Internationaal materieel moest voor 1 mei 1969 vernummerd zijn. voor binnenlandse rijtuigen was de STREEFdatum 31 oktober 1979J.W. Sluiter in Op de Rails november 1967.
Reken maar dat de vishaken bij regulier onderhoud geplakt werden, en niet even in een 'nachtje' Er staat een mogelijkheden dubbel trouwens :pAanvulling:> Juni 1968; Aanbrengen van Reclamebanen en NS-Embleem op 36 rijtuigen (Alleen plan E)> September 1968; Aanbrengen NS-Embleem (Al het getrokken materieel)> December 1968; Aanbrengen van Reclame banen en indien nog niet aangebracht ook het NS-Embleem (Plan E)> December 1969; Aanpassen van 1 proefrijtuig tbv Dieselbedrijf> Mei 1970; Aanpassen 19 rijtuigen tbv Diesel bedrijfDe exacte wijziging naar computernummer vind ik zo 123 niet, maar 12 December 1968 worden de wijzigingen nog genoemd met het oude nummer, wijzigingen van 24 December 1968 worden bij computernummer genoemd.Voor alle wijzigingen geldt aanpassingen uitvoeren bij onderhoud in de lijnwerkplaats, dus dat heeft allemaal wel even geduurd.
Hoe moet ik bovenstaand lijstje duiden? Waar komt het vandaan? Als dat is uitgevoerd zoals beschreven dan zou onderstaande foto niet mogelijk zijn geweest. Ik weet uit een bron die ik zelf vrij betrouwbaar vind dat reclamebanen werden aangebracht tijdens revisies. Die moeten natuurlijk ook afgeplakt en gespoten worden, dus dat doe je niet zo snel als een vignet ("even een stickertje plakken").
Bij het aanbrengen van reclame banen heb inderdaad een leesfoutje gemaakt, die werden alleen aangebracht door de werkplaats Haarlem, dus dat zal inderdaad bij revisie geweest zijn.Waarom zou de foto niet mogelijk zijn, hij is de data van alle wijzigingen dus alles kan aanwezig zijn of moet nog aanbracht worden?
Waarom zou de foto niet mogelijk zijn, hij is de data van alle wijzigingen dus alles kan aanwezig zijn of moet nog aanbracht worden?