Als je bij de schakelaar aangeeft welke stand bedoeld is voor rechtdoor en afbuigend heb je toch helemaal geen terugmelding nodig?
Ik zou graag mijn wissels (fleischmann n) willen schakelen met een normale micro tuimelschakelaar zodat ik aan de schakelaar kan zien hoe de wissel staat.
Bestaan er schakelaars die welliswaar in de geschakelde stand blijven staan maar alleen een puls geven?Of zijn er wellicht simpelere (lees andere goedkope) oplossingen.
Of zijn er wellicht simpelere (lees andere goedkope) oplossingen.
Zo ja zou deze normaal gesproken geschikt zijn om erpermanent spanning op te zetten omdat er inwendig een schakelaar (per spoel) in zit die de de boel automatischafschakelt zodra de juiste stand bereikt is.
Ik lees hier dat je op voorhand maatregelen moet nemen. De aandrijving heeft maar 3 draden dus heb je niet"fabrieks af" de optie om voor wel of geen afschakeling te kiezen. Je zal dan dus zelf aan de hobby moeten.
Eigenlijk wil ik gewoon graag een tuimelschakelaar met pulscontact die echter wel in de geschakelde stand blijft staan, deze bestaan blijkbaar niet, je hebt alleen de terugverende versies. Dus is mijn uiteindelijke vraag nu kan ik wel of niet de door Henk geopperde oplossing vanuit de encyclopedie gebruiken zonder schade aan mijn wisselaandrijving te veroorzaken.Eric