Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lima Plan E ral kleuren vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:48:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:47:32
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
Vandaag om 13:44:44
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Montanbahn
Vandaag om 13:44:26
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:39:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Montanbahn
Vandaag om 13:21:26
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:13:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 13:03:33
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door Ronald Halma
Vandaag om 13:02:43
De Zwolsche baan (Emplacement station Zwolle medio jaren 50) door AlbertG
Vandaag om 12:58:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:48:14
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 12:30:03
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Montanbahn
Vandaag om 12:12:43
US diorama in H0 door Bertje B
Vandaag om 11:40:47
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Bertje B
Vandaag om 11:39:28
LOC nummer wijzigen op een E-loc door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:25:04
Vraag omtrent schakelen rangeersporen (analoog) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:17
Zolderbaan 2025 door Ronald Halma
Vandaag om 10:57:51
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 10:52:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:48:38
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:44:44
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:29:35
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:18:07
Artitec vierdeurs stalen D door sneek
Vandaag om 10:03:38
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 09:58:02
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:07:57
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 07:23:10
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Huup
Vandaag om 07:09:48
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Ronald Halma
12 August 2025, 22:59:17
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
12 August 2025, 22:54:18
  

Auteur Topic: Aanrijding in Zwitserland  (gelezen 4987 keer)

SBBcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 657
Aanrijding in Zwitserland
« Gepost op: 20 February 2015, 09:18:40 »
Helaas het is weer gebeurd:
Klik
Klik
Marius.
Marius

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re: Aanrijding in Zwitserland
« Reactie #1 Gepost op: 20 February 2015, 09:27:28 »
De foto van NU.nl slaat zoals gebruikelijk weer nergens op...

https://twitter.com/WAGGNews/status/568674261856063488/photo/1 geeft een beter idee

Ziet eruit als een 'normale' flankaanrijding. Niet zo veel bijzonders. Hooguit kun je je afvragen waarom het ATP systeem dit soort standaard gevallen niet ondervangt.
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: Aanrijding in Zwitserland
« Reactie #2 Gepost op: 20 February 2015, 11:46:05 »
Niet zo veel bijzonders? O ja wacht, het is Zwitserland....
Groeten, Ronald.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Aanrijding in Zwitserland
« Reactie #3 Gepost op: 20 February 2015, 12:14:51 »
Dat had ook anders af kunnen lopen met dat viaductje...

ErikW

  • Offline Offline
  • Berichten: 153

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re: Aanrijding in Zwitserland
« Reactie #5 Gepost op: 20 February 2015, 13:51:37 »
Niet zo veel bijzonders? O ja wacht, het is Zwitserland....

Haha, inderdaad. Als het nu Nederland was geweest, ja, dan was het hek van de dam en had iedereen weer geklaagd over NS en zo, maar nu het Zwitserland is, Zwitserland is tenslotte beter dan Nederland (not) :P
Spoor 0 adept

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
Re: Aanrijding in Zwitserland
« Reactie #6 Gepost op: 20 February 2015, 14:19:13 »
Maar als het nu in Nederland ook eens gebeurt, kunnen we nu zeggen: "maar in Zwitserland doen ze dat ook"  ;D :P ::)
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re: Aanrijding in Zwitserland
« Reactie #7 Gepost op: 20 February 2015, 16:10:01 »
Niet zo veel bijzonders?
Ja, sein gemist, flankaanrijding, einde verhaal. Weinig spectaculair. En relatief weinig gevolgen.

Dat had ook anders af kunnen lopen met dat viaductje...

Zo lust ik er nog wel een paar. Als ik vanmorgen de vrachtwagen niet gezien had, dan was het oversteken van de weg ook heel anders afgelopen.

Wat ik dan wel weer intrigerend vind, is dit: klik. Waar komt die stoel vandaan? Heeft een 460 geen vaste machinistenstoel?
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1150
Re: Aanrijding in Zwitserland
« Reactie #8 Gepost op: 20 February 2015, 19:18:54 »
De machinist heeft een Grammer luchtgeveerde stoel. De stoel die je hier ziet is voor de bijrijder of voor mijn machinistentas.

