Nu nog op zoek naar een mCv (Roco 44984),.........
Ik dacht dat alle blauwe blokkendozen die Roco heeft uitgebracht van ná de declassering waren?Groet, Stephan.
Hier staat er nog een te koophttps://www.jagermodelspoor.nl/a-78522989/wagens/roco-44984-motorrijtuig-met-stuurstand-blokkendoos-ns-in-ovp-dummy/#description
Voor de declassering werden er al blokkendoos rijtuigen 'omgebouwd' naar getrokken rijtuig, daarbij werden de rijtuigen afgeleverd in het blauw, maar nog wel met de oude klasse aanduiding. Op het moment van de declassering per 3 juni 1956 werden deze rijtuigen voorzien van de nieuwe klasse aanduiding.Er zijn dan ook foto's van een blokkendoos trein, waarin naast de groene wagens ook een blauw rijtuig voorkwam. Dat is veelal uit de periode begin 1956.groet, Rob
Sterker zelfs: een behoorlijk aantal Blokkendoosrijtuigen heeft ook nog de grasgroene kleur met rode biezen gehad in de jaren vijftig tot aan buitendienststelling/ombouw. Er staan de nodige voorbeelden hiervan in het recent verschenen Blokkendoos-boek van Carel van Gestel (WBooks).
Zijn loc en rijtuigen van hetzelfde tijdperk?Anders gezegd: heeft deze combinatie dienst gedaan?
net gekocht, waren nog maar een uur geleden bij hen binnen gekomenartitec Hongaar vriendelijke groeten Gerard
Dat bedoel ik, de blauwe van Roco is 2de klasse maar dit moet dan toch nog 3de klasse zijn?
Het blauw schilderen van blokkendoosrijtuigen begon voor de verbouwing tot getrokken rijtuigen. Er zijn dus elektrische rijtuigen in het blauw geweest, maar dan wel met de oorspronkelijke nummers.Volgens Van Wijck -Jurriaanse was de B5216 de voormalige Cec8122. 8504 was een Bec en werd een blauwe A.Cec8122 werd - alweer volgens vW-J - pas in 1958, dus als Bec8122 als elektrisch materieel buiten dienst gesteld en verscheen later dat jaar als getrokken rijtuig B5216 in dienst.Grtz, Ton
Drie C2's voor mijn spoor 0 project.