt om een demo te geven. Ik denk dat het demogebeuren dan herkenbaarder en gevarieerder zou worden. Ik vroeg me vervolgens hardop af hoe dat te organiseren. Vroeger kon het in Nederland wel. In Birmingham kan dat kennelijk nog steeds.
Maar wat zou jij nu zeggen als je gevraagd wordt wat kan jij voor een demo geven en kan je op de volgende beurzen Rijswijk 2017, Rail 2017 en/of Eurospoor 2017 aanwezig zijn? Wat is daar jouw gedachten bij?Groeten Ronald.
Nogmaals, ik denk dat het demogebeuren op de tentoonstellingen gevarieerder kan.En ik denk dat het te maken heeft met versnippering en iets te veel vrijheid blijheid.
STEEF!!!
Het mooie van dit soort discussies is, dat een aantal die reageren zelf geen vingeruit steken aan vrije tijd om drie dagen op Eurospoor te zitten. Dus wil iemand watanders? Prima, stuur mij maar een pb met het idee en het aantal dagen dat diegenebeschikbaar is. Dan zal ik het met alle plezier inpassen in de tekening van de stand.Kom maar op dus.
Citaat van: Stedahult op 30 November 2016, 18:35:14Het mooie van dit soort discussies is, dat een aantal die reageren zelf geen vingeruit steken aan vrije tijd om drie dagen op Eurospoor te zitten. Dus wil iemand watanders? Prima, stuur mij maar een pb met het idee en het aantal dagen dat diegenebeschikbaar is. Dan zal ik het met alle plezier inpassen in de tekening van de stand.Kom maar op dus.
Da's grappig dat je dat zegt Tom. Toen we Mara-Harbor aan het opbouwen waren, probeerden de vrijwilligers de baan te voorzien van "barriers". Dat wilden we dus niet. Wij staan aan de voorkant van de baan de boel te bedienen (net als met Oosterbeek-Hoog en Rhenen) en velen wilden toch expliciet aan ons mededelen dat ze deze open manier van de baan bedienen en de mogelijkheid tot contact met de bezoeker, enorm waarderen. Overigens hebben we geen enkel moment iemand terug hoeven roepen omdat ze met hun tengels huizen aan het verplaatsen waren of de rotsen aan het indrukken waren. Maar wat ik wil zeggen is dat we het al redelijk open doen zeg maar. Contact is modelijk. Als jij pro-actief mensen met allerhande informatie wil verve, euh, vermaken, vind ik dat natuurlijk prima.De hoge kijkhoogte en theatrale opzet (frieslijst en achtergrond alsmede de goede verlichting) werden ook gewaardeerd.
Hey, volgens mij meldt Ronald zich aan!