Bas

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Aanrijding in Zwitserland
« Reactie #9 Gepost op: 20 February 2015, 19:35:01 »
Ja, sein gemist, flankaanrijding, einde verhaal. Weinig spectaculair. En relatief weinig gevolgen.

Zo lust ik er nog wel een paar. Als ik vanmorgen de vrachtwagen niet gezien had, dan was het oversteken van de weg ook heel anders afgelopen.
Zo zeg, overdrijven is ook een kunst zeg...
Het ging mij helemaal niet om de ernst of oorzaak oid, maar simpelweg dat het ook anders had kunnen aflopen als 1 van de bakken bij dat viaductje een andere weg in geslagen was...  ::)

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1595
Re: Aanrijding in Zwitserland
« Reactie #10 Gepost op: 20 February 2015, 22:49:01 »
Komt dat gat in de cabine door de botsing, of hebben de hulp diensten er de zaag flink in gezet?

Almar

  • Huisman met een hobby 😉
  • Offline Offline
  • Berichten: 521
  • TT-baan & LGB Smalspoorbaan
Re: Aanrijding in Zwitserland
« Reactie #11 Gepost op: 21 February 2015, 01:07:28 »
In het nieuwsberichtje staat dat de cabine is open gezaagd door de hulpdiensten. De machinist is zwaargewond met de helicopter afgevoerd.......
« Laatst bewerkt op: 22 February 2015, 11:36:24 door NS8714. Reden: overbodig citaat verwijderd, gebruik de \'reageer\' knop. »
Naast 'TT Baan Heinenoord' vanaf 2019 ook 'Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord' in schaal 1:22,5

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re: Aanrijding in Zwitserland
« Reactie #12 Gepost op: 21 February 2015, 10:25:53 »
Beide treinen werden blijkbaar bestuurd door een machinist in opleiding.

Beide in den Zusammenstoss involvierten Züge wurden durch je einen Ausbildungslokführer und einen Lokführer-Aspiranten (22 und 25 Jahre alt) geführt.

Als het een rood sein passage is geweest is het wel opmerkelijk dat beide, de machinist in opleiding en zijn begeleider, dit gemist hebben.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1589
Re: Aanrijding in Zwitserland
« Reactie #13 Gepost op: 22 February 2015, 11:35:31 »

Jeanne

  • Offline Offline
  • Berichten: 231
Re: Aanrijding in Zwitserland
« Reactie #14 Gepost op: 24 February 2015, 17:17:12 »
In het nieuwsberichtje staat dat de cabine is open gezaagd door de hulpdiensten. De machinist is zwaargewond met de helicopter afgevoerd.......
Ja dat werd in de media gemeld, maar elders heb ik ook mededelingen gevonden dat de locomotief een bovenleidingsmast in aanraking is gekomen. Het zou zomaar kunnen dat de mast het gat veroorzaak heeft en ook de machinist op de tweede stoel die daarbij zijn zware verwondingen opliep. Het ongeluk vertoont overigens sterke gelijkenis met aanrijding in Gouda van zeven jaar geleden. Daar was toen nog geen ATB-vv. Hoewel de beveiliging in Rafz op orde lijkt, had de dubbeldekker waarschijnlijk geen beveiligingssignaal in de cabine, omdat deze van rijrichting veranderde, dus terug van waar deze kwam. Daarbij wordt het signaal pas in de directe omgeving van het betreffende sein actief. Zoals het zich nu laat aanzien werkt de zogenaamde infilloop niet bij vertrek maar komt het signaal pas bij de balise ter hoogte van het sein. Inmiddels is er een persbericht van SBB uitgegaan inzake het ongeval van Rafz met daarin de toedracht en passende maatregelen die op korte termijn genomen worden.
http://www.sbb.ch/sbb-konzern/medien/medienmitteilungen.newsdetail.2015-2-2702_1.html
« Laatst bewerkt op: 27 February 2015, 22:15:12 door Jeanne »
Jeanne Kok