Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Basmans
Vandaag om 12:48:16
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Benelux795
Vandaag om 12:41:09
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:37:13
Pfarrerwinkel bahn door puntenglijder
Vandaag om 12:35:42
Yamorc 7001 dood door bask185
Vandaag om 12:26:18
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 12:25:58
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door gdh
Vandaag om 12:16:48
Bahnstrecke 5867 door Ronald Halma
Vandaag om 11:56:10
foto's van "Nederlandse" Tds'en door Wies
Vandaag om 11:52:20
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 11:46:27
Binnenverlichting van 4 DDM1 rijtuigen laten draaien op 1 decoder. door Jos B.
Vandaag om 11:40:33
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 11:14:41
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door Ronald Halma
Vandaag om 11:07:54
Modelwensen 2026 door Forever Rocofan
Vandaag om 11:05:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 10:40:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door StefanNL_Plays
Vandaag om 10:32:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:20:38
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 09:56:04
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 09:47:09
REE Modèles 2022, nieuws van de fabrikant. door Sicco Dierdorp
Vandaag om 09:11:39
Goede wensen voor 2026 door Kees-Jan
Vandaag om 08:48:35
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door ES44C4
Vandaag om 08:43:02
Aansluiting Bezetmelding door BramFokke
24 December 2025, 22:52:09
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
24 December 2025, 22:09:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
24 December 2025, 21:50:22
Japanse 2C2, 4-6-4, Hudson locomotieven in vele schalen. door sncf231e
24 December 2025, 21:02:29
Tandwielen Fleischmann BR 80 door stoombr38
24 December 2025, 20:59:57
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door Carl
24 December 2025, 19:51:34
Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Rob Ellerman
24 December 2025, 19:51:05
Kerstbaantjes of winterbanen.. door R1954
24 December 2025, 19:50:14
  

Auteur Topic: gemoderniseerde koploper  (gelezen 41068 keer)

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re: gemoderniseerde koploper
« Reactie #135 Gepost op: 29 February 2008, 23:18:39 »

Volgens mij zijn die voor de toekomstige infodisplays die in de koplopers moeten komen.

Sander
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Rolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: gemoderniseerde koploper
« Reactie #136 Gepost op: 01 March 2008, 13:32:33 »
dat klopt, alleen dat project staat ook al weer op losse schroeven.

Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1480
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re: gemoderniseerde koploper
« Reactie #137 Gepost op: 05 March 2008, 17:16:04 »
Jaaaaaaaa ik zag er vandaag ook 1 rijden, tussen Hattem en Zwolle. Ze hadden die eletronische koersborden wel iets mooier mogen aanbrengen vind ik.

Groeten Jeroen
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

Rolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: gemoderniseerde koploper
« Reactie #138 Gepost op: 05 March 2008, 22:27:59 »
hoezo mooier

pieterz

  • Offline Offline
  • Berichten: 19
Re: gemoderniseerde koploper
« Reactie #139 Gepost op: 10 March 2008, 19:26:22 »
ik zag vrijdag de 4021 op rotterdam staan.

Hoelang duurt het voordat de 4022 in gebruik wordt genomen?
En: heeft iemand een link waarop ik een mooie wallpaper van een gereviseerde koploper kan vinden?
Het lukt me niet om een goeie te vinden.

alvast bedankt

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1010
Re: gemoderniseerde koploper
« Reactie #140 Gepost op: 10 March 2008, 19:56:25 »
De 4022 zal nog wel even duren, deze is enkele weken geleden pas uit dienst genomen. Volgens mij is de 4023 (de oude mendini) de volgende, deze is namelijk al een paar maanden buiten dienst.

