Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420 door Jeroen Trainz
Vandaag om 18:35:00
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats. door Gerard van de Weijer
Vandaag om 18:25:39
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 18:19:54
Opschriften van LS Models rijtuig veilig verwijderen…. door RK
Vandaag om 18:17:53
EifelBurgenBahn door Tjalling
Vandaag om 18:01:26
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Reinout van Rees
Vandaag om 17:42:10
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 17:39:49
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door ingenium
Vandaag om 17:31:40
US diorama in H0 door 741230
Vandaag om 17:30:35
NS/32 door Olaf
Vandaag om 17:07:52
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
Vandaag om 16:48:57
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 16:46:19
rommenholler gasketelwagens door Falkenberg
Vandaag om 16:23:09
Ton bouwt goederenwagens door TonM
Vandaag om 15:49:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tuurtje
Vandaag om 15:19:14
bovenleiding Mader door Beneluxspoor.net Team Encyclopedie
Vandaag om 15:03:39
25 jaar geleden door eemstede
Vandaag om 14:51:09
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 14:44:45
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 14:36:48
wie heeft er ervaring met rijden met werkende schroefkoppeling van Rivarossi? door hervé
Vandaag om 13:58:30
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door ex-DR V100
Vandaag om 13:17:53
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 12:44:15
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door MaraNCS
Vandaag om 12:07:21
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 11:32:44
Baanplan Bührtal VI door Ronald69
Vandaag om 11:30:18
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:07:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 11:02:50
PB Models, ICR-rijtuigen door Reinout van Rees
Vandaag om 10:41:36
VERPLAATST: Overlijden Joost van Ginneken door Reinout van Rees
Vandaag om 10:39:00
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door hervé
Vandaag om 10:35:02
  

Auteur Topic: Utrechtse Uithoflijn  (gelezen 27015 keer)

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4452
  • Heerwijk in H0
    • vames
Utrechtse Uithoflijn
« Gepost op: 08 september 2015, 11:19:39 »
Gezien het ondertussen bekend is wat er gaat rijden op de nieuwe Uithoflijn in Utrecht lijkt het mij tijd voor een eigen topic daarover.

Nieuwsbericht

Utrechtse tram kan 66 meter worden





Stem mee over traminterieur Uithoflijn

En nu natuurlijk wachten op een model an deze mooie tram.

Van de Boedapest versie is er al een model



Groeten Martijn
« Laatst bewerkt op: 08 september 2015, 11:33:51 door martijn v m »
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

WeKra

  • Offline Offline
  • Berichten: 1375
    • Facebook
Re: Utrechtse Uithoflijn
« Reactie #1 Gepost op: 08 september 2015, 12:13:06 »
SKIPtram al bezig met de Utrechtse versie?  8)
Check ook mijn Facebook

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4452
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Utrechtse Uithoflijn
« Reactie #2 Gepost op: 08 september 2015, 12:26:18 »
tis jammer dat Boedapest een andere deurindeling heeft.

Paul?  :P :-X ;D
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

eemstede

  • Offline Offline
  • Berichten: 1609
Re: Utrechtse Uithoflijn
« Reactie #3 Gepost op: 08 september 2015, 16:58:19 »
De deurindeling van Boedapest lijkt me praktischer dan die van Utrecht.

Gr Frank.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4452
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Utrechtse Uithoflijn
« Reactie #4 Gepost op: 08 september 2015, 17:45:28 »
vind het zelf ook vreemd dat er geen deuren in de kop zitten.

al is het in vergelijking met de SIG sneltrams niet anders.
alleen zijn het inplaats van 2 bakken met 4 sets deuren 5 bakken met 4 sets deuren.

ben benieuwd of er ook uiteindelijk 7 of zelfs 9 delige Urbossen als vervanging voor de huidige trams komen.

