.....Waar waren de grote merken met hun fabriekspresentaties? Waar zijn de vele klein bedrijfjes met hun leuke snufjes?.......
......Wat ik miste was de dynamiek tussen standhouder en publiek. Wat ik zag in de ‘showhal’ waren mooie banen met mensen die zonder contact met het publiek, lekker met zichzelf en hun hobby bezig waren......
....... Je zou eigenlijk elke baan of vereniging die gepresenteerd wil worden tevens moeten verplichten dat ze workshops geven of actieve presentaties zoals bv uitleg geven over het ontstaan (bouwwijze, materiaal etc).....
Wat naar mijn mening heel goed is waren de presentaties zoals van bv Beneluxspoor en NMF. Direct contact zoeken tussen de mensen voor en achter de tafel.
Om te laten zien wat ze gemaakt hebben en dan lekker een paar dagen met koffie en koek achter coulissen met treinen te spelen? Of om onze hobby te promoten en dan vooral in woord en daad?
Daardoor viel de laatste beursdag in het begin wel erg zwaar ( toch Karst & Manuel? )
Na het onderzoek al positief knikkend naar ons kijkend, telepatisch complimenten doorgevend, verder liepen en tegen zijn compaan vragen: "Hei,zag je dat? hoe zouden ze dat gemaakt hebben?......dit: niet een keer maar vaker....
Ga maar met de billen bloot en zeg dat het even niet werkt maar dat er hard gewerkt wordt.
Misschien een mooie gelegenheid geweest om die mensen eens te vragen: Vind u het mooi? Wilt u iets weten?
Service verlenen naar je klanten (toeschouwers) toe ook als het even tegen zit is heel belangrijk
....alleen deze (eerste) keer op Eurospoor bleef pech ons achtervolgen......
Bij de volgende tentoonstelling( november) weer met frisse moed ertegenaan!
Ik denk soms wl eens dat er tussen de modelspoorders een groep mensen zit die liever niet in gesprek gaat en alleen daarom al liever op veilige afstand van het publiek achter de baan blijft zitten.