Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Al mijn goede ideeën...
door
Karst Drenth
Vandaag
om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1
door
MaraNCS
Vandaag
om 11:39:38
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jack Black (NS1220)
Vandaag
om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass
door
Hans GJ
Vandaag
om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:27:15
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 11:03:05
Bauarbeiten im gange
door
Dave.......
Vandaag
om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO
door
Duikeend
Vandaag
om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 10:42:29
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
BartvD
Vandaag
om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk)
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024
door
bernhard67
Vandaag
om 08:42:53
De Hondsrugbaan
door
mass am see
Vandaag
om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
Vandaag
om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan
door
J. Moors
Vandaag
om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag
door
WimM
Vandaag
om 00:42:50
Raadplaatje
door
Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet
door
Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0
door
Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais
door
Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen
door
Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem
door
brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan
door
nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt
door
teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
PB models: koplopers (voorbespreking)
door
Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Interessegroepen (IG's)
|
IG Tram: tramlijn Vlissingen-Middelburg modulair
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
6
Omlaag
Auteur
Topic: IG Tram: tramlijn Vlissingen-Middelburg modulair (gelezen 42409 keer)
Jan den Haan
Offline
Berichten: 507
RTM en Furka-Oberalp Bahn in 0m, NS jaren '20 in 0
Re: IG Tram: tramlijn Vlissingen-Middelburg modulair
«
Reactie #15 Gepost op:
17 april 2015, 08:47:10 »
Het gebouw op de foto is de goederenloods van het station Vlissingen Stad.Dit is slechts korte tijd als zodanig gebruikt geweest.Het stationsgebouw lag meer naar het noorden dus op deze foto naar links.Het werd gebruikt als logement voor machinisten en stokers.OP de brug lag het 1067mm spoor van de Stoomtram Walcheren aan de noordkant dus links op de foto en het spoor van de elektrische TVFM tram was verstrengeld met het raccordementslijntje naar de Schelde werf.
Tekening uit TVFM-archief in het Zeeuws Archief.
Vriendelijke groeten,
Jan den Haan
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12301
Re: IG Tram: tramlijn Vlissingen-Middelburg modulair
«
Reactie #16 Gepost op:
17 april 2015, 09:23:41 »
Een en ander is ook na te lezen in de Railhobby Raccordementen Special uit 2001, Blz 28 t/m 53
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
jjg koopmans
Offline
Berichten: 402
Re: IG Tram: tramlijn Vlissingen-Middelburg modulair
«
Reactie #17 Gepost op:
17 april 2015, 16:10:51 »
Eens kijken:
40 jaar oud en onder het stof. Motorwagen+bijwagen+bagagewagen.
Mvrgr
Koopmans
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12301
Re: IG Tram: tramlijn Vlissingen-Middelburg modulair
«
Reactie #18 Gepost op:
17 april 2015, 16:20:01 »
De tram in wording
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
woutermelis
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 8
Re: IG Tram: tramlijn Vlissingen-Middelburg modulair
«
Reactie #19 Gepost op:
17 april 2015, 17:29:17 »
Da's nou eens leuk nieuws! Zijn de bouwers ook allemaal Zeeuwen, net als ik? Ik ga trouwens nog naar school in Middelburg, dus komt wel heel dichtbij ;p Succes bouwers, blijf dit zeker volgen!
Gelogd
jjg koopmans
Offline
Berichten: 402
Re: IG Tram: tramlijn Vlissingen-Middelburg modulair
«
Reactie #20 Gepost op:
17 april 2015, 20:05:01 »
Die ex-amsterdamse tram is intussen afgevoerd en gesloopt.
Mvrgr
Koopmans
Gelogd
Post49
Offline
Berichten: 1118
NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
Re: IG Tram: tramlijn Vlissingen-Middelburg modulair
«
Reactie #21 Gepost op:
17 april 2015, 20:42:34 »
Doen we altijd met 020-trams
. Duikt weg...
Erik.
Gelogd
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!
Huup
Offline
Berichten: 7486
Re: IG Tram: tramlijn Vlissingen-Middelburg modulair
«
Reactie #22 Gepost op:
17 april 2015, 23:22:35 »
Citaat van: jjg koopmans op 17 april 2015, 16:10:51
Eens kijken:
40 jaar oud en onder het stof. Motorwagen+bijwagen+bagagewagen.
Mvrgr
Koopmans
Da's niet slecht voor 40 jaar oud spul :-)
Ben je indertijd ook met een baantje bezig geweest?
Gelogd
Hemelen Haven
,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.
jjg koopmans
Offline
Berichten: 402
Re: IG Tram: tramlijn Vlissingen-Middelburg modulair
«
Reactie #23 Gepost op:
17 april 2015, 23:38:25 »
Nee, ik had toen helemaal geen spoor of trambaan, bouwde alleen maar en dit was een deel van een veel grotere
groep Allan modellen.
mvrgr
Koopmans
Gelogd
Huup
Offline
Berichten: 7486
Re: IG Tram: tramlijn Vlissingen-Middelburg modulair
«
Reactie #24 Gepost op:
18 april 2015, 20:26:55 »
Leuk!
Maar goed. Al met al veel volgers, maar nog niemand die mee wil doen aan het project
Of toch wel?
Gelogd
Hemelen Haven
,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.
