Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
Vandaag om 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
Vandaag om 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
Vandaag om 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Menno
Vandaag om 20:58:29
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:52:48
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 20:43:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
  

Auteur Topic: Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...  (gelezen 6272123 keer)

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2095
  • Zelfportret
Re: Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
« Reactie #14760 Gepost op: 14 oktober 2020, 20:58:44 »
Vandaag heb ik het VW busje van Railbouw Leerdam binnen gekregen.

Hij heeft hem (y)
Gerrit F

Van de draad af....

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5762
Re: Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
« Reactie #14761 Gepost op: 15 oktober 2020, 06:02:54 »

Dempers kan je er eraf halen, heeft een Df / P nog nooit gehad.....behalve de Df's die uit RD's zijn gemaakt.


Ah, is dat zo? Bedankt. Wel raar dat de fabrikant ze er dan op zet.

Gr, Ben.

MarcNL

  • 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 2840
    • foto's op Imgur
Re: Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
« Reactie #14762 Gepost op: 15 oktober 2020, 06:24:45 »
Jeetje, dat boek herinner ik me ook nog van de bibliotheek, helemaal vergeten totdat ik die foto op de kaft zag met de Lima hondekop in the achtergrond.
Waar heb je die gevonden?

Als je hem zoekt...:

link

(via deze site boekwinkeltjes.nl heb ik al veel boeken op de kop getikt; en zeker niet alleen over treinen)
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2020, 17:49:50 door Reinout van Rees. Reden: Link visueel ingekort »
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

locofiel

  • Gast
Re: Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
« Reactie #14763 Gepost op: 15 oktober 2020, 09:47:56 »
Heb het boek in 1979 aangeschaft.
Neus er af en toe in om inspiratie op te doen en ook heb ik een zwak voor de trambaan en de (overigens mooie) foto's van de 0-baan.
Ook leerzaam mbt de do and don'ts. ;D
De Nederlandse baan aan het eind is (gedeeltelijk) beschreven door Hameteman (?) in deel twee van z'n quardrologie.
Een collega/kamergenoot was een neef van de bouwer, dus is de baan door ons besproken  ;D

Gr,

Dirk

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re: Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
« Reactie #14764 Gepost op: 15 oktober 2020, 10:04:59 »
Heb dat boek ook en nog andere van dezelfde schrijver
Groetjes
Johnny

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5176
Re: Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
« Reactie #14765 Gepost op: 15 oktober 2020, 11:10:07 »
Soms heb je een voorgevoel dat je maar beter kunt volgen. Bij mijn hofleverancier in Vlaardingen had ik van Brawa artikelnummer 50400 besteld (nieuw aangekondigd voor 2020). Dat is een vierassige gesloten goederenwagen van het type Gas, in dit geval (en dat was de voornaamste reden om het ding te willen hebben) van de CFR, de Roemeense Spoorwegen, en in de Tp IV uitvoering, nog met Oostblok opschriften (MC OPW). Ik heb regelmatig op de site van Brawa gekeken om te zien wanneer de wagen zou uitkomen. Nadat eerst Lieferbar verscheen, volgde rap Werkseitig ausverkauft, wat duidde op een grote belangstelling, in ieder geval afgezet tegen het aantal geproduceerde exemplaren. Een mail richting Vlaardingen leverde op dat men daar verwachtte het artikelnummer gewoon nog te zullen ontvangen. Ter controle keek ik toen op de site van een grote zaak net over de Limburgse grens en daar stond het artikel op rood (en inmiddels is het uit de lijst gehaald). Toen ik dus op de site van een andere, grote Duitse zaak keek en men daar uit voorraad kon leveren niet geaarzeld en ook daar eentje besteld. En ziedaar, vers uit Germania:



Mocht ik er nu toch nog eentje ontvangen (heb ik tenslotte besteld en zal het model dus afnemen), geen man overboord. Overigens: in 1:1 schijnt dit een uniek exemplaar te zijn, maar dat deert mij niet. Het is voor mij wel weer het zoveelste bewijs dat je tegenwoordig eigenlijk gedwongen bent snel te bestellen om niet de kans te lopen achter het net te vissen.
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2020, 13:27:01 door spoorzeven »
Groet, Frank

4020 281-4

  • Offline Offline
  • Berichten: 407
Re: Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
« Reactie #14766 Gepost op: 15 oktober 2020, 11:15:20 »
Gisteren een tweede setje CFR Sgns (Epoche VI, RO-CFR) wagons binnengekregen. Gemaakt voor Amintiri Feroviare uit Roemenië. ACME doosjes, ACME containers en de wagons zijn door Roco B-Models (hoorde ik via een forumgenoot) gemaakt in Roemenië. Om de ACME containers erop te krijgen moet je helaas wat pinnetjes vernietigen.

De meeste opschriften zijn in een geeltoon en op de grijze wagons is dit niet altijd even goed te lezen. Maar ik ben alsnog tevreden met de wagons. Bovenste setje is de 35011 en de onderste 35010 (exclusief voor Trenulist). Helaas niet exclusief genoeg omdat deze o.a. bij Lippe en Niessen te koop zijn/waren.



