Mijn aankopen gisteren:Niks!
Zit er veel verschil qua detaillering tussen een Bpmz van LSM en die van Roco (en Piko)?
De Piko is van buiten zeer fraai, ik heb zelf verder alleen de nieuwe Roco's gehad en dan vond ik de Piko's net wat strakker, het interieur is alleen wel erg simpel uitgevoerd in 1 kleur. Ook klopt de kleur van het dak niet voor de serie-uitvoering (59664). Het andere losse Bpmz-rijtuig (59665) heeft het nummer van een voorserierijtuig, daar klopt het grijze dak dan weer wel (alleen de volgorde qua hele danwel klapramen weer niet). De 2 Bpmz'en uit de IC'79 sets (58386 en 58387) hebben wel een correct nirosta-dak, alleen ontbreekt daar de zwarte lijn aan de onderzijde van het dak weer. Maar dat is vrij eenvoudig op te lossen.De Piko Bm235 vind ik persoonlijk van de buitenzijde mooier dan de Roco (ramen, bedrukking), ook daar geldt echter dat het interieur weer erg simpel is uitgevoerd. De laatste Roco's zijn qua bedrukking al veel beter dan de eerdere. Er komen vast nog wel Bm235-modellen bij A.C.M.E., L.S. Models (al jarenlang aangekondigd) of Brawa.