Helaas Chris, het geklaag en gecommentaar begint (traditiegetrouw) al voor het model in de winkels ligt.
IMaar het feit dat Artitec mijn mail over het NS vignet op de ABk van de 113 niet beantwoord en dat ook hier niet gereageerd wordt op mijn opmerkingen, baart me echt zorgen.
(en meerderen met mij die ik hier vandaag over heb gesproken)
Maar zou je je dan niet afvragen of je niet teveel verwacht? Dit bedoel ik echt serieus, er zijn denk ik zelfs voor Artitec grenzen aan waar ze op reageren en wat ze wel en niet meenemen in hun ontwikkelproces
Laten we daarnaast vooral ook niet vergeten welke prijs wij mogen betalen voor zo'n model. Dan moet het gewoon goed.
De belangrijkste reden voor dit soort discussie echter is, wat ik merk, een afkeer door sommigen van mensen die zaken belangrijk vinden die zij toevallig niet zo belangrijk vinden. Het is 2016, mensen kunnen zich in steeds grotere mate niet meer inleven in meningen van anderen en dat merk je ook in de hobby. We lijken het vermogen iets te accepteren van andersdenkenden volledig te verliezen. Iemand die iets vind wat een ander niet interesseert wekt op de een of andere manier irritatie en agressie op en is in het beste geval een betweter, regelneuker, klinknagelteller en vul verder maar in.
Knap hoor; er zijn geen foto's van de onderkant van de productiemodellen en iemand weet al te melden dat het er te plasticachtig uitziet.
De bakken zijn lijken, netjes zelfs te overdreven mooi gespoten terwijl de onderkant gewoon echt een plastic look heeft.
Ook heb ik Artitec gemaild dat het NS vignet bij de 113 op de ABk onder het eerste raam achter de cabine hoort te zitten en niet zoals de tekening laat zien onder het tweede raam. Helaas nooit een reactie gehad. Het blijft wat mij betreft dus nog even spannend.