Groeten Martijn
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

skiptram

  • Offline Offline
  • Berichten: 467
    • skiptram
Re: Utrechtse Uithoflijn
« Reactie #5 Gepost op: 08 september 2015, 18:10:51 »
Overal zitten er deuren in de kop bakken, maar wij hier in Nederland weten het altijd weer beter en doen dat niet. We veranderen weer van alles en als het dan blijkt niet te werken zijn de verantwoordelijken al met Boedapester zon vertrokken.
Gr.Paul

Ik zit ook nog steeds op het tramplan van Arnhem te wachten ( 2001)

Die Boeser regelt ook niks.
« Laatst bewerkt op: 08 september 2015, 18:16:40 door skiptram »
www.skiptram.nl
"Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan" ( De Lijn)
zie ook op facebook: https://www.facebook.com/trammodelbouw/?rc=p

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Utrechtse Uithoflijn
« Reactie #6 Gepost op: 08 september 2015, 18:25:53 »
Volgens mij is deze deurindeling zo gedaan om met gekoppelde stellen binnen een beperkte maximale perronlengte te blijven. Dat wordt dan dus halteren met de kop(pen) buiten het perron.

Michel

Verstuurd vanaf mijn SM-N910C met Tapatalk


martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4452
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Utrechtse Uithoflijn
« Reactie #7 Gepost op: 08 september 2015, 18:31:37 »
@paul.
Hahaha.

Nou Rob. Wanneer begint de aanleg? :p

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10562
Re: Utrechtse Uithoflijn
« Reactie #8 Gepost op: 08 september 2015, 19:07:46 »
Moet nog nèt lukken voor Volgende halte: Openluchtmuseum 2016!    ;D

Over die deuren. Héél onhandig voor de doorstroming om geen kopbalkons te maken. In Rotterdam zijn ze er bij de metro na de eerste series, met halve deuren en kleine kopbalkons vanaf gestapt en dat was niet voor niets. Ruime kopbalkons werkt gewoon véél beter.
« Laatst bewerkt op: 08 september 2015, 19:47:02 door Marc tramt. Reden: Typo »
No dress rehearsel, this is our life.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21667
Re: Utrechtse Uithoflijn
« Reactie #9 Gepost op: 08 september 2015, 19:44:01 »
Ach, 90 procent van de passagiers stapt bij het beginpunt in en stapt bij het eindpunt weer uit. Doorstroming is nergens voor nodig.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

WeKra

  • Offline Offline
  • Berichten: 1375
    • Facebook
Re: Utrechtse Uithoflijn
« Reactie #10 Gepost op: 08 september 2015, 19:47:53 »
Is het niet vergelijkbaar met de Randstadrail? Daar heb je de eerste 7 meter ook geen deur, wat betekent dat als je van 'voren' komt aansnellen om de tram te halen, eerst een deel van de tram moet langslopen voordat je kan instappen...
Check ook mijn Facebook

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Utrechtse Uithoflijn
« Reactie #11 Gepost op: 08 september 2015, 19:54:19 »
2 stellen worden samen zo'n 66 meter lang, maar haltes zijn maar zo'n 56 á 60 meter lang meen ik. Dan MOETEN de koppen dus uitsteken en hebben deuren daar in geen nut. Twee trams van 33 meter hebben meer capaciteit als 2 trams van 28 á 30 meter die wel binnen de haltes vallen en deuren bij de koppen hebben.

Michel

Verstuurd vanaf mijn SM-N910C met Tapatalk


martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4452
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Utrechtse Uithoflijn
« Reactie #12 Gepost op: 08 september 2015, 20:20:56 »
er zal ongetwijfeld over nagedacht zijn.

nu maar hopen dat er of via halling of via wumm een betaalbaar model komt van de U tram Urbos 100

Groeten Martijn
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

WeKra

  • Offline Offline
  • Berichten: 1375
    • Facebook
Re: Utrechtse Uithoflijn
« Reactie #13 Gepost op: 08 september 2015, 20:22:37 »
Wumm?

-Edit: Gegoogled. Een fabrikant(je) van messing trammetjes.
« Laatst bewerkt op: 08 september 2015, 20:24:08 door Wes Kraaijeveld »
Check ook mijn Facebook

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4452
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Utrechtse Uithoflijn
« Reactie #14 Gepost op: 08 september 2015, 21:41:33 »
Jup uit Hongarije.
Zie het model van de urbos 100 uit Boedapest onderaan de eerste post.
Op de site van skiptram staat een imposante combino supra.

En ze hebben op basis van resin kappen de pesa swing gemaakt.
Hoe de urbos is opgebouwd weet ik niet.

Ik houd hoop op een U tram urbos model tegen de tijd dat de echte er zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk