Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

trein of metro naar Hoek van Holland door Rick
Vandaag om 11:59:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door MikeMike
Vandaag om 11:55:27
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Joz
Vandaag om 11:16:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:08:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 11:07:13
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 10:58:21
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 10:57:35
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 10:36:55
Fleischmann Anna ombouw. door orientexpress
Vandaag om 10:29:03
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door AlbertG
Vandaag om 10:25:46
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 10:24:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:23:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:03:48
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 08:52:06
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 07:43:35
Pimpen Rivarossi DD-AR door StefanNL_Plays
Vandaag om 05:54:25
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 00:27:57
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
31 July 2025, 22:00:00
Nieuw Vlieringen door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:45:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:34:35
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
31 July 2025, 21:00:16
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
31 July 2025, 20:54:32
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
31 July 2025, 20:52:41
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door Overet
31 July 2025, 20:43:51
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door Rick
31 July 2025, 20:35:07
Mooi weer om buiten te spelen door Vroeger
31 July 2025, 20:15:18
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
31 July 2025, 19:23:30
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
31 July 2025, 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
31 July 2025, 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Eric v C
31 July 2025, 18:36:39

Auteur Topic: Hoe groot is jullie verzameling en waaruit bestaat hij.  (gelezen 23964 keer)

WWestley

• Offline Offline
Re: Hoe groot is jullie verzameling en waaruit bestaat hij.
« Reactie #75 Gepost op: 11 March 2016, 10:48:53 »
Omdat ik ben overgestapt naar CFL en NMBS heb ik er diverse verkocht. Nu een 3tal BR185 van CFL en een 11tal diversiteit van de NMBS. Totaal nu dus 14 locs en een 30tal wagons. Baan is nog in opbouw

Voorlopig staat er een Hle reeks 18 op het programma om er bij te komen dit jaar. Ik heb er al een maar wil een tweede. Ook grote interesse in een CFL 30 en/of NMBS 13

Wim 
CFL, NMBS HO Digitaal. Tijdperk IV + V.

v140

• Offline Offline
« Reactie #76 Gepost op: 11 March 2016, 17:19:05 »
Ik ben nu ongeveer 41 jaar bezig en heb in die tijd zo'n 160 loc's en treinstellenverzameld.
Veel Duits materieel waaronder veel stoomloc's , zwitsers en nederlands.
Plus nog ongeveer zo,n 60 rijtuigen en nog eens 60 goederenwagens.
Zo af en toe vindt ik nog wel eens iets tussen de opgeslagen dingen waarvan ik was vergeten dat ik het had. ;D
dus aantallen liggen mogelijk nog wat hoger

Gr. Ron
Gr. Ron

BartS

• Offline Offline
« Reactie #77 Gepost op: 11 March 2016, 21:20:17 »

Hallo André,

Ik moest het zinnetje van je echt 3x lezen tot ik het begreep... "1500 goederen- en 500 personenwagons". Jemig dat is echt niet normaal! Zoals iemand anders ook terecht opmerkte ben ik wel erg benieuwd naar een overzichtfoto ofzo. Ik zal eerlijk zeggen dat ik ook al een grote treinverzameling van iemand heb verkocht met grof gezegd 125 locs en 450 wagons. Hij verzamelde deze in 30-35 jaar tijd en ik doe er nu al ruim 7 maanden over om alles fulltime te verkopen.

Ik bedoel alleen maar even te zeggen dat ik dat al vrij bizar vond, maar dit is echt buitencategorie en waanzinnig. Niets meer dan respect hoor en het zal best wel wat ruimte van je woning opvreten. Is het allemaal gelijk-/wisselstroom, analoog/digitaal en veel van 1 merk?

Bart
« Laatst bewerkt op: 11 March 2016, 23:45:34 door Bert van Gelder. Reden: Om te antwoorden de REAGEER-knop gebruiken, niet de CITAAT-knop a.u.b! »

AndréDev

• Een trein is nooit genoeg
  • Offline Offline
  • Always on track!
    • reichsbahn.nl
« Reactie #78 Gepost op: 11 March 2016, 22:40:49 »
Hoi Bart.
Ik ben in 1985 naar HO overgegaan en dan verzamel je zo tussen neus en lippen een en ander.
Merken zijn divers anders wordt het eentonig. :police:
Ik ben Digitaal bezig maar nog niet alle Lokomotieven zijn zover.
En voor de baan heb ik mijn hele bovenverdieping doorgebroken,vandaar de meters...drie slaapkamers en een badkamer zijn gesneuveld voor het goede doel  :angel:
Foto volgt pas als alle rails ligt anders kan ik niets neerzetten...treinen staan op rails..net als in het echt ;D

André
Groetjes,Dames en Heren
André
Some trains never roll.