Voor de geïnteresseerden zijn er filmpjes beschikbaar hoe deze wagons in Roemenië gemaakt zijn. Zie de vier filmpjes op feestboek via https://www.facebook.com/pg/TrenulistulHTE/videos/?ref=page_internal
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2020, 18:51:59 door 4020 281-4. Reden: Wagons zijn niet van Roco maar B-Models. »
Met vriendelijke groet, Christiaan

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
« Reactie #14767 Gepost op: 15 oktober 2020, 11:25:01 »
Het is voor mij wel weer het zoveelste bewijs dat je tegenwoordig eigenlijk gedwongen bent snel te bestellen om niet de kans te lopen achter het net te vissen.

ja dat is hoogst irritant. Je moet maar bestellen van een (eventueel) photoshop plaatje uit een catalogus en dan nog kan het zijn dat je telaat bent. Is bijna met alle merken tegenwoordig. Waar zijn de tijden gebleven dat de Fleischmann sprinter minstens 10 jaar in de catalogus stond en leverbaar was, zodat je tenminste op je gemak kon beslissen of je een model wilde aanschaffen....

Heb ook vaak het idee dat handelaren modellen snel opkopen om zo meer te kunnen vangen....

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25181
    • Pagina van klaas
Re: Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
« Reactie #14768 Gepost op: 15 oktober 2020, 11:34:09 »
Waar zijn de tijden gebleven dat de Fleischmann sprinter minstens 10 jaar in de catalogus stond en leverbaar was, zodat je tenminste op je gemak kon beslissen of je een model wilde aanschaffen....
Dat is dan ook de oorzaak waarom Fleischmann bijna ten onder ging. Ze maakten modellen die in grote aantallen tot wel 30 jaar in het magazijn bleven liggen.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
« Reactie #14769 Gepost op: 15 oktober 2020, 12:27:29 »
Nee, die tijd is al weer eventjes voorbij. Toen de videogames kwamen, gingen de treintjes. Ik ben allang blij dat de meeste fabrikanten in ieder geval nog wel kleinere oplages maken in plaats van helemaal niks meer  :)



.... Het is voor mij wel weer het zoveelste bewijs dat je tegenwoordig eigenlijk gedwongen bent snel te bestellen om niet de kans te lopen achter het net te vissen.

En dan moet je ook nog goed kijken waar je hem besteld, niet alle dealers krijgen immers de modellen die ze besteld hebben bij de fabrikanten. Dus misschien met een dubbel model eindigen is zo gek nog niet eens.

meino

  • Offline Offline
  • Berichten: 2088
Re: Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
« Reactie #14770 Gepost op: 15 oktober 2020, 13:48:56 »
Soms lukt het nog wel met een beetje geluk om oudere uitvoeringen te pakken te krijgen. Omdat ik toch wel zin had in een stam Plan E's tp IIIa, die bij De Koploper opeens beschikbaar waren, helaas net te lang gewacht, dus die waren al weg voordat ik er erg in had. Toen kwam ik ze in Leeuwarden tegen en twee 3e klas aangeschaft. Maar ik wilde nog wat meer hebben, zoals een CKDRD, nog een 3e klas en een 2e klas. Maar die worden niet vaak aangeboden en dan gaan ze weg voor extreme bedragen. Dus dacht laat ik nog eens de Treinpassage bellen en ja hoor Rene vertelde me dat hij nog eens door zijn voorraad gegaan was en dat hij nog een plan E 3e klas, twee CKDRD en een RD tp III had liggen, dus een 3e klas en een CKDRD besteld, die arriveerden gisteren.



Nu alleen nog een 2e klas tp IIIa zien te vinden en misschien een postrijtuig.

Groet Meino
A clean desk is a sign of an empty mind

Kranenberg
De CanBus komt naar Kranenberg

Daan in Las Vegas

  • Offline Offline
  • Berichten: 322
    • Mijn Youtube Kanaal "Westerdam"
Re: Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
« Reactie #14771 Gepost op: 15 oktober 2020, 15:15:39 »
Als je hem zoekt...:

https://www.boekwinkeltjes.nl/su/?qs=&qt=modelbaan+scenery&qo=&zip=&dist=0&lang=&tl=&img=0&oud=0&t=1&n=1&prijsvan=0.00&prijstot=

(via deze site boekwinkeltjes.nl heb ik al veel boeken op de kop getikt; en zeker niet alleen over treinen)

Dank je wel, moet ik even een paar mailtjes sturen om te zien of ze naar de VS willen sturen, en welk betaalmiddel ik kan gebruiken.

NSTim2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 87
Re: Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
« Reactie #14772 Gepost op: 15 oktober 2020, 15:16:28 »
Ah, is dat zo? Bedankt. Wel raar dat de fabrikant ze er dan op zet.

Gr, Ben.

Dat is zo, kijk hier eens....

http://www.martijnhaman.nl/planl.htm

Snap het wel van Artitec, te kostbaar om speciaal voor de Df/ P's aparte draaistellen te maken....
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2020, 15:19:15 door NSTim2008 »

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
« Reactie #14773 Gepost op: 15 oktober 2020, 16:04:58 »
Je kan ook andersom beredeneren.
Stel dat Artitec werkelijk "z'n huiswerk " heeft gedaan,en al een draaistel lijn draaiende had die bijna klopte met het model voor de Df/P's.
Wat is dan de moeite om dat "universele" al in fabricatie zijnde draaistel,aan te passen zodat het dan klopte voor die andere type rijtuigen ?
Als t echt een kwestie is van enkel een paar dingen verwijderen,dan kan de fabrikant dat waarschijnlijk sneller en netter fixen dan de klant,toch  ???
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Daan in Las Vegas

  • Offline Offline
  • Berichten: 322
    • Mijn Youtube Kanaal "Westerdam"
Re: Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
« Reactie #14774 Gepost op: 15 oktober 2020, 16:44:26 »
Dank je wel, moet ik even een paar mailtjes sturen om te zien of ze naar de VS willen sturen, en welk betaalmiddel ik kan gebruiken.

Bedankt voor de link en de website, ik heb er een gevonden en besteld!