Echte compensatie is inderdaad niet te doen. Maar een beetje beweeglijkheid is volgens mij wel mogelijk. Ben zelf bezig geweest met iets soortgelijks, een dieselloc met 3-assige draaistellen. (ligt momenteel overigens stil omdat ik zo nodig iets anders moest gaan doen) De wielassen heb ik een paar tienden van een millimeter ruimte naar beneden gegeven. Het idee is dat een wiel, als het boven een diepte in het spoor komt, iets naar beneden kan zakken en zo toch de rails blijft raken. Vereist wel dat worm en wormwiel voldoende ingreep hebben om elkaar niet kwijt te raken. Geen idee of het echt gaat werken, maar daar kom ik t.z.t. vanzelf achter als ik dat project weer oppak. Maar in mijn dromen zie ik het gewoon gebeuren.
nog niet gerookt of nog geen pilsje gehad vandaag Karst?
Eigenlijk wil ik buiten deze discussie blijven, maar mijn LTM51 en DE-III hebben een volledige driepunts oplegging in de drie-assige draaistellen. Weliswaar zit in beide een 1-assige aandrijving maar met 3 wormwielkastjes is eea best te realiseren bij de DE-III, in mijn geval blijkt dat alleen niet nodig, eea rijdt met Pec's erbij.Suggestie: klauwkoppeling op wormas tussen as 1 en 2. Wormaslager tussen as 2 en 3 zodat de ene as omhoog ende andere omlaag kan kantelen. Links/rechts hoogteverschil gaat vanzelf als eea alleen in de wormkasten wordt gelagerd en niet in het frame.MvrgrKoopmans