Nou, de bronnen drogen wel wat op hoor... het is dat ik tegenwoordig ook uitstapjes naar de jaren '70 maak, want van de meeste "oude" nummers heb ik inmiddels wel een exemplaar. Eigenlijk staat vooral de New Haven 1200 nog op de bucketlist, die zal toch ook uit Amerika moeten komen want ik ga die Duitse handelaren gewoon geen 800 euro betalen voor 1 loc. Ik heb een paar gelukjes gehad, maar daar staan wel tientallen biedingen tegenover die mijn budget ver overstegen en dan grijp je mis.Kwestie van geduld...
Duur is ook relatief, je went op een gegeven moment aan dat soort prijzen.
Daar kun je zeker wel blij mee zijn Ronald!
Inderdaad een kwestie van geduld en soms wat geluk. In Amerika worden ze overigens ook maar zeer zelden aangeboden.En er zijn inderdaad sommige verkopers die zéér forse bedragen vragen. En dat gaat mij dan weer even te ver.Ik had een paar maanden terug wat geluk bij Catawiki, niet veel mede-bieders ook dus uiteindelijk voor < 200 Euro de veiling gewonnen..... Ja, de loc had wat gebruikssporen (maar absoluut niet ernstig, ik noem het mooi patina, dat mag van mij ook bij een loc uit 1965). Een kleine tandwielreparatie en wat regulier onderhoud was nodig, maar nu loopt hij weer als een zonnetje. Een lang gekoesterde wens om deze superzeldzame Fleischmann aan mijn 1200 collectie toe te voegen is daarmee in vervulling gegaan. Nu nog eens een Fleischmann BR01-1952 Schienenschleifer... Maar die zijn pas echt duur.....Ooit eens een exemplaar als onderdeel van een complete set in OVP op Ebay voorbij zien komen. Ik zal maar niet vertellen voor welk bedrag die set is weggegaan......Dan heb je echt zeer serieus pijn in de portemonnee....