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #79 Gepost op: 11 March 2016, 23:26:27 »
Drie slaapkamers en een badkamer!  :o (y) Geweldig!
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #80 Gepost op: 11 March 2016, 23:58:42 »
Nou, ook maar eens een foto van mijn verzameling gemaakt. Heb afgelopen drie jaar flink opgeruimd en wil het ook een beetje bij deze grootte houden. Hoor ik daar de pakjesbezorger?...  ;D Goed, ik bedoel dus na een tijdje weer eens een nieuwe schoonmaak houden en het mooiste houden. De grote, lange treinen bleven eigenlijk altijd in de doos, dus ik ga nu voornamelijk voor smalspoor. Het enige nieuwe van de afgelopen jaren is daarom dan ook het Tillig H0m Harz spul (rechtsboven) en wat tweedehands H0e (linksonder). Ik verzamel daarnaast railbussen (midden onder) & Glaskasten en een paar Ep. I locomotieven (rechtsonder). Allemaal lekkere compacte treinen, daar houd ik erg van. Een van de grootste trotsen van mijn verzameling is de Brawa E73 in Beierse uitvoering met geluid. Mijn Nederlands materiaal (midden boven) is meer nostalgie. Van elk Nederlands rijtuig één en diverse NLse locomotieven (ook elk één). Het Magic train gebeuren is echt om mee te spelen. Daar passen Legopoppetjes perfect in. Jammer dat mijn zoon (5 jr) er eigenlijk helemaal geen interesse in heeft. Al hebben we vorige week toch een tijdje gespeeld en wilde hij liever met mijn eigen Tramfabriek stoomtram rijden dan met de Harz lok met stoomgeluid. Goeie jongen. :laugh: Boven op de kast een blik met Preisners en een ander blik met autootjes. Ik ben meer dan tevreden met wat ik nu heb en ben blij dat het allemaal overzichtelijk is.

Alleen die gigantische doos met de TEE startset van Roco (niet op de foto) is een sta in de weg. Daar moet ik maar eens een nieuwe doos voor maken en het origineel weggooien... Voor sommige tweedehands artikelen heb ik ook zelf doosjes gemaakt, net als dat ik vroeger hoesjes maakte voor mijn cassettebandjes.

Als je je dan omdraait, zie je mijn trein/speeltafel, waaronder het landschapsmateriaal/gereedschap staat en die verdoemde TEE doos.

Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #81 Gepost op: 12 March 2016, 08:30:02 »

En voor de baan heb ik mijn hele bovenverdieping doorgebroken,vandaar de meters...drie slaapkamers en een badkamer zijn gesneuveld voor het goede doel  :angel:

NIET VAN DAT BENAUWDE.  (y)

dh3201

• Offline Offline
« Reactie #82 Gepost op: 12 March 2016, 08:40:38 »
Drie slaapkamers en een badkamer!  :o (y) Geweldig!
Ja, de stereotype modelspoorder gaat toch niet douchen....  :P
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Ruud K

• Offline Offline
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #83 Gepost op: 12 March 2016, 11:03:01 »
Dit draadje wordt steeds interessanter. Ik lees dat Ron zo'n 160 locs en treinstellen heeft verzameld in circa 40 jaar; een mooi aantal, helemaal niet overdreven in zo'n tijdsbestek. De hoeveelheid wagons, 60 personen- en 60 goederenwagens is daar tegen afgezet eigenlijk wel wat gering. Het gaat dus duidelijk om een locverzamelaar. Dat kan natuurlijk ook heel goed.

Naar aanleiding van een fotootje van een deel van m'n verzameling schrijft Ed dat er nog wel wat bij kan. Nou, dat is twijfelachtig. Ik heb twee zolderkamers tot m'n beschikking (ja, er zit nog een muur tussen en nee, er is geen douche gesloopt - ik hou wel van fris) en die staan nu wel goed vol met de baan (niet eens zo groot) en kasten met treinspullen. Er komen af en toe nog wel spullen bij, maar er gaat ook regelmatig wat in de verkoop, al loopt dat laatste maar matig.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 12 March 2016, 12:55:02 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

AndréDev

• Een trein is nooit genoeg
  • Offline Offline
  • Always on track!
    • reichsbahn.nl
« Reactie #84 Gepost op: 12 March 2016, 14:12:00 »
Ruudje toch ;D jij bent dealer?? :police:
toevallig wat platte karren voor een leuk prijsje??vier of zesassers??
Veel voertuigen is wel leuk maar een probleem om op je baan te zetten aangezien ook mijn baan voor dat hij klaar is alweer te klein blijkt.
Ter illustratie een kwart van mijn tankjes op de hoofdwerkplaats in aanbouw, zodat je het probleem begrijpen kunt..ik heb ongeveer 300 platte wagens dus dat is nooit genoeg en al mijn bakjes op de baan zetten is geen optie omdat alles dan vol staat...soort superparkeerplaats dus  :o

Groetjes
André
Groetjes,Dames en Heren
André
Some trains never roll.

v140

• Offline Offline
« Reactie #85 Gepost op: 12 March 2016, 14:26:23 »
Naar aanleiding van dit draadje maar eens een hertelling gedaan en ik was wat betreft de rijtuigen een klein beetje conservatief. 8) ;D. Ik kom nu uit op ongeveer 120 rijtuigen en 90 goederenwagens. Ik houd het aantal rijtuigen gewoon niet goed bij waardoor het regelmatig voorkomt dat ik dingen in de verzameling heb zitten die ik eigenlijk alweer vergeten had.
Nu maak ik er een lolletje van, maar met een serieuze noot:  verzekeringstechnisch wel goed om te weten wat je nu daadwerkelijk aan materieel bezit.
Ik ben inderdaad voornamelijke een loc verzamelaar zoals Ruud al aangaf maar ben ook in voor de bekende exprestreinen.
Goederen blijft daarentegen wat achter. Verder leuk om te zien wat anderen zoal verzameld hebben.

Gr. Ron
« Laatst bewerkt op: 12 March 2016, 14:48:56 door v140 »
Gr. Ron