Kijk voor plaatjes eens op www.manuelspot.nl
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

Florisw

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re: gemoderniseerde koploper
« Reactie #141 Gepost op: 10 March 2008, 20:31:34 »
Welke nr de eerstvolgende gereviseerde Koploper is weet ik niet. Maar kunnen ze die k*% vuilnisbakjes niet even ergens anders monteren dan op de rugleuning van de stoel voor je. Ik heb al een paar keer lelijk mijn knieen gestoten tegen die rotdingen  >:(

Voor de duidelijkheid: vroegah plaatsen ze dergelijke bakjes onder de ramen. Nu midden op de achterleuning, waar je rechter of linker been parkeert (afhankelijk van of je links of rechts zit)

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re: gemoderniseerde koploper
« Reactie #142 Gepost op: 11 March 2008, 14:41:31 »
ik vind ze van buiten vrij goed opgeknapt van binnen heb ik ze nog niet zelf ervaren,
vind deze kleur ook mooier en die lampen vind ze echt vet geworden

Bas van Heiningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 352
Re: gemoderniseerde koploper
« Reactie #143 Gepost op: 11 March 2008, 15:20:47 »
Deze gemoderniseerde koplopers (het zijn er ondertussen meerdere)
Ze rijden op meerdere trajecten, vorige week een trein gezien bij voorburg richting Utrecht die bestond uit drie gemoderniseerde stellen. Het zitcomfort is prima. Als echte hollander toch een puntje van kritiek. Bij de tweezits banken zit de prullen aan de stoel voor je. Geheid dat je je knieën stoot hier aan. Maar voor de rest een hele verbetering.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8102
Re: gemoderniseerde koploper
« Reactie #144 Gepost op: 11 March 2008, 15:31:41 »
Bij de tweezits banken zit de prullen aan de stoel voor je. Geheid dat je je knieën stoot hier aan.

Zoals al meerdere malen door "ervaringsdeskundigen" gemeld.

Eric
Gr.
Eric

Rolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: gemoderniseerde koploper
« Reactie #145 Gepost op: 13 March 2008, 15:31:51 »
De 4022 zal nog wel even duren, deze is enkele weken geleden pas uit dienst genomen. Volgens mij is de 4023 (de oude mendini) de volgende, deze is namelijk al een paar maanden buiten dienst.


De 4024 is al in Onnen aangekomen.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5435
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: gemoderniseerde koploper
« Reactie #146 Gepost op: 13 March 2008, 15:38:51 »
ik vind ze van buiten vrij goed opgeknapt van binnen heb ik ze nog niet zelf ervaren,
vind deze kleur ook mooier en die lampen vind ze echt vet geworden

Wat is er anders geworden aan de lampen dan?

De eerste vervolgserie ICM had in de ruimte van de frontseinen namelijk altijd al een witte achtergrond, in tegenstelling tot de later afgeleverde stellen.

Of bedoel je wat anders??

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1010
Re: gemoderniseerde koploper
« Reactie #147 Gepost op: 13 March 2008, 17:34:50 »
De 4024 is al in Onnen aangekomen.

Somda vermeld dat deze is afgeleverd, dacht dat die dus in dienst was. Das dus niet zo maar al wel in Onnen  :)

Verder is de 4028 uit dienst genomen, gisteren de 4029 nog op de plaat gezet. Die heeft dus ook niet lang meer te gaan.
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re: gemoderniseerde koploper
« Reactie #148 Gepost op: 13 March 2008, 18:30:21 »
dit bedoel ik dat witte van binnen in plaats van dat zwarte
en zeg nou zelf ieder word toch verliefd op dat geel oranje

Citaat
amber

Hier een plaatje, in December op Utrecht CS geschoten. Je ziet hier duidelijk de verschillen in de koppen.

« Laatst bewerkt op: 13 March 2008, 18:32:03 door fridzie »

Tomas131

  • TraXXer
  • Offline Offline
  • Berichten: 423
  • Br 146.2
Re: gemoderniseerde koploper
« Reactie #149 Gepost op: 13 March 2008, 22:18:02 »
Ik vind het maar een dom idee om de doorgang onder de koppen weg te halen. Waarom heet de trein uberhaupt Koploper? Omdat je onder de koppen door kan lopen naar het volgende treinstel. Hebben de ontwerpers zo hun best gedaan om een treinstel te maken, en dan later wordt hij gewoon zo veranderd dat het ontwerp eigenlijk nergens meer op slaat. Maar ik vind ze wel mooi, de versgespoten treinstellen staan goed op het Nederlandse net.
Project: Rheinland-Pfalz, met rondrijdend spul uit alle Duitstalige landen, Fransen, Belgen, Luxemburgers en wat Hollanders.