Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 21:46:09
Dat overkomt mij niet. door MOVisser
Vandaag om 21:43:59
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 21:37:27
Göhrener Viaduct door Duikeend
Vandaag om 21:30:13
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:17:08
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:12:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
  

Auteur Topic: Een bijzondere 1700 loc...  (gelezen 4646 keer)

Mike

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Een bijzondere 1700 loc...
« Gepost op: 03 November 2007, 23:14:34 »
Hey

Ik ben bezig met het omnummeren van de Railion 1602 en was opzoek naar een geschikt 1700 loc nummer. Nu kwam ik op http://www.railfaneurope.net/pix/nl/electric/1700/1730-34/1700loc22.jpg een foto tegen van de NS 1734 met de pato van een ICE3. Ik heb hier niet echt veel info over kunnen vinden, maar heb nu nog 3 vragen:

- Hoelang heeft deze loc gereden met deze panto('s)
- Was de loc 2x voorzien van deze panto's of, was het slechts aan 1 kant?
- Heeft deze loc alleen met deze panto's gereden, incombinatie als DD-AR stam? (Aangezien de loc's 1730 t/m 1734 soms ook zonder DD-AR stam rijden)

Ik hoop dat iemand hier iets meer van weet...

Groeten,
Mike

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #1 Gepost op: 03 November 2007, 23:31:44 »
Volgensmij ging het om slechts 1 panto, het antwoord op de andere vragen heb ik niet voor je.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 971
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #2 Gepost op: 04 November 2007, 02:00:09 »
Ook de 1711 heeft met een ICE panto rondgereden. Hoelang dat was weet ik niet meer. Heeft in het verleden een stukje in de Rail Magazine gestaan. Welk nummer weet ik niet meer.
« Laatst bewerkt op: 04 November 2007, 09:03:45 door Geoffrey Korstanje. Reden: Onnodig citaat verwijderd »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #3 Gepost op: 04 November 2007, 13:30:55 »
De foto eronder geeft het antwoord voor je: klik

De 1734 reed toen nog met DDAR, in afwachting van de laatste mDDM's. De loc zal een half jaar ofzo met die panto's gereden hebben want de ICE kwam niet lang daarna in dienst. Volgens mij reed ook nog de 1718 met een ICE panto.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #4 Gepost op: 04 November 2007, 13:42:04 »
Het is trouwens geen ICE panto, maar een gewone panto, want de 101 van de DB heeft ook zo'n geval, en meer treinen, de traxx enzo.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Mike

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #5 Gepost op: 04 November 2007, 16:22:31 »
Bedankt voor jullie reacties!

@ Laurent: Daar heb je gelijk in. Het is een "hogesnelheids" panto, maar op de site waar ik keek stond "ICE". Dat heb ik iets te gemakkelijk overgenomen.

@ Rick: Bedankt voor je antwoord en de foto. Echter zie ik nu nog niet duidelijk of die ande panto een normale, of hogesnelheids panto betreft. Ik heb wel het vermoeden dat de loc van 2 hogesnelheids panto's is voorzien... Maar ik wil het even zeker weten.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #6 Gepost op: 04 November 2007, 16:26:57 »
De andere twee 1700'en met zo'n panto hadden er maar eentje dus ik neem aan dat deze dat ook had. De panto zat erop om deze te testen in Nederland voor toepassing op de ICE, in zekere zin is het dus een ICE panto. ;) Of de 101 etc precies dezelfde hebben weet ik niet.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #7 Gepost op: 04 November 2007, 17:14:43 »
Op bovengelinkte foto staat de 1734 met een 4-delige stam.

Ik heb op 22 februari 1998 de 1734 met driedelige treinstam 7663 tussen Oldenzaal en Hengelo gefotografeerd als extra trein i.v.m. carnavalsvervoer. De foto is te donker en heb ik daarom nooit afgedrukt.

Desgewenst kan ik hem gecorrigeerd laten afdrukken en hier plaatsen of via pm zenden. Dat bewerken kost niets extra's, een vriend van mij heeft een 1-uurfotozaak, bedenk alleen wel: hij is fotograaf, geen tovenaar.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Rolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #8 Gepost op: 04 November 2007, 17:59:15 »

Dat was een proef voor de nieuwe stroomafnemers van de v-irm.
Hierbij zit de koolstof gelijmd op de schuitjes ipv geklemt zoals het overige materieel.


US modeller

  • Offline Offline
  • Berichten: 355
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #9 Gepost op: 04 November 2007, 22:12:39 »
ICE's hebben Stemmann panto's van het type DSA350 en DSA350G, op de 101 en Traxx'n 145/185 e.d. zitten DSA200'n (voor gelijkstroom niet, dan Schunk WBL85)!). Uiterlijk lijken ze wat op elkaar, maar er zijn technische verschillen. Dat kan zijn de stijfheid -door andere constructie of materialen- , litsen om hogere stromen te geleiden, demping door andere drukinstellingen en ga zo maar door. VIRM' hebben zowel Faiveley AM's, alswel panto's van Stemman, maar laatste zijn van een afwijkend type speciaal voor Nederland en hebben geen ander voorbeeld (zover ik weet).

Jos
Regards Joshua
Het spoor kent geen 'bochten', wel bogen.

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #10 Gepost op: 04 November 2007, 22:34:34 »
In spoorweg journaal 102 staat een foto van de 1734 met z'n hoge snelheids panto. Deze loc heeft op de foto van 29-7-1997 maar 1 hoge snelheids panto.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Mike

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #11 Gepost op: 05 November 2007, 00:11:56 »
Okay, hartstikke bedankt iedereen!

Voor mij is het nu duidelijk, 1 panto...

US modeller

  • Offline Offline
  • Berichten: 355
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #12 Gepost op: 05 November 2007, 00:15:05 »
........een foto van de 1734 met z'n hoge snelheids panto. Deze loc heeft op de foto van 29-7-1997 maar 1 hoge snelheids panto.

Groetjes Michiel


Hoe kom je erbij dat het een hogesnelheidspanto is, fantasie? Het is er in ieder geval geen een, alleen maar omdat hij er op lijkt!

Jos
Regards Joshua
Het spoor kent geen 'bochten', wel bogen.

Mike

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #13 Gepost op: 05 November 2007, 00:53:31 »
Op de site waar ik de 1734 met een "andere soort" stroomafnemer zag, stond als bijschrift dat het een stroomafnemer betrof van een ICE (als proef...). Maar omdat er al snel een reactie op volgde dat het niet specifiek een stroomafnemer van een ICE betrof, heb ik het veranderd in een "hogesnelheidspanto".  :P

Maar echt specifiek hoef ik niet te weten wat voor type stroomafnemer het is, hij lijkt in iedergeval veel op de panto's die op m'n Trix ICE zit... Dus deze zal ik dan ook gebruiken voor m'n 1734. Ik moet hem eerst nog even bijbestellen, en daarvoor wilde ik graag weten of deze loc er met 1 of 2 "ander type stroomafnemer" rond reed. En dat weet ik nu ;D

Groeten,
Mike

Mike

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Re: Een bijzondere 1700 loc...
« Reactie #14 Gepost op: 05 November 2007, 00:57:42 »
@ Frank: Foto's zijn altijd welkom ;)