Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-02-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Soldeerstift, welke moet ik aanschaffen? door Ronaldp
Vandaag om 11:59:55
Rail Force One Sharky 1:1 aanwezig tijdens On TraXS! in het spoorwegmuseum. door eric den boer
Vandaag om 11:54:12
Trekkracht verbeteren door zuylen
Vandaag om 11:45:39
3D/RM: GVB 12G (Amsterdamse gelede tram in H0) door Michel van den Hof
Vandaag om 11:42:06
Verkrijgbaarheid Labelle smeermiddelen door zuylen
Vandaag om 11:41:47
Vervelend probleem met Mardec door JohnT
Vandaag om 11:26:00
Afdraaien van wielflenzen door Wilvo
Vandaag om 11:25:12
Dolime trein, door werkzaamheden omgeleid, rijtijden gezocht door sneek
Vandaag om 11:07:56
Videoritten 2020 door Mar-Cas
Vandaag om 11:02:59
WinTrack 10, ook n-spoor bibliotheken beschikbaar? door Joop_L
Vandaag om 11:02:33
RAIL 2020 21, 22 en 23 februari, Houten. door Ad Cleijsen
Vandaag om 10:05:39
Achterzijde Nederlandse lichtseinen door spoorzeven
Vandaag om 10:04:22
Rosestraat in 0m/0, bouwdraadje door Piggelmee
Vandaag om 09:53:35
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door MB6400
Vandaag om 09:49:53
BNLS-module: "Werkspoor-Kathedraal" door NS8714
Vandaag om 09:02:58
BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000 door Rob Moerkerken
Vandaag om 08:53:14
DR4018 eerste 4 outs zijn niet te gebruiken ondanks reset CV8=8 door AlbertG
Vandaag om 08:48:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 08:33:29
PWM-regelaar: problemen. door bask185
Vandaag om 08:03:02
Heen, En en Weer door Joran
Vandaag om 07:41:57
TGV Sud Est 01 "Patrick" met pensioen door Rick
Vandaag om 07:36:50
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Stedahult
Vandaag om 07:20:10
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door Stedahult
Vandaag om 06:18:42
Ergensnergens in H0e door Tulpendaal
Vandaag om 05:43:24
DE2 geel en rood met hazelnoot door T.Spat
20 februari 2020, 23:12:05
(BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen door nighttrain1
20 februari 2020, 23:06:12
NS C-4704 coupérijtuig in messing. Spoor-0 door Carel Ruysink
20 februari 2020, 22:39:50
Nieuwe literaire activiteiten door NS8714
20 februari 2020, 22:18:06
Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve door valkyrienineball
20 februari 2020, 22:10:39
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
20 februari 2020, 21:48:22
  

Auteur Topic: Replicabouw PRR T1 in de VS  (gelezen 7047 keer)

NS8714

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 9775
    • Mijn fotoarchief
Re: Replicabouw PRR T1 in de VS
« Reactie #30 Gepost op: 20 augustus 2017, 16:49:16 »
Ben benieuwd hoelang het duurt voor ze dat "locje" klaar hebben ?

Planning is nog steeds 2030. De grootste uitdaging gaat nog komen, de ketel en het frame. De andere dingen zijn relatief eenvoudig stapje voor stapje te bouwen. Maar frame en ketel gaan twee reuzenstappen worden.

Kunnen ze eindelijk die over het paard getilde Britten laten zien hoe snel een stoomloc kan rijden. Met de T1 zijn officieus snelheden van 140mph gereden. Da's andere koek dan die suffe 126mph die de mallerd reed.  ;D
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.modulebaan.nl Dit jaar op Rail '20 :)

hooidonk

  • Offline Offline
  • Berichten: 407
Re: Replicabouw PRR T1 in de VS
« Reactie #31 Gepost op: 20 augustus 2017, 17:27:05 »
Het staat er toch echt in:
Acquired from the Western New York Railway Historical Society (WNYRHS)  ;)

Ah sorry, I missed that out..  :)
Het aanrechtbaantje: van Gasfornuis Noord tot Gootsteen CS

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 13697
Re: Replicabouw PRR T1 in de VS
« Reactie #32 Gepost op: 08 september 2017, 16:44:23 »
In het Duitse blad BAHNEpoche nr. 24 staat een uitgebreid artikel over de T1.


NS8714

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 9775
    • Mijn fotoarchief
Re: Replicabouw PRR T1 in de VS
« Reactie #33 Gepost op: 17 januari 2020, 09:56:04 »
Ondertussen wordt er gewerkt aan de ketel:

https://www.facebook.com/t1locomotive/posts/2708023205900640

Volgende stap is de rookkast.

Eelco
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.modulebaan.nl Dit jaar op Rail '20 :)

NS8714

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 9775
    • Mijn fotoarchief
Re: Replicabouw PRR T1 in de VS
« Reactie #34 Gepost op: 08 februari 2020, 12:10:22 »
120 mph met een T1:

http://cs.trains.com/trn/f/741/t/259651.aspx?page=1&fbclid=IwAR3irOmtHkV9OBrN6LDOpy4M8FXALsJ6evFIPX3XUS2dLE6toaET9af9tNE

Wat me opvalt in het artikel, of waar ik eigenlijk nooit bij heb stil gestaan, is dat de betreffende 5536 continu onder stoom heeft gestaan tijdens de periode waarin de loc op een zijspoor heeft staan wachten op de volgende inzet. Dat het net als een diesel eigenlijk een kwestie was van instappen en wegrijden. In dit geval wel na wat puinruimen op de bok...

