Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ontraxs 2026 door Frank 123
Vandaag om 14:03:39
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 13:44:41
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 13:44:21
Goede wensen voor 2026 door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 13:26:42
Yamorc 7001 dood door maartenvdb
Vandaag om 13:18:59
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord door Hasenwald
Vandaag om 12:53:30
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Bierwagen
Vandaag om 12:49:03
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 12:31:19
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:06:54
Bouw Artitec overwegbomen 1950 door Met een sik
Vandaag om 12:05:08
Station Steenwijk poging 2 door Eric B
Vandaag om 12:04:34
Modelwensen 2026 door steven346
Vandaag om 11:28:56
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door grossraumwagen
Vandaag om 11:28:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Reeks77
Vandaag om 11:27:32
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 11:24:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:19:24
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 11:02:26
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronaldk
Vandaag om 10:48:10
Layne, Somewhere South. door Reeks77
Vandaag om 10:15:14
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door MOVisser
Vandaag om 09:57:05
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Pauldg
Vandaag om 09:32:07
Pfarrerwinkel bahn door DJV
Vandaag om 02:45:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door DJV
Vandaag om 02:43:24
Roco 42616 door johan george
Vandaag om 00:05:28
Tandwielen Fleischmann BR 80 door Ferdinand Bogman
25 December 2025, 22:51:08
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
25 December 2025, 22:51:02
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door neudalhausenstadbahn
25 December 2025, 21:42:58
sluitverlichting op paar goederenwagens 3 rail door bellejt
25 December 2025, 21:05:38
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
25 December 2025, 20:31:55
MoBaBro.de door Marco1044
25 December 2025, 15:52:36
  

Auteur Topic: Een bijzondere 1700 loc...  (gelezen 4997 keer)

Mike

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Een bijzondere 1700 loc...
« Gepost op: 03 November 2007, 23:14:34 »
Hey

Ik ben bezig met het omnummeren van de Railion 1602 en was opzoek naar een geschikt 1700 loc nummer. Nu kwam ik op http://www.railfaneurope.net/pix/nl/electric/1700/1730-34/1700loc22.jpg een foto tegen van de NS 1734 met de pato van een ICE3. Ik heb hier niet echt veel info over kunnen vinden, maar heb nu nog 3 vragen:

- Hoelang heeft deze loc gereden met deze panto('s)
- Was de loc 2x voorzien van deze panto's of, was het slechts aan 1 kant?
- Heeft deze loc alleen met deze panto's gereden, incombinatie als DD-AR stam? (Aangezien de loc's 1730 t/m 1734 soms ook zonder DD-AR stam rijden)

Ik hoop dat iemand hier iets meer van weet...

Groeten,
Mike

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2993
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #1 Gepost op: 03 November 2007, 23:31:44 »
Volgensmij ging het om slechts 1 panto, het antwoord op de andere vragen heb ik niet voor je.

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 973
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #2 Gepost op: 04 November 2007, 02:00:09 »
Ook de 1711 heeft met een ICE panto rondgereden. Hoelang dat was weet ik niet meer. Heeft in het verleden een stukje in de Rail Magazine gestaan. Welk nummer weet ik niet meer.
« Laatst bewerkt op: 04 November 2007, 09:03:45 door Geoffrey Korstanje. Reden: Onnodig citaat verwijderd »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8643
  • Spoor N
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #3 Gepost op: 04 November 2007, 13:30:55 »
De foto eronder geeft het antwoord voor je: klik

De 1734 reed toen nog met DDAR, in afwachting van de laatste mDDM's. De loc zal een half jaar ofzo met die panto's gereden hebben want de ICE kwam niet lang daarna in dienst. Volgens mij reed ook nog de 1718 met een ICE panto.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #4 Gepost op: 04 November 2007, 13:42:04 »
Het is trouwens geen ICE panto, maar een gewone panto, want de 101 van de DB heeft ook zo'n geval, en meer treinen, de traxx enzo.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Mike

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #5 Gepost op: 04 November 2007, 16:22:31 »
Bedankt voor jullie reacties!

@ Laurent: Daar heb je gelijk in. Het is een "hogesnelheids" panto, maar op de site waar ik keek stond "ICE". Dat heb ik iets te gemakkelijk overgenomen.