Huup
Offline
Berichten: 7486
Re: IG Tram: tramlijn Vlissingen-Middelburg modulair
«
Reactie #25 Gepost op:
18 april 2015, 21:54:47 »
Lekkermakertje:
de stoomtram
Gelogd
Hemelen Haven
,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.
Jan den Haan
Offline
Berichten: 507
RTM en Furka-Oberalp Bahn in 0m, NS jaren '20 in 0
Re: IG Tram: tramlijn Vlissingen-Middelburg modulair
«
Reactie #26 Gepost op:
18 april 2015, 22:43:16 »
De Stoomtram Walcheren was natuurlijk wel een totaal ander bedrijf.Deze bediende de dorpen van het platteland.De elektrische tram reed van stad naar stad.Voor de SW was het vervoer van suikerbieten (peeën) een belangrijke bron van inkomsten zoals dat ook voor de RTM op Schouwen-Duiveland en de SBM en ZVTM aan de overkant (Zeeuws-Vlaanderen) gold.Al deze trambedrijven hadden dan ook een groot aantal openbakwagens hiervoor beschikbaar.Verder had de SW het vervoer van luxe badgasten naar Domburg.De TVFM tram Vlissingen-Middelburg had ook in de tijd toen zij nog met stoom reden slechts twee gesloten goederenwagens en één bagagewagen.
Het is natuurlijk jammer dat er niet veel belangstelling is voor de tram in Zeeland.Ten dele komt dat mijn inziens omdat men het te ver weg vindt.Toen ik nog in Middelburg woonde merkte ik dat veel Randstedelingen een uitnodiging voor een tegenbezoek afwezen omdat ze het te ver vonden.
Vriendelijke groeten,
Jan den Haan
«
Laatst bewerkt op: 19 april 2015, 01:15:06 door JanHdH
»
Gelogd
ron w
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 7
Een Zeeuw met een Duitse baan
Re: IG Tram: tramlijn Vlissingen-Middelburg modulair
«
Reactie #27 Gepost op:
18 april 2015, 22:52:45 »
Hallo tramgeintresserde
Ik ben zelf Woonachtig in Koudekerke. hier bevond zich het onderhoudsdepot van S. W . De laatste herineringen hieraan was de loods die moest verdwijnen toe er een huisartsenpost moest komen. Ook was er een werkplaats gevestigd waar later ijzergieterij in was gevestigd. Hier is nu op het PZEM kotje een afbeelding geplaatst van de Stoomtram lok. er zijn op Walcheren volgens mij nog wel gebouwen aanwezig.
Ron W
Gelogd
Jan den Haan
Offline
Berichten: 507
RTM en Furka-Oberalp Bahn in 0m, NS jaren '20 in 0
Re: IG Tram: tramlijn Vlissingen-Middelburg modulair
«
Reactie #28 Gepost op:
18 april 2015, 23:58:59 »
De remise in Koudekerke heeft er nog lang gestaan.Deze lag tussen de Stationsstraat en de De Walestraat.
tekening Nationaal Archief toegangsnummer 2.16.02 inventarisnummer 1321
Het stationsgebouw van Koudekerke is al lang verdwenen.Dat stond in wat nu de De Ruyterstraat is.In de Stationsstraat staat nog wel het rijtje huizen waar het personeel van de Stoomtram woonde.Aan de kop van dit rijtje was het grote huis van directeur Bakker.Dit staat er niet nu meer.In één van de huizen op het rijtje heeft Piet van Breda, die nog machinist op de tram was, tot aan zijn overlijden gewoond.Aan de muur van zijn woonkamer hing nog één van de olielampen uit de eerste klasse afdeling van één van de rijtuigen die door Allan en Pennock geleverd waren.Hij kon nog boeiende verhalen vertellen over de zware bietentrams.
De stationsgebouwen van Biggekerke, Sint Janskerke (tussen Zoutelande en Meliskerke), Westkapelle en Aagtekerke staat er nog steeds en zijn nu in gebruik als particuliere woning.
tekening Nationaal Archief toegangsnummer 2.16.02 inventarisnummer 1321
Wanneer je weet hoe deze stations er destijds uitzagen zijn ze nog duidelijk te herkennen.Bij het station van Koudekerke was het lage deel iets langer en bij het station van Domburg was dit een heel stuk langer.
Het tracé van de Stoomtram is na het opheffen van de dienst in 1937 opgekocht door de PZEM. Zij gebruikten de grond voor het leggen van elektriciteitskabels.Op verschillende punten van het oude tracé staan er daarom nog steeds transformatorhuisjes.
Vriendelijke groeten,
Jan den Haan
«
Laatst bewerkt op: 19 april 2015, 01:17:02 door JanHdH
»
Gelogd
Sven
Offline
Berichten: 7832
Eton Wick, UK
Re: IG Tram: tramlijn Vlissingen-Middelburg modulair
«
Reactie #29 Gepost op:
19 april 2015, 00:04:50 »
Jan, jij moet eens een boek gaan schrijven over al die verhalen die je door ervaringsdeskundigen verteld zijn. Jij hebt toch heel wat informatie in je hoofd zitten die interessant is voor anderen.
Ik vind het project wel interessant, maar misschien kun je iets concreter weergeven wat je in gedachten hebt. De hele lijn beeld je niet zomaar uit.
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
6
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Interessegroepen (IG's)
|
IG Tram: tramlijn Vlissingen-Middelburg modulair