Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
Vandaag om 21:21:08
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 21:19:33
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:12:07
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 21:06:37
Vandaag bij pon door Jean-Pierre
Vandaag om 21:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 20:56:29
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 20:54:52
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
Vandaag om 20:53:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 20:52:20
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:33:17
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 19:56:37
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door NL-modelspoor
Vandaag om 19:35:49
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 19:27:53
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 19:24:12
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 19:23:44
13 en 14 september Open Monumentendag door Seinhuis
Vandaag om 19:05:45
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 18:35:29
Rheinburg, TP V/VI door william_2
Vandaag om 18:12:22
Kibri station CALW ingekort als NS station door grossraumwagen
Vandaag om 18:04:36
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 18:03:37
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Joz
Vandaag om 18:01:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 17:47:05
Stalen D 4 deurs spoor 0 door AB 7216
Vandaag om 17:24:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 17:02:06
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Lex-trein
Vandaag om 17:02:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:44:52
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:13:16
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 15:45:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:31:59
NRS 107 / HSM 353 / NS 1604 in schaal N door janw
Vandaag om 15:28:19
  

Auteur Topic: Ontsnapt aan trein Ramp  (gelezen 3786 keer)

Charlie

  • Offline Offline
  • Berichten: 33
Re: Ontsnapt aan trein Ramp
« Reactie #15 Gepost op: 18 November 2007, 23:40:00 »
Lijkt me duidelijk wat er gebeurt is als er een wissel is beschadigd. Die moet dus zijn opengereden, wat dus wil zeggen dat de trein die de wissel heeft opengereden door rood moet zijn gegaan.

Zolang het onderzoek loopt lijkt me jouw "conclusie" erg ongepast. :(

Charlie.

michiel88

  • Offline Offline
  • Berichten: 195
    • Mijn fotopagina
Re: Ontsnapt aan trein Ramp
« Reactie #16 Gepost op: 18 November 2007, 23:49:08 »
Hoe beschadig je anders een wissel als er geen ontsporing heeft plaatsgevonden, maargoed het is misschien wat voorbarig, dat ben ik met je eens.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: Ontsnapt aan trein Ramp
« Reactie #17 Gepost op: 18 November 2007, 23:51:37 »
waarom zetten ze de seinen niet op cabine hoogte nee dan kun je ze bijna niet missen, toch ??


Daar is niet altijd plek voor  ;)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Ontsnapt aan trein Ramp
« Reactie #18 Gepost op: 19 November 2007, 01:10:46 »
Stel dat beide treinen 20 km/u gereden hadden op het moment dat ze gebotst zouden zijn. Dan heb je het nog altijd over 40 km/u. Moet je voor de grap eens met je auto met 40 km/u tegen een andere auto aanrijden zonder een gordel te dragen. Veel mensen zullen ook vast al zijn gaan staan.

De Telegraaf heeft een nogal dramatische manier van uitdrukken, voornamelijk omdat het lezerspubliek dat wil, maar om te suggereren dat het allemaal wel mee zou hebben gevallen is toch ook weer het andere uiterste.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 701
Re: Ontsnapt aan trein Ramp
« Reactie #19 Gepost op: 19 November 2007, 07:55:18 »
Hallo,

Evene een stukje van de lokale nieuws site.

-Reizigers bijna-botsing Sittard krijgen geld terug-
 
De reizigers die zondag bij de bijna- treinbotsing in Sittard waren betrokken, krijgen het geld voor hun kaartje terug van de Nederlandse Spoorwegen. Dat laat een woordvoerder weten. Reizigers die zich melden bij de NS kunnen ook rekenen op nazorg mocht dat nodig zijn.

Zondag reden twee intercity's bijna op elkaar rond half een 's nachts. De treinen reden op hetzelfde spoor.De oorzaak daarvan wordt nog onderzocht. Maar de KLPD gaat voorlopig uit van een menselijke fout.

 
Mvg, Marcel
Mvg, Marcel

J&J Vriend

  • Offline Offline
  • Berichten: 302
Re: Ontsnapt aan trein Ramp
« Reactie #20 Gepost op: 19 November 2007, 10:36:28 »
Menselijke fouten kunnen altijd gebeuren, alleen vind ik dat het steeds vaker gebeurd.
Volgens mij worden ze bij de Railverkeerleiding behoorlijk onder druk gezet om alle treinen te laten rijden, immers voor iedere trein die uitvalt zal er een boete voor staan.