@ Rick: Bedankt voor je antwoord en de foto. Echter zie ik nu nog niet duidelijk of die ande panto een normale, of hogesnelheids panto betreft. Ik heb wel het vermoeden dat de loc van 2 hogesnelheids panto's is voorzien... Maar ik wil het even zeker weten.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8643
  • Spoor N
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #6 Gepost op: 04 November 2007, 16:26:57 »
De andere twee 1700'en met zo'n panto hadden er maar eentje dus ik neem aan dat deze dat ook had. De panto zat erop om deze te testen in Nederland voor toepassing op de ICE, in zekere zin is het dus een ICE panto. ;) Of de 101 etc precies dezelfde hebben weet ik niet.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9023
  • Hengelooo 1:160
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #7 Gepost op: 04 November 2007, 17:14:43 »
Op bovengelinkte foto staat de 1734 met een 4-delige stam.

Ik heb op 22 februari 1998 de 1734 met driedelige treinstam 7663 tussen Oldenzaal en Hengelo gefotografeerd als extra trein i.v.m. carnavalsvervoer. De foto is te donker en heb ik daarom nooit afgedrukt.

Desgewenst kan ik hem gecorrigeerd laten afdrukken en hier plaatsen of via pm zenden. Dat bewerken kost niets extra's, een vriend van mij heeft een 1-uurfotozaak, bedenk alleen wel: hij is fotograaf, geen tovenaar.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Rolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #8 Gepost op: 04 November 2007, 17:59:15 »

Dat was een proef voor de nieuwe stroomafnemers van de v-irm.
Hierbij zit de koolstof gelijmd op de schuitjes ipv geklemt zoals het overige materieel.


US modeller

  • Offline Offline
  • Berichten: 357
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #9 Gepost op: 04 November 2007, 22:12:39 »
ICE's hebben Stemmann panto's van het type DSA350 en DSA350G, op de 101 en Traxx'n 145/185 e.d. zitten DSA200'n (voor gelijkstroom niet, dan Schunk WBL85)!). Uiterlijk lijken ze wat op elkaar, maar er zijn technische verschillen. Dat kan zijn de stijfheid -door andere constructie of materialen- , litsen om hogere stromen te geleiden, demping door andere drukinstellingen en ga zo maar door. VIRM' hebben zowel Faiveley AM's, alswel panto's van Stemman, maar laatste zijn van een afwijkend type speciaal voor Nederland en hebben geen ander voorbeeld (zover ik weet).

Jos
Regards Joshua
Het spoor kent geen 'bochten', wel bogen.

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2993
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #10 Gepost op: 04 November 2007, 22:34:34 »
In spoorweg journaal 102 staat een foto van de 1734 met z'n hoge snelheids panto. Deze loc heeft op de foto van 29-7-1997 maar 1 hoge snelheids panto.

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

Mike

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #11 Gepost op: 05 November 2007, 00:11:56 »
Okay, hartstikke bedankt iedereen!

Voor mij is het nu duidelijk, 1 panto...

US modeller

  • Offline Offline
  • Berichten: 357
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #12 Gepost op: 05 November 2007, 00:15:05 »
........een foto van de 1734 met z'n hoge snelheids panto. Deze loc heeft op de foto van 29-7-1997 maar 1 hoge snelheids panto.

Groetjes Michiel


Hoe kom je erbij dat het een hogesnelheidspanto is, fantasie? Het is er in ieder geval geen een, alleen maar omdat hij er op lijkt!

Jos
Regards Joshua
Het spoor kent geen 'bochten', wel bogen.

Mike

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #13 Gepost op: 05 November 2007, 00:53:31 »
Op de site waar ik de 1734 met een "andere soort" stroomafnemer zag, stond als bijschrift dat het een stroomafnemer betrof van een ICE (als proef...). Maar omdat er al snel een reactie op volgde dat het niet specifiek een stroomafnemer van een ICE betrof, heb ik het veranderd in een "hogesnelheidspanto".  :P

Maar echt specifiek hoef ik niet te weten wat voor type stroomafnemer het is, hij lijkt in iedergeval veel op de panto's die op m'n Trix ICE zit... Dus deze zal ik dan ook gebruiken voor m'n 1734. Ik moet hem eerst nog even bijbestellen, en daarvoor wilde ik graag weten of deze loc er met 1 of 2 "ander type stroomafnemer" rond reed. En dat weet ik nu ;D

Groeten,
Mike

Mike

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #14 Gepost op: 05 November 2007, 00:57:42 »
@ Frank: Foto's zijn altijd welkom ;)