Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Lolke Bijlsma
Vandaag om 00:07:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 00:06:56
Efteling spoorweg gaat elektrisch door CAW
23 april 2024, 23:51:21
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
23 april 2024, 23:06:56
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door hmmglaser
23 april 2024, 22:48:27
Starten met messing kits door 1795
23 april 2024, 22:43:57
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
23 april 2024, 22:37:57
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ferdinand Bogman
23 april 2024, 22:37:02
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid door MaraNCS
23 april 2024, 22:31:45
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Scratchbuilt
23 april 2024, 22:30:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald69
23 april 2024, 22:14:29
Treinreizen met m'n vader door defender
23 april 2024, 21:47:13
Pools diorama H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 21:44:11
19 Toen door defender
23 april 2024, 21:43:28
Station Roodeschool door Torikoos
23 april 2024, 21:43:23
Ton bouwt goederenwagens door TonM
23 april 2024, 21:33:46
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Priegelman
23 april 2024, 21:15:18
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:59:05
weerstandje en relais door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:47:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
23 april 2024, 20:45:40
DR4024 door Michaël dB
23 april 2024, 20:11:53
Haandrecht materieel door orientexpress
23 april 2024, 20:05:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ruudns
23 april 2024, 20:04:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
23 april 2024, 20:01:12
NS 8400 van Werps door Ivo tB
23 april 2024, 19:28:41
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
23 april 2024, 18:58:32
modulebaan jaren 60 door rudi van der Craats
23 april 2024, 17:30:56
Decals Star TE-5933 door Martijn193
23 april 2024, 17:12:11
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
23 april 2024, 16:59:09
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
23 april 2024, 15:53:47
  

Auteur Topic: Neukirch am Eisel  (gelezen 71243 keer)

Gastheerg

  • Offline Offline
  • Berichten: 374
  • Doen!
    • Gerard van Dongen
Re: Neukirch am Eisel
« Reactie #240 Gepost op: 22 november 2015, 14:46:04 »
Eerste berg. Deze foto heb ik dus van de achterkant gemaakt. Dat kan dus makkelijk omdat dit deel eenvoudig is te verschuiven.



Op de hoek is de berg van mdf gemaakt wat stevig is gemonteerd zodat de berg tevens een "stootkussen" is. Dit is de eerste hoek die je tegenkomt als je m'n hobbykamer binnenkomt. Dus gelijk stevig uitgevoerd.

Gastheerg

  • Offline Offline
  • Berichten: 374
  • Doen!
    • Gerard van Dongen
Re: Neukirch am Eisel
« Reactie #241 Gepost op: 22 november 2015, 17:01:09 »
Eindstand van een regenachtige middag.

De vuren balk in het midden wordt dus een scheiding tussen boven en onderkant van de baan. Links het vierkant wordt de ruine die jullie al eerde gezien hebben. Daaronder de werkplaats en rechts van de ruine een zagerij die stutten maakt voor de mijn.
De grote rechthoek in het midden wordt het station en rechts het goederen station. De rechthoek eronder tussen de sporen het reizigers perron. De lange rechthoek een voorziening om te tanken. Het rechthoekje boven de balk wordt een vervallen werkspoor. Overwoekerd etc. Verder is het spoor wat in de mijn verdwijnt goed te zien. De bovenste twee sporen gaan samen komen en dan over een ravijn door een tunnel bij het onderste spoor komen zodat er rond gereden kan worden. Morgen maak ik het af  ;D



Morgen wil ik wel het ravijn zagen en de twee bruggen monteren en dan gaan testrijden.

Als alles goed rijdt laat ik de schotterploeg en de tuinman komen ;D




Gastheerg

  • Offline Offline
  • Berichten: 374
  • Doen!
    • Gerard van Dongen
Re: Neukirch am Eisel
« Reactie #242 Gepost op: 24 november 2015, 00:52:38 »
In het nieuwe dal komt zowel een riviertje als een weg met picknick-plek. Achter dit portaal komt ook de aansluiting met noord en oost.


Ben nog een beetje op zoek wat een goede coulissen kan worden. Strikt wil je die zo dun mogelijk. Standaard kurk is dat niet  :)


Zo'n ravijn zagen is altijd even spannend. Ik bouw structuren altijd minimalistisch en dan twee dragers wegzagen is toch spannend


Over minimalistisch gesproken. Slechte projectplanning. De railploeg was er eerder dan de bruggenbouwers.


Overzicht


In korte tijd m'n favorietje


Om af te leren
« Laatst bewerkt op: 24 november 2015, 00:54:29 door Gastheerg »

Gastheerg

  • Offline Offline
  • Berichten: 374
  • Doen!
    • Gerard van Dongen
Re: Neukirch am Eisel
