Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Plan E - 2023 oplage door Petertje
Vandaag om 13:32:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 13:28:59
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door Martijn193
Vandaag om 13:22:11
Polderbaan(tje) 0,3m2 door Reeks77
Vandaag om 13:01:23
Het Boemeltje door RobVille
Vandaag om 12:17:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Jeroen95
Vandaag om 11:48:48
19 Toen door R1954
Vandaag om 11:35:11
ESU Loksound V4 Plux22 door bellejt
Vandaag om 11:09:20
Lichtprintjes NS2400 door hmmglaser
Vandaag om 10:58:08
Postwagen Hbbkkss Schaal-0 door FritsT
Vandaag om 10:53:36
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 10:45:49
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Martin Welberg
Vandaag om 10:43:25
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 10:31:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 10:03:59
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door René 4312
Vandaag om 09:52:09
EifelBurgenBahn door Joz
Vandaag om 09:20:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door 741230
Vandaag om 09:05:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:37:57
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door Frits C
Vandaag om 06:45:46
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
13 June 2025, 23:53:36
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
13 June 2025, 23:27:04
Tamiya kleur dak Bundesbahn door Benelux795
13 June 2025, 21:53:57
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE door Rob Bennis
13 June 2025, 21:20:16
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door R1954
13 June 2025, 21:05:05
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Frits C
13 June 2025, 20:20:25
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FrankJ
13 June 2025, 19:33:40
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Eric B
13 June 2025, 19:28:04
Verschil in grootte huizen...... door MOVisser
13 June 2025, 19:14:19
Viesmann 5214 pendelautomaat vraag door MOVisser
13 June 2025, 19:00:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door MathynK
13 June 2025, 18:42:35

Auteur Topic: Modelspoorwinkelervaringen waar je vrolijk van wordt  (gelezen 20081 keer)

Ben

• Online Online
Re: Modelspoorwinkelervaringen waar je vrolijk van wordt
« Reactie #15 Gepost op: 20 November 2015, 15:12:58 »
Winkeliers hebben denk ik wel wat anders te doen dan alle fora af te struinen om te zien of er weer eens wat te miepen was.

Verder zitten de betere winkeliers op Facebook en/of Twitter, daar kun je prima en in het openbaar je mening kwijt.

Gr, Ben.

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #16 Gepost op: 20 November 2015, 15:14:25 »
Ben ik de enige die het opvalt dat de topicstarter een nachtje wakker ligt omdat een wagenset opeens van de webshop is verdwenen? Modelspoor is wel

:P
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #17 Gepost op: 20 November 2015, 15:17:33 »
Het ging toch goed zo?? Waarom veranderen? Veranderingen zijn nog geen verbeteringen...denk daar maar eens over na.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Bert van Gelder

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 20 November 2015, 16:13:44 »
Beste mensen,

Vragen om het beleid aan te passen zodat winkeliersbesprekingen wel zijn toegestaan, is als de NS vragen om te gaan op breedspoor. Gaat niet lukken.

Alle meningen, zoals "ik vind dat het moet kunnen", of "het zou maar eens aangepast moeten worden", prima, maar we hebben het om eerder genoemde redenen zo in de regels vastgelegd. En 'take-it-or-leave-it'...

En voor wie een voorbeeld wil zien:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,66666.0.html

Lees dit draadje nog maar eens na. geeft al aan hoe snel iets de verkeerde kant op kan gaan. We hebben in vrijwel elk bericht de naam van de winkelier moeten verwijderen (het is 8* verwijderd...). Enig doel van dit draadje was frustratie af reageren op de winkelier via dit forum.
Vergeet ook niet dat een aanklacht van smaad ook het einde van het forum zou kunnen betekenen. Hebben we zin in dit gezeur op een vrijwilligersforum: nee!

Gr, Bert
Team moderatoren.
« Laatst bewerkt op: 20 November 2015, 16:16:55 door Bert van Gelder. Reden: Aanvulling »

Rondje_HO

• Offline Offline
« Reactie #19 Gepost op: 20 November 2015, 16:21:08 »
Duidelijk  (y) Het was ook bedoeld om eens een positief verhaaltje te laten horen zo vlak voor het weekend

serious business ....