Door die werkdruk onstaan er volgens mij vele fouten.

En te bedenken dat ze nog weer meer treinen willen laten rijden over het spoor, terwijl er daar vaak de capaciteit gewoonweg niet naar is.

 

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9889
    • belse roestkraam
Re: Ontsnapt aan trein Ramp
« Reactie #21 Gepost op: 19 November 2007, 11:12:08 »
er rijden steeds meer treinen, dus zitten ze dichter op elkaar, dus meer kans op ongelukken. En och, t is goed gegaan... Trouwens, gelukkig gebeuren er nooit ongelukken met auto's.

Anoniem

  • Gast
Re: Ontsnapt aan trein Ramp
« Reactie #22 Gepost op: 19 November 2007, 13:02:17 »
Menselijke fouten kunnen altijd gebeuren, alleen vind ik dat het steeds vaker gebeurd.

Gebeurt het steeds vaker, of komt het steeds vaker in het nieuws? Die vraag heb ik al vaker gesteld (zonder overigens het antwoord te weten), maar het maakt nogal een verschil...
Het is in ieder geval zo dat ellende op het spoor om obscure redenen sinds een jaar of anderhalf ineens enorm veel nieuwswaarde heeft (daarvoor nauwelijks), dat kan meespelen.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: Ontsnapt aan trein Ramp
« Reactie #23 Gepost op: 19 November 2007, 13:08:56 »
of het vaker gebeurd zou toch zo te controleren moeten zijn.
Per jaar worden de sts passages bijgehouden, ergens moet dan toch per jaar te zien zijn hoeveel sts passages er per jaar geweest zijn.
Al heb ik ook het gevoel dat het tegenwoordig meer nieuwswaarde heeft en het dus sneller in het nieuws komt.

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re: Ontsnapt aan trein Ramp
« Reactie #24 Gepost op: 19 November 2007, 13:16:16 »
waarom zetten ze de seinen niet op cabine hoogte nee dan kun je ze bijna niet missen, toch ??


Nog een toevoeging hier over, wel eens over het hoogteverschil van de diverse cabines gadacht?, in een koploper zit de machinist veel hoger dan in een lint.

Sander
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 984
Re: Ontsnapt aan trein Ramp
« Reactie #25 Gepost op: 19 November 2007, 21:58:49 »
Menselijke fouten kunnen altijd gebeuren, alleen vind ik dat het steeds vaker gebeurd.
Volgens mij worden ze bij de Railverkeerleiding behoorlijk onder druk gezet om alle treinen te laten rijden, immers voor iedere trein die uitvalt zal er een boete voor staan.

Door die werkdruk onstaan er volgens mij vele fouten.

En te bedenken dat ze nog weer meer treinen willen laten rijden over het spoor, terwijl er daar vaak de capaciteit gewoonweg niet naar is.


De railverkeersleiding hoeft alleen maar te waken over de veiligheid van het spoor en rijwegen in te stellen, daarnaast zorgen dat buitendienststellingen en onderhoud kan worden uitgevoerd. Of treinen wel of niet rijden bepaald de vervoerder. Tenzij storingen of weersomstandigheden zodanig zijn dat er geen treinverkeer mogelijk is dan bepaald ProRail het, waar de railverkeersleiding inderdaad een onderdeel van is
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Ontsnapt aan trein Ramp
« Reactie #26 Gepost op: 19 November 2007, 22:25:09 »
Hebben de reizigers  die nacht hun bed nog gevonden of moesten ze een aantal uren in de trein verblijven en wachten tot ......?

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Ontsnapt aan trein Ramp
« Reactie #27 Gepost op: 19 November 2007, 22:26:53 »
Leuk als je dan dit leest:

http://www.nu.nl/news/1321644/30/Veel_meer_treinverkeer_mogelijk_op_spoor_%28video%29.html

Er stond ook nog ergens iets over het onderhoud aan wissels maar dat kan ik niet zo snel vinden.

amber

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
Re: Ontsnapt aan trein Ramp
« Reactie #28 Gepost op: 20 November 2007, 09:29:03 »
Er stond ook nog ergens iets over het onderhoud aan wissels maar dat kan ik niet zo snel vinden.

Je bedoelt dat bijna 1 op de 3 wissels niet aan de gestelde veiligheidsnormen voldoet? En met dit soort actie´s, waarbij weer een wissel beschadigd is, komt het ook niet meer goed ben ik bang...
Melina: N-spoorbaan in aanbouw.