Eelco
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.modulebaan.nl Dit jaar op Rail '20 :)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 818
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Replicabouw PRR T1 in de VS
« Reactie #35 Gepost op: 08 februari 2020, 14:14:21 »
Echt smullen, zo'n verhaal. Maar waarom verbaast het je dat de loc onder stoom staat te wachten? Er is niet gezegd hoe lang geleden het was dat de "hostler" de loc had klaargezet, maar lang zal dat niet zijn toch?
gr, Diederik

NS8714

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 9775
    • Mijn fotoarchief
Re: Replicabouw PRR T1 in de VS
« Reactie #36 Gepost op: 08 februari 2020, 20:20:29 »
Nee, hoeft idd niet. Afgaande op de beschrijving van de toestand van de loc (en dan met name het machinistenhuis) heeft die loc daar al een tijdje gestaan. Maar het is idd niet gezegd dat 'ie daar al die tijd onder stoom heeft gestaan.
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.modulebaan.nl Dit jaar op Rail '20 :)

Beached

  • Offline Offline
  • Berichten: 1041
Re: Replicabouw PRR T1 in de VS
« Reactie #37 Gepost op: 08 februari 2020, 21:50:10 »
Het verhaal lezende lijkt het me dat de loc op "warme reserve" stond. veel depots hadden vroeger een of meerdere machines die warm werden gehouden om klaar te staan voor noodgevallen (bijvoorbeeld storing op een locomotief). Als er al een paar weken geen werk is voor een machine dan wordt alles al snel vuil. Het feit dat de T1 onder stoom stond betekent dat het niet een uitgerangeerde roestbonk is, het kost je immers een dag om een bakbeest zoals dat op te stoken.

Groeten,

Rick

NS8714

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 9775
    • Mijn fotoarchief
Re: Replicabouw PRR T1 in de VS
« Reactie #38 Gepost op: 08 februari 2020, 22:24:08 »
Het zou een mooi diorama kunnen zijn voor mijn 5517  (y)
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.modulebaan.nl Dit jaar op Rail '20 :)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 818
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Replicabouw PRR T1 in de VS
« Reactie #39 Gepost op: 09 februari 2020, 01:13:00 »
Maar hij kan toch ook gewoon daar een kwartiertje eerder zijn klaargezet voor deze dienst? Smerig en wel? 
Zeker een mooi diorama, vooral als je een nieuwe "uitgeklede" kap maakt (3D print?) voor op je T1 onderstel...
« Laatst bewerkt op: 09 februari 2020, 01:14:48 door clickmaniac »
gr, Diederik

Beached

  • Offline Offline
  • Berichten: 1041
Re: Replicabouw PRR T1 in de VS
« Reactie #40 Gepost op: 09 februari 2020, 02:00:51 »
Een stoomloc zet je niet zomaar aan. De ketel moet langzaam en voorzichtig opgewarmd worden als je dat te snel doet dan trekt de ketel zichzelf uit elkaar omdat de ketel niet overal even snel uitzet. Voor zo'n loc als een T1 zal het al snel 6-8 uur kosten om de koude ketel (=geen vuur) op temperatuur (en volle keteldruk) te krijgen. In het stoomtijdperk werd op meeste locomotieven vuur op zondagmiddag aangestoken, en doofde het vuur pas op zaterdagavond.

Er is dus een verschil tussen een vuile reserveloc die nog wel dienstvaardig wordt gehouden en een koude machine die al maanden stilstaat. De T1 in het verhaal mag dan wel een paar schortplaten en afdekplaatjes missen, maar de machine moet nog wel regelmatig (tenminste 1 x per dag) rijden om de voorraden water en kolen bij te vullen.
« Laatst bewerkt op: 09 februari 2020, 02:14:38 door Beached »

Remco_Nzo

  • Offline Offline
  • Berichten: 199
Re: Replicabouw PRR T1 in de VS
« Reactie #41 Gepost op: 09 februari 2020, 14:56:30 »
Wat een onderneming : 1.3 miljoen al gekost en op 1/3 van het werk.
En wat zal dat ding wel niet kosten om hem op te stoken en een dagje mee te tuffen.
Ik hoop dat het ze het gaat lukken - lijkt me machtig om te zien.

Remco.
N-spoor in de koelkast gezet - nu heerlijk bezig met LGB op zolder (dcc, multimaus, massoth, mardec, arloco)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 5788
Re: Replicabouw PRR T1 in de VS
« Reactie #42 Gepost op: 09 februari 2020, 17:01:42 »
Het verhaal lezende lijkt het me dat de loc op "warme reserve" stond....

Precies. Er staat in het stukje ook: "Surprisingly, considering how long the engine had been sitting around, the fire was in fairly good shape.  It did not require much to get it to my liking." Oftewel, het vuur brandde nog en was makkelijk weer op te stoken.