Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:55:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:53:47
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door maartenvdb
Vandaag om 21:48:20
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
Vandaag om 21:38:43
Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 21:31:36
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 21:20:49
Her-(her-)beginnen door J. Brans
Vandaag om 21:13:45
Raadplaatje door GerardvV
Vandaag om 21:05:30
Station Roodeschool door frenkievee
Vandaag om 21:00:11
Hebden Bridge, digitale modulebaan in schaal 00. door Donny95
Vandaag om 20:17:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 20:03:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door JoopSpoort
Vandaag om 19:18:35
Esu Loksound - NS Wadloper? door Bahn-AG
Vandaag om 19:12:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Robert vh Prutsert
Vandaag om 18:37:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Rob Ellerman
Vandaag om 18:17:15
Aanpassen baanplan bestaande baan door Joz
Vandaag om 18:12:32
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 16:51:48
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:51:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:48:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door defender
Vandaag om 16:00:05
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ronald69
Vandaag om 15:53:02
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door R1954
Vandaag om 14:43:06
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:23:07
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 14:05:01
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Ronald Halma
Vandaag om 13:24:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:35:17
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 12:20:07
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 11:58:44
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 11:50:36
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door Vroeger
Vandaag om 11:45:26
  

Auteur Topic: Van First Great Western naar Great Western Railway  (gelezen 2424 keer)

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8344
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Van First Great Western naar Great Western Railway
« Gepost op: 28 September 2015, 19:08:25 »
Je kent dat wel, van die bedrijven met een slechte reputatie, die hun naam veranderen voor een "frisse" start, zo van "en nu gaan we het anders doen". Het was me al opgevallen dat First Great Western een treinstel in het groen had rijden, waar normaal hun huiskleur blauw met roze (!) is. Daarna zag ik grote billboards, waar het eigenlijk op eerst genoemde neer komt. Maar ipv een nieuwe naam, gebruiken ze de degelijke historische naam van de organisatie. Niets mis mee, maar staan ze er niet bij stil dat ze die oude reputatie net zo goed naar de knoppen kunnen helpen? Ik vind het persoonlijk wel een beetje teveel naar klantenmisleiding rieken, maar ben er aan de andere kant ook wel blij mee. Ik vond de vorige (combinatie)naam er eentje van een compromis, verkrachting van de oude naam en dat roze in de huisstijl is ook maar niks. Dat klassieke groen is een sjiek kleurtje op het treinstel en het nieuwe logo is ook wel mooi gemoderniseerd, dus ik mag dan wel mekkeren op de veronderstelde motivatie, ik vind het wel best.  (y)

Als iemand nog graag foto's wil zien van de posters, dan wil ik daar wel even foto's van maken. Als ze zichtbaar zijn door het rookgordijn van de rijen rokers eronder die hun verslaving niet kunnen weerstaan.  8)

Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

smalspoorcompagnie

  • Offline Offline
  • Berichten: 466
  • Guillaume Veenhuis
    • Guillaume's Smalspoorcompagnie
Re: Van First Great Western naar Great Western Railway
« Reactie #1 Gepost op: 28 September 2015, 19:18:27 »
Ik vind het logo wel erg mooi...

Guillaume
Guillaume (Smalspoorcompagnie)

http://smalspoorcompagnie.blogspot.com/

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: Van First Great Western naar Great Western Railway
« Reactie #2 Gepost op: 28 September 2015, 19:31:04 »
Ieder z'n meug. Niet mijn ding: http://www.tauntontrains.co.uk/images/2015-MAY/IMG_2509GWR.jpg
Misschien is dit wel een leuk jasje voor de nieuwe Hitachi HST's van het IEP programma..

Gr,
Jan

Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1387
Re: Van First Great Western naar Great Western Railway
« Reactie #3 Gepost op: 28 September 2015, 19:48:30 »
Misschien is dit wel een leuk jasje voor de nieuwe Hitachi HST's van het IEP programma.



 ;D

Van Wikipedia geleend. Die mij eveneens leert dat delen van het nu nog geheel dieselende Wales, dan eindelijk onder de draad gaan

Niet gephotoshopt ziet zo'n groene HST er naar mijn mening prima uit:
https://www.youtube.com/watch?v=bpX9GEVtI6g

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8344
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Van First Great Western naar Great Western Railway
« Reactie #4 Gepost op: 28 September 2015, 20:05:36 »
Het groene treinstel waar ik vandaag inzat, dat van de foto, had nog geen logo op de matte banen, zoals ik bij de Intercity zie. ??? Beetje half werk, geeft al een beetje aan waarom ik niet zoveel vertrouwen heb in dit nieuwe begin. De leuzen zijn ook wel erg ambitieus, zo van "nu gaan we het eindelijk goed doen, waar het Westen recht op heeft". Helemaal mee eens, maar ik heb liever een zes of acht delig treinstel tijdens spitsuur, dan een tweedelige (voor een Intercity dienst), dan een nieuw kleurtje en loze beloften, zoals dat vorige week gebeurde. Daar moest dan ook nog eens een cateringwagentje bij, maar het meisje bleef heel praktisch gewoon in het halletje met dat karretje.

De binnenkant van de trein is overigens onveranderd. Nog steeds blauwe stoelen met die stoer roze handgrepen.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10768
Re: Van First Great Western naar Great Western Railway
« Reactie #5 Gepost op: 28 September 2015, 20:23:34 »
Tikkie tegendraadse kleurstelling, dat retrogroen. Tegenwoordig, zie het voorgaande livrei, is het vaak nogal uitbundig qua gebruik van vlakken, lijnen en kleuren. ("Kijk eens wat wij kunnen ontwerpen en printen"). Dan is dat ouderwetse groen wel erg degelijk. Voor mij slaat het een beetje dood, een sierlijntje of zo had wel gemogen. Uiteraard in een chique crêmeteint  8)
Overigens komt dat treinstel van de eerste foto nog steeds het mooist uit in de originele Network Southeast kleuren. Het blijft natuurlijk een Networker Turbo. 8)
« Laatst bewerkt op: 28 September 2015, 20:30:34 door Marc tramt. Reden: Typo\'s »
No dress rehearsel, this is our life.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8344
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Van First Great Western naar Great Western Railway
« Reactie #6 Gepost op: 28 September 2015, 20:47:27 »
Het blijft natuurlijk een Networker Turbo.
Geef mij maar een nieuwe Sprinter, dan zo'n stinkend en lawaaierige diesel. Leuk over 50 jaar voor een nostalgisch ritje, maar nu dagelijks erin zitten voelt het gedateerd. Maar da's dan ook weer typisch Engels, eigenlijk. ;D Voor jullie als toerist en treinliefhebber is dat uiteraard weer een andere beleving, dat snap ik ook wel.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10768
Re: Van First Great Western naar Great Western Railway
« Reactie #7 Gepost op: 28 September 2015, 21:05:13 »
Een Nederlandse sprinter? SLT bedoel je?
Die diesels zijn uit '90, dat klinkt nog redelijk nieuw maar dat is al vijfentwintig jaar oud. Ai... ìk word oud!
No dress rehearsel, this is our life.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8344
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Van First Great Western naar Great Western Railway
« Reactie #8 Gepost op: 28 September 2015, 21:14:23 »
Uiteraard, de nieuwe Sprinter. Die lijkt overigens wel erg op de nieuwe metrostellen van o.m. de Metropolitan line, maar dat terzijde.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.