He, echt wel!  ;D  Dat komt ook omdat ik altijd erg laat ben met doorhebben wat er op de markt is. Zo heb ik begin dit jaar pas mijn Fyra samengesteld en dan is het dus kleurenblind zoeken naar de overgebleven sets. In belgië een set van 3 gevonden, op ebay het tussenrijtuig, in Arnhem de laatste rode loc  :)  Het voordeel is wel dat ik vaak zo heel wat euro's uitspaar (ik ben een echte krent) maar soms grijp je er dus naast en ben je je winst al weer kwijt aan die ene ontbrekende set die je vervolgens voor veel te duur op ebay moet aanschaffen  :-\  Maar wanneer je dan dus iets vindt en het is ineens weg dan flip ik  :P  Zo heb ik het al eens gehad dat terwijl ik mijn gegevens aan het invullen was op een site iemand anders een set onder mijn neus weg kaapte. Of dat ik ergens de laatste apart had laten leggen en in de auto gesprongen, kom ik daar aan, heeft zijn collega hem net aan een andere klant verkocht  >:(

Op deze manier wordt 'de winkelier' ook eens in een ander licht gezien dan als de voetveeg van de modelspoorder.

Precies, het is niet dat andere winkeliers slecht zijn of zo maar deze twee vielen mij gewoon op  :)
« Laatst bewerkt op: 20 November 2015, 16:26:46 door Rondje_HO »

Sander

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 20 November 2015, 18:13:36 »
Als ik de regels lees die jullie hier typem dan moet je het noemen van fabrikanten ook gaan verbieden.

De een koopt een top product de ander een ruk product.
En de fabrikant? Die kan zich niet verdedigen op dit forum (onzin, die heeft simpelweg geen tijd voor het beantwoorden van een internet forum)

Overigens is deelname aan een forum een vrijwillig iets. Of je daar als winkelier of producent of organisator je wil verdedigen dan wel je complimenten in ontvangst wil nemen is een keuze volgens mij.

Nu wou ik nog een goede recensie schrijven over dat bedrijf waar Karst Drent veel elektronica ontwerpen voor maakt maar dat mag dus niet?
Jammer, het was een goede service kan ik melden.

Mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Ben

• Online Online
« Reactie #21 Gepost op: 20 November 2015, 18:25:37 »
Gewoon doen dat compliment want Digikeijs geen winkelier......

IJsselsteyn

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 20 November 2015, 18:30:35 »
Dus Digikeijs mag hier wel afgebrand worden, omdat het geen winkelier maar een producent is?

Niet dat ik dat van plan ben hoor (en ik wil het zeker ook niet aanmoedigen), maar even voor het idee.

Steyn

Bert_Apd

• Offline Offline
  • N-Spoor DB Epoche III
« Reactie #23 Gepost op: 20 November 2015, 18:31:33 »
@Sander: Blij om te lezen dat je je hart al minder vast houdt...  (y)  ;)

Vrolijke groeten  :D ,
Bert

henk

• Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 20 November 2015, 18:36:54 »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bert van Gelder

• Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 20 November 2015, 18:47:01 »
Sander,

Volgens mij wil je gewoon wat anders lezen dan ik schrijf...

Ten eerste: wij "moeten" niks verbieden, zoals je schrijft, want het is een fabrikant.
Ten tweede, Digikeijs is, zoals ook door anderen opgemerkt, een fabrikant (ok, met webwinkel).
Ten derde, deelname is vrijwillig, ook voor een winkelier. Maar we willen geen ordinaire scheldpartijen.

En Steyn, als jij met goede argumenten komt waarom een product niet goed is, dan kan je dat gewoon melden.

Gr, Bert

Sander

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 20 November 2015, 18:57:46 »
Bert,

Citaat
Ten tweede, Digikeijs is, zoals ook door anderen opgemerkt, een fabrikant (ok, met webwinkel).
Dus ook een winkelier.

Citaat
Ten derde, deelname is vrijwillig, ook voor een winkelier. Maar we willen geen ordinaire scheldpartijen.
Ik snap dat men dingen verkeerd kan uiten uit frustratie en dat je dat inderdaad niet wilt. Geeft als moderator extra werk.
Echter juridisch gezien heb je ruim de tijd om de nodige scheldpartijen te verwijderen. (die tijd is meer in uren (dag) dan minuten). Dat daarbij een winkelier geschaad kan worden, snap ik ook nog. Maar met dit alles ga je wel uit van het meest denkbare doomscenario. En ik ben van mening dat er best wel eens iets gezegd mag worden over een winkelier, fabrikant of organisator, ook als dit niet positief is.

mvg,
 Sander

mvg,
 Sander

Bert van Gelder

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 20 November 2015, 19:06:26 »
En ik ben van mening dat er best wel eens iets gezegd mag worden over een winkelier, .....ook als dit niet positief is.

mvg,
 Sander

Sander, je weet het antwoord: Nee.

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #28 Gepost op: 20 November 2015, 19:30:16 »
Ach... In principe is bijna alles wat hier op het forum besproken wordt een fabrikant / leverancier / bespreking. Als je alles wil uitbannen kan je helemaal niets meer doen. ;) Maar of een product goed of slecht is en je wilt er iets geargumenteerd over schrijven is niets mis mee.

Ik vind het raar dat een onafhankelijke stichting winkeliers wel, maar fabrikanten niet in bescherming neemt. In deze tijd waarin vrije meningsuiting het stikpaardje van alles en iedereen is, lijkt het mij niet meer dan normaal dat je op een forum als dit ook je mening moet kunnen geven wat je ervaringen van een winkel zijn.

Van sommige mensen is dat een stokpaardje, niet van iedereen. Je bent te gast op het forum. Daarvoor dien zo naar te gedragen. Dat kan niet iedereen. Helaas krijg je mensen als "Eurofan" die lekker anoniem een paar negatieve berichten met halve en hele onwaarheden neerzet en niet mans genoeg is om met naam en toenaam hier te posten. Dat moet je zoveel mogelijk indammen. Je ziet het ook met modellen die uitkomen. Kritiek is goed. Maar sommige mensen roepen al bij voorbaat zonder dat ze het model in het echt gezien hebben "Het ding is krom". Dat is dan niet goed. Onderbouw dat maar eens uitgebreid.

Bij winkeliers heb je vaak zo dat je meestal maar één kant van het verhaal krijgt die een bepaalde richting en kleur heeft. Als je de andere kant krijgt zal het een bepaalde richting en kleur hebben. De waarheid ligt dan meestal in het midden.

Als consument kun je a.d.h.v. die recensies een afweging maken of je de moeite neemt om zo'n winkel te bezoeken of niet. Winkeliers die wat minder positief te boek staan, gaan wellicht verbeteringen doorvoeren en dat komt ons consumenten ook weer ten goede.

Ik ken zat winkeliers waar ik niet meer zo snel naar toe ga. Om diverse redenen. Veel winkeliers veranderen niet zo heel snel. Degene die wel willen veranderen zitten meestal al hier op het forum en/of zijn al op sociale media actief en aanwezig.

Ik snap dat men dingen verkeerd kan uiten uit frustratie en dat je dat inderdaad niet wilt. Geeft als moderator extra werk.

Jep, daarom moet je het ook niet willen. Ook niet als forumgebruiker. Wat al eerder is aangegeven: Een winkel wordt door iedereen heel anders beleeft. Een bekent motto is: Een tevreden klant vertelt zijn ervaring aan 1 persoon door. Een ontevreden klant vertelt het aan 10 mensen. En je kan het nooit voor iedereen goed doen.

Over deze:

Dat daarbij een winkelier geschaad kan worden, snap ik ook nog. Maar met dit alles ga je wel uit van het meest denkbare doomscenario. En ik ben van mening dat er best wel eens iets gezegd mag worden over een winkelier, fabrikant of organisator, ook als dit niet positief is.

en deze quote:

Zolang er geen dreigberichten op dit forum verschijnen aan het adres van een winkel, lijkt er mij niets mis mee om de beleving bij een winkel met medehobbyisten te kunnen delen.

Nee, er is wel wat mis mee. Die krijgt het bestuur van de stichting desgewenst al. Bijna alles kan je al schrappen van het lijstje "juridisch stappen en verder". Niet alleen leveranciers of fabrikanten maar ook gebruikers die via de PB of mail eisen dat iets al dan niet verwijderd wordt. Advocaten die brieven namens een cliënt sturen dat de naam van de cliënt niet meer zichtbaar mag zijn of dat er smaad op het forum staat, enzovoort. Naast advocaten zijn er rechtbijstandsverzekeringen die zich voor het karretje laten spannen.

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Sander

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 20 November 2015, 19:38:29 »
Citaat
Nee, er is wel wat mis mee. Die krijgt het bestuur van de stichting desgewenst al. Bijna alles kan je al schrappen van het lijstje "juridisch stappen en verder". Niet alleen leveranciers of fabrikanten maar ook gebruikers die via de PB of mail eisen dat iets al dan niet verwijderd wordt. Advocaten die brieven namens een cliënt sturen dat de naam van de cliënt niet meer zichtbaar mag zijn of dat er smaad op het forum staat, enzovoort. Naast advocaten zijn er rechtbijstandsverzekeringen die zich voor het karretje laten spannen.

En dan neem je als financieel van buitenstaanders afhankelijke stichting dus het zekere voor het onzekere door het weg te halen, waarbij dat na een eventuele proces misschien niet eens nodig was geweest. Financiën is echter het probleem dus?

Als dat dan als reden wordt aangemeld kan ik mij daar enigszins in vinden. Echter een fabrikant of organisator kan je net zo goed dergelijke brieven sturen, dus waarom dat verschil?
(omdat een winkelier (sneller) mee leest en een organisatie en fabrikant eigenlijk niet)

mvg,
Sander
mvg,
 Sander