Die laatste baan Koen, daar was ik echt van onder de indruk. De maker had plezier, geen pretenties en dat is wel prettig.
Fraai Om nog heel even terug te komen op de discussie van de vergrijzing in de modelspoor,Vandaag een mini lokaal (try out?) beursje bijgewoond in sluiskil.Was niet echt druk, maar wel verschillende mensen gesproken die er over dachten om terug te starten.Deze kunnen laten zien dat het echt geen elite hobby hoeft te zijn en verschillende personen hebben ook wat aangeschaft Verschillende standhouders hadden ook wel een beetje het commentaar van er is te weinig jeugd met de hobby bezig....Maaar is dat ooit zo geweest?Toen ik jong was reed ik ook met de trein van mijn pa, dacht er niet over om dat zelf te kopen, had wel wat anders aan mijn hoofd Wat belangrijk is , is dat de jongere oudere er mee bezig gaat/is die hebben € ,plaats en tijd, de rest van de generaties komt dan wel weer.En juist van die generatie heb ik er hopelijk weer enkele van de lol en het mooie van de hobby overtuigd.En wat leuke (reclame)vrachtwagentjes gratis mee gegeven aan de tieners, gratis, ja je mag het zo mee nemen , gratis? Ja gratis Dat woord hadden ze nog nooit gehoord
Ik ben zelf niet geweest maar zo te zien op diverse fora zie ik op de overzicht foto's heel weinig publiek ? Waren er zo weinig bezoekers dan ben ik bang dat het toch eens ophoudt te bestaan
Zo, Eurospoor 2016 zit er weer op. We zijn “off the hook’’ . Alle opgebouwde spanning van de afgelopen maanden en dagen kunnen we – als organisatie - weer loslaten. Je weet nooit van tevoren hoe het zal verlopen en of er wel voldoende bezoekers en deelnemers zullen zijn. Dit jaar hadden we iets meer dan 15.000 bezoekers, dat zijn er 600 minder dan vorig jaar. Desondanks zijn wij tevreden over het verloop van het evenement.
De beurs was zeer ruim opgezet met ruime gangpaden. Jaren terug waren de paden de helft smaller en dan krijg je een vertekend beeld van de werkelijkheid.
Helaas moet ik wel erkennen dat cijfers niet liegen, Den Bosch eind vorige eeuw 40.000 nu in Utrecht 15000. Nog niet slecht als je bedenkt dat de interesse in de tussenliggende jaren aardig veranderd is..
Dus 15.000 over 3 dagen verdeeld. Of het druk is? Op sommige plekken was het druk op sommige plekken ook niet. Je kan tenmiste gewoon overal rustig kijken. Even een minuutje wachten en je kon uitgebreid kijken bij een baan.
Inderdaad. Het beeld vertekend.
Ik ga liever naar beurzen waar het minder druk is.
Zoveel mensen, zoveel meningen!!