serious business ....
Op deze manier wordt 'de winkelier' ook eens in een ander licht gezien dan als de voetveeg van de modelspoorder.
Ten tweede, Digikeijs is, zoals ook door anderen opgemerkt, een fabrikant (ok, met webwinkel).
Ten derde, deelname is vrijwillig, ook voor een winkelier. Maar we willen geen ordinaire scheldpartijen.
En ik ben van mening dat er best wel eens iets gezegd mag worden over een winkelier, .....ook als dit niet positief is.mvg, Sander
Ik vind het raar dat een onafhankelijke stichting winkeliers wel, maar fabrikanten niet in bescherming neemt. In deze tijd waarin vrije meningsuiting het stikpaardje van alles en iedereen is, lijkt het mij niet meer dan normaal dat je op een forum als dit ook je mening moet kunnen geven wat je ervaringen van een winkel zijn.
Als consument kun je a.d.h.v. die recensies een afweging maken of je de moeite neemt om zo'n winkel te bezoeken of niet. Winkeliers die wat minder positief te boek staan, gaan wellicht verbeteringen doorvoeren en dat komt ons consumenten ook weer ten goede.
Ik snap dat men dingen verkeerd kan uiten uit frustratie en dat je dat inderdaad niet wilt. Geeft als moderator extra werk.
Dat daarbij een winkelier geschaad kan worden, snap ik ook nog. Maar met dit alles ga je wel uit van het meest denkbare doomscenario. En ik ben van mening dat er best wel eens iets gezegd mag worden over een winkelier, fabrikant of organisator, ook als dit niet positief is.
Zolang er geen dreigberichten op dit forum verschijnen aan het adres van een winkel, lijkt er mij niets mis mee om de beleving bij een winkel met medehobbyisten te kunnen delen.
Nee, er is wel wat mis mee. Die krijgt het bestuur van de stichting desgewenst al. Bijna alles kan je al schrappen van het lijstje "juridisch stappen en verder". Niet alleen leveranciers of fabrikanten maar ook gebruikers die via de PB of mail eisen dat iets al dan niet verwijderd wordt. Advocaten die brieven namens een cliënt sturen dat de naam van de cliënt niet meer zichtbaar mag zijn of dat er smaad op het forum staat, enzovoort. Naast advocaten zijn er rechtbijstandsverzekeringen die zich voor het karretje laten spannen.