Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 19:54:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:52:07
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:23:35
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Bahn-AG
Vandaag om 19:16:54
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: Schrijfblokkarton, correspondentiekaarten en wat verf. (h0)  (gelezen 126525 keer)

HAR 67

  • Offline Offline
  • Berichten: 779
Re: Schrijfblokkarton, correspondentiekaarten en wat verf. (h0)
« Reactie #165 Gepost op: 12 december 2015, 21:44:21 »
Weer schitterend gemaakt gewoon TOP!!!!!!!

Groetjes Harry

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8397
    • Rangeerbanen
Re: Schrijfblokkarton, correspondentiekaarten en wat verf. (h0)
« Reactie #166 Gepost op: 13 december 2015, 16:12:22 »
Heren dank jullie wel.
@Koen: het schilderen valt wel mee, mits je een penseeltje 00 hebt ;). De tekst was binnen een uur gereed. Ik heb vooral moeten wachten totdat de voorgaande laag droog was. En al het houtwerk is van de voren geschilderd. Maar al het karton en de milde vorm van veroudering geeft wel een leuke sfeer weer.

Dus moest ik de fabriek ook maar iets bijtrekken, deze was te erg vervuild. Nog steeds niet tevreden, maar het ligt al meer in de juiste richting. Hier gaat tzt nog wel een laagje wit en roest overheen om de boel te verminderen.


Groet,
Michel
« Laatst bewerkt op: 13 december 2015, 16:17:31 door tothebeach »

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1637
Re: Schrijfblokkarton, correspondentiekaarten en wat verf. (h0)
« Reactie #167 Gepost op: 13 december 2015, 17:27:09 »
Michel, het is weer erg mooi wat je hebt gemaakt!

Groet, Gert-Jan

Patrick1975

  • Offline Offline
  • Berichten: 2332
Re: Schrijfblokkarton, correspondentiekaarten en wat verf. (h0)
« Reactie #168 Gepost op: 13 december 2015, 17:57:23 »
Gaaf Michel! (y)
Have fun every day, before you know it's..........

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8474
    • Midland
Re: Schrijfblokkarton, correspondentiekaarten en wat verf. (h0)
« Reactie #169 Gepost op: 13 december 2015, 17:57:54 »
Of nog wat accenten donker/roest onder de dakrand, dat soort gebouwen zagen er vaak niet uit.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#


Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
  • De Franklin Rail Compagnie
Re: Schrijfblokkarton, correspondentiekaarten en wat verf. (h0)
« Reactie #171 Gepost op: 19 december 2015, 08:06:47 »
Hallo  Michel

Dit is modelbouw van de bovenste plank.
Lijkt wel een Robot uit een andere wereld, maar dat is natuurlijk de snelheid waar
het mee vertoond wordt.
Er zullen weinig mensen op de wereld zijn die dit kunnen.
Bedankt dat je dit met ons heb willen delen.
gr,
Herwim
Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8397
    • Rangeerbanen
Re: Schrijfblokkarton, correspondentiekaarten en wat verf. (h0)
« Reactie #172 Gepost op: 25 december 2015, 14:28:35 »
"Hey Casper,  check this out!"
"Wow, this is incredible"
"Did you ever see a star like this?"
"Never... There should be something great happening here"
"I'll say. Let's check it out"


To be continued....

Groet,
Michel


"Hee Casper, kijk hier eens"
"Wauw, dit is ongelooflijk"
"Heb  jij ooit zo'n ster gezien?"
"Nooit.... Je zou denken dat er iets groots gebeurt."
"Dat denk ik ook. Laten we op onderzoek gaan."




Me dunkt dat dit wel een tijdje kan duren.....
« Laatst bewerkt op: 25 december 2015, 20:53:10 door tothebeach »

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8397
    • Rangeerbanen
Re: Schrijfblokkarton, correspondentiekaarten en wat verf. (h0)
« Reactie #173 Gepost op: 30 maart 2016, 16:47:31 »
“Hé Melchior, are you sure this is the right direction we’re taken?”
“Well, sorry that we’re stuck. But I am quite positive in this.”
“You are also quite sure about this star, aren't you?”
Peinzend: “I have never ever seen a star like this one. We have to find this out, that’s for sure.”


“Well, that’s enough for a break. We have to try to push this car out of this mess.”



Groet,
Michel


“Hé Melchior, weet je zeker dat we op de goede weg zitten?”
“Sorry dat we vastzitten, maar ik ben er vrij zeker van.”
“Jij bent ook zeker over die ster, niet?”
Peinzend: “Ik heb nog nooit een ster als deze gezien. We moeten dit gewoon uitzoeken.”

“Zo, deze pauze is lang genoeg geweest. Laten we de auto uit de troep gaan duwen.”

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8397
    • Rangeerbanen
Re: Schrijfblokkarton, correspondentiekaarten en wat verf. (h0)
« Reactie #174 Gepost op: 09 mei 2016, 09:01:25 »
Sinds kerst heb ik de gehele baan omgebouwd. Alle oude Roco wissels zijn nu vervangen voor Peco wissels. Alle wissels zijn nu handmatig op afstand bedienbaar. Tevens zijn veel sporen in- en uitschakelbaar. Ik heb het geklooi met digitaalrijden maar opgegeven en een Gaugemaster regelaar aangeschaft. Die doet het prima achter mijn Fleischmann trafo. Rangeren is weer een plezier. Nog een poging gedaan om een kruising te fabriceren, maar dat strandde op één van de wissels. De loks bleven er op stilvallen. Nu komt er bij het station nog een extra aansluiting.
Nu alles rijdt, kan ik beginnen met de rails te molesteren met klei. Er is veel straatspoor, daar heb ik gisteren de eerste aanzet voor gegeven. De meeste straten zijn gelegd, van twee sporen moet er tussen de rails nog klei aangebracht worden. Mocht ik ooit zin hebben, dan kan ik nu zeker ¼m² inkrassen. Maar daarvoor is het handiger de module los te koppelen en buiten lekker bezig te zijn. Gisteren had ik daar geen zin in. Toen maar weer eens een poging gedaan tot huizenbouw.


Groet,
michel

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4102
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Schrijfblokkarton, correspondentiekaarten en wat verf. (h0)
« Reactie #175 Gepost op: 09 mei 2016, 09:32:00 »
Nooit erg om hoe je een en ander tot nu toe groepeerde eens te heroverwegen. Beter dan na voltooiing tegen een aantal beslissingen aan te hikken.

“Well, that’s enough for a break. We have to try to push this car out of this mess.”
[/i]

;D

"We could use the help of Artaban in this, shouldn't he catch up with us?"
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8397
    • Rangeerbanen
Re: Schrijfblokkarton, correspondentiekaarten en wat verf. (h0)
« Reactie #176 Gepost op: 09 mei 2016, 09:49:44 »
idd beter ter halve gekeerd....

"We could use the help of Artaban in this, shouldn't he catch up with us?"
;D
« Laatst bewerkt op: 09 mei 2016, 11:21:41 door tothebeach. Reden: tekst aangepast »

Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
  • De Franklin Rail Compagnie
Re: Schrijfblokkarton, correspondentiekaarten en wat verf. (h0)
« Reactie #177 Gepost op: 09 mei 2016, 11:53:06 »
Hallo Michel

Sinds kerst heb ik de gehele baan omgebouwd. Alle oude Roco wissels zijn nu vervangen voor Peco wissels. Alle wissels zijn nu handmatig op afstand bedienbaar. Tevens zijn veel sporen in- en uitschakelbaar. Ik heb het geklooi met digitaalrijden maar opgegeven en een Gaugemaster regelaar aangeschaft. Die doet het prima achter mijn Fleischmann trafo. Rangeren is weer een plezier.
Groet,
michel

Heel leuk te lezen dat je bent overgestapt van Digitaal naar Analoog met een GaugeMaster regelaar.
misschien heb je mijn topic "Herwim verteld" wel eens gevolgd ook ik ben een paar jaar geleden overgestapt
welles waar niet van digitaal maar van een ander Analoog gebeuren naar GaugeMaster regelaars.
Ze bevallen mij uitstekend.


ben benieuwd hoe je je wissels op afstand met de hand bediend (misschien hefbomen ??)
Je schrijft
Tevens zijn veel sporen in- en uitschakelbaar.

Ik neem aan door gewoon een onderbreking in te bouwen en schakelbaar met een schakelaar ?

Ik ben de laatste 3 maanden overgestapt naar het Cab Controle systeem waarbij alle geisoleerde trajecten bediend kunnen worden door beide GaugeMaster regelaars (linker of rechter stand van de schakelaar ) de middenstand heeft geen rijspanning en dan staan ze dus ook stil.


Ik ga je verdere ontwikkelingen met jouw opzet zeker weer volgen.
gr,
Herwim
« Laatst bewerkt op: 09 mei 2016, 12:03:20 door Herwim Frank »
Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8397
    • Rangeerbanen
Re: Schrijfblokkarton, correspondentiekaarten en wat verf. (h0)
« Reactie #178 Gepost op: 09 mei 2016, 12:28:26 »
Hoi Herwim,

Idd zijn een aantal sporen te bedienen met een schakelaar. Ik heb nog even nagedacht over Cab-control, maar ik laat dat schieten. Over het algemeen ben ik de enige die speelt met deze baan, dus een tweede controller is niet nodig. Mocht dat ooit wel zo zijn, dan is het eenvoudig om te bouwen.
Voor wat betreft mijn wisselbediening verwijs ik graag naar deze website. Het is eenvoudig in opzet en bouw. Het bevalt mij goed. Op de toekomstige Fidlle Yard komt een aangepaste versie van dit systeem, maar dat staat op zijn vroegst voor komende winter gepland.

Groet,
michel
« Laatst bewerkt op: 09 mei 2016, 14:56:17 door tothebeach. Reden: tekst aangepast »

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8397
    • Rangeerbanen
Re: Schrijfblokkarton, correspondentiekaarten en wat verf. (h0)
« Reactie #179 Gepost op: 10 mei 2016, 17:59:21 »
@ Gert: ofschoon ik nog geen bouwresultaten heb, houdt de 6000 mij bezig. Ik ben wat aan het oefenen met loks uit elkaar te halen, te reinigen en vervolgens de lok weer in elkaar aan het zetten. De resultaten zijn verbluffend. Zowel voor de loks als voor mij. De gereinigde loks rijden als nieuw en ik kom over de angst heen om een lok uit elkaar te halen. Daarnaast begin ik langzaam wat te snappen betreffende de aandrijving en hun mogelijkheden. Voor de 6000 zal ik sowieso wel gebruik maken van een bestaande aandrijving, maar ik zie een bouw langzamerhand wel zitten.
Ik hou je op de hoogte,

Het straatspoor leek goed te liggen, ware het niet dat er geen lok normaal overheen reed. Vandaag en gisteren heb ik dus maar flink lopen schrappen en de railkoppen geheel vrijgemaakt. Daarna een poetsbeurtje wat het gewenste effect tot gevolg had. Dit geeft hoop voor de nog te vullen projecten.

Groet,
michel
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2016, 18:01:59 door tothebeach. Reden: tekst aangepast »