Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 16:50:32
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door tothebeach
Vandaag om 16:21:27
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Chris Westerduin
Vandaag om 16:20:55
Roco 2400, h0 door spoorzeven
Vandaag om 16:17:27
Arlbergbahn.. ? door Sikko
Vandaag om 16:16:22
1 t/m 6 oktober 6 daagse stoomreis door Duitsland Deutsches Dampflokomotivmuseum door Seinhuis
Vandaag om 16:11:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 16:02:51
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
Vandaag om 15:57:22
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Joz
Vandaag om 15:46:03
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:38:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:31:50
Ketelwagens, welke hebben jullie? door Pauldg
Vandaag om 15:05:43
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door NL-modelspoor
Vandaag om 15:00:15
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 14:48:45
Leubachtalbahn door Paul1969
Vandaag om 14:48:24
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 14:44:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:42:38
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 14:01:30
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door spoorzeven
Vandaag om 13:59:40
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
Vandaag om 13:21:00
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door martijn v m
Vandaag om 13:03:59
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Edwin2121992
Vandaag om 12:37:57
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door tothebeach
Vandaag om 12:29:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 11:24:33
SPIJKSPOOR: 11 oktober te Poortugaal. door MOVisser
Vandaag om 11:20:05
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 11:06:52
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Duikeend
Vandaag om 11:02:37
Big Scale Trains - NS 2400 in Spoor G (1:27) door Duikeend
Vandaag om 10:48:14
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 10:08:28
Een insulfrog polariseren. door Albert de Heer
Vandaag om 08:08:29
  

Auteur Topic: NS 8500 twee versies  (gelezen 5852 keer)

pullmanneke

  • Offline Offline
  • Berichten: 412
NS 8500 twee versies
« Gepost op: 08 January 2015, 11:44:58 »
Ik had al een hele tijd twee etsplaten liggen van de twee versies van een 8500. De feestdagen leken mij wel wat om ze met het bouwen door te komen.
Hier alvast een impressie.
Gr.
John
fly with the eagle or scratch with the chickens

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re: NS 8500 twee versies
« Reactie #1 Gepost op: 08 January 2015, 12:15:10 »

Interresant! Wat voor aandrijving ga je gebruiken voor deze locs? Ik heb zelf een brawa locomotief staan die ik nog eens om wil gaan bouwen tot 8500.
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

pullmanneke

  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: NS 8500 twee versies
« Reactie #2 Gepost op: 08 January 2015, 12:24:17 »
Ik zit te experimenteren met een 3-ass vuurloze lok van Lilliput gecombineerd met Roco assen en wielen. De radstand is perfect, het cilinderblok ook, maar het drijfwerk dat ook perfect is, is "glad" dus zonder uitsparingen om met zwart in te leggen. En dat is jammer. Ik had ook de Brawa op het oog maar de radstand en de wieldiameter kloppen van geen kanten en dat is nog jammererder. Ik had die Brawa lok liever gebruikt.
gr.
John
fly with the eagle or scratch with the chickens

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: NS 8500 twee versies
« Reactie #3 Gepost op: 08 January 2015, 12:33:27 »
paar nieuwe stangetjes erbij op de etsplaat? of nieuwzilverdeeltjes met ingeëtste uitsparing om op de liliput-stangen te lijmen? Dat laatste is een beetje laf qua dat de stangen er dikker van worden maar wel lekker makkelijk.

DV modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 841
    • DV modelspoor
Re: NS 8500 twee versies
« Reactie #4 Gepost op: 08 January 2015, 12:34:22 »
Interessant draadje, gaan we maar volgen denk ik (y)

Zijn dit etsplaten van etchmodels?

Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/

pullmanneke

  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: NS 8500 twee versies
« Reactie #5 Gepost op: 08 January 2015, 15:17:19 »
Ik ga tzt een behoorlijk simpele oplossing voor het "inleggen"uitproberen. Het bouwen van de 8500 is trouwens low priority want ik denk dat ik de modellen zelfs niet van details ga voorzien of schilder. Moet de toekomst maar uitwijzen. Ik ben nu met de voetplaten bezig. Komend weekend hopelijk meer fofot's.
Gr.
John
fly with the eagle or scratch with the chickens

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5547
  • Team Mitropa
Re: NS 8500 twee versies
« Reactie #6 Gepost op: 08 January 2015, 16:19:29 »
John ga je ook twee verschillende versies maken?

pullmanneke

  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: NS 8500 twee versies
« Reactie #7 Gepost op: 08 January 2015, 18:34:47 »
John ga je ook twee verschillende versies maken?
Jan, dat zie je toch!
fly with the eagle or scratch with the chickens

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5547
  • Team Mitropa
Re: NS 8500 twee versies
« Reactie #8 Gepost op: 08 January 2015, 19:37:03 »
Ja met en zonder kolenbunker , dat had ik gezien ;D
Maar eigenlijk bedoel ik, ook een SS of alle twee NS.
« Laatst bewerkt op: 08 January 2015, 19:49:27 door roadster36 »

pullmanneke

  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: NS 8500 twee versies
« Reactie #9 Gepost op: 08 January 2015, 20:17:54 »
Da's toch veel van hetzelfde. Ik weet zelfs niet of ik ze wel af bouw. Als ik het doe zal het wellicht wel NS zijn en dan eentje met lompe NS buffers en eentje met korfbuffers. Eerst maar eens zorgen dat ik de voetplaten goed krijg want ik miste een boven aanzicht en nu zit de lijst onder de voetplaat veel te ver naar binnen. Maar dat is op te lossen.
Gr.
John
fly with the eagle or scratch with the chickens

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5547
  • Team Mitropa
Re: NS 8500 twee versies
« Reactie #10 Gepost op: 08 January 2015, 20:21:31 »
Dat is dan weer het grote voordeel van messing  (y)

pullmanneke

  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: NS 8500 twee versies
« Reactie #11 Gepost op: 08 January 2015, 20:25:29 »
In styreen is het ook geen probleem.
Ik heb zo'n dertig jaar geleden al afscheid genomen van de Nederlandse "Landerbahn"scene. Nu ligt het anders maar dat brengt persoonlijk een andere spagaat met zich mee; NS normaalspoor of NL smalspoor. Als je diep in mijn hart kijkt.................... En dan nog liever 1:1.
gr.
John
fly with the eagle or scratch with the chickens

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6048
Re: NS 8500 twee versies
« Reactie #12 Gepost op: 08 January 2015, 20:31:11 »
Maarre, waarom bouw je ze dan john als je ze niet af gaat maken?
Spoor 0 adept

pullmanneke

  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: NS 8500 twee versies
« Reactie #13 Gepost op: 08 January 2015, 20:46:46 »
gewoon voor de gein. verder weet ik het niet. Moet het dan altijd rijden?
gr. John
fly with the eagle or scratch with the chickens

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5547
  • Team Mitropa
Re: NS 8500 twee versies
« Reactie #14 Gepost op: 08 January 2015, 22:22:34 »
Ja hehe , natuurlijk ;D