Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:22:25
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 12:22:04
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door MikeMike
Vandaag om 11:55:27
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Joz
Vandaag om 11:16:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:08:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 11:07:13
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 10:58:21
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 10:36:55
Fleischmann Anna ombouw. door orientexpress
Vandaag om 10:29:03
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door AlbertG
Vandaag om 10:25:46
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 10:24:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:23:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:03:48
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 08:52:06
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 07:43:35
Pimpen Rivarossi DD-AR door StefanNL_Plays
Vandaag om 05:54:25
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 00:27:57
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
31 July 2025, 22:00:00
Nieuw Vlieringen door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:45:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:34:35
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
31 July 2025, 21:00:16
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
31 July 2025, 20:54:32
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
31 July 2025, 20:52:41
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door Overet
31 July 2025, 20:43:51
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door Rick
31 July 2025, 20:35:07
Mooi weer om buiten te spelen door Vroeger
31 July 2025, 20:15:18
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
31 July 2025, 19:23:30
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
31 July 2025, 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
31 July 2025, 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Eric v C
31 July 2025, 18:36:39
  

Auteur Topic: Vervangen van standaard koppelingen door profikoppelingen  (gelezen 1279 keer)

Landsee

  • Offline Offline
  • Berichten: 82
Vervangen van standaard koppelingen door profikoppelingen
« Gepost op: 27 October 2015, 17:07:48 »


Ik ben bezig om de standaard koppelingen te vervangen door Fleischmann Profi koppelingen. Nu zijn bij bovenstaande wagen beide kortkoppelingen uit de houder geschoten.

Wie weet hoe je deze wagen kunt open maken? Op de site van Roco kan ik dit niet vinden.

groet,

Ronald

PS plaatje geleend van de site van Roco

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re: Vervangen van standaard koppelingen door profikoppelingen
« Reactie #1 Gepost op: 27 October 2015, 17:16:10 »
Ook eens gehad. Maar weet niet meer zeker hoe te openen, ik dacht dat je eerst die losse stukken op het dak eraf moet klikken. Was inderdaad niet heel makkelijk.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Marco1044

  • Offline Offline
  • Berichten: 1264
  • ÖBB tp V (1985-2000)
Re: Vervangen van standaard koppelingen door profikoppelingen
« Reactie #2 Gepost op: 27 October 2015, 17:28:53 »
Volgens mij aan de onderkant. Op de kopse kanten zou hij vastgeklikt moeten zitten, met een kleine platte schroevendraaier in het gaatje drukken en voorzichtig de kap lostrekken. Heb zoiets gehad met een vergelijkbare wagen.
Gr Marco.

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7284
Re: Vervangen van standaard koppelingen door profikoppelingen
« Reactie #3 Gepost op: 27 October 2015, 17:41:58 »
Achter beide kopwanden zit nog een nok, de lip zit aan de kap.
Via de zijkant met een klein plat schroevendraaiertje naar boven toe
schuiven, even van de kop af naar de kap toe kantelen en de kap
is los. Lijm meteen even de nokjes van het borgplaatje waar de Nem
schachthouder mee op zijn plaats moet blijven zitten. Bij deze wagens is het
handig om je duim achter de nem schacht te drukken zodat de houder
niet uit zijn uitsparing schiet. Het is een goed systeem, alleen zijn ze
het lijmen van de plaatjes even vergeten...
Mvh Steef

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8159
Re: Vervangen van standaard koppelingen door profikoppelingen
« Reactie #4 Gepost op: 27 October 2015, 17:45:20 »

Landsee

  • Offline Offline
  • Berichten: 82
Re: Vervangen van standaard koppelingen door profikoppelingen
« Reactie #5 Gepost op: 28 October 2015, 18:49:12 »
Hartelijk dank voor alle reacties.

Ik begrijp hieruit dat de bevestiging van de kap bij de 2-assige en 4-assige wagens hetzelfde zijn?

Groet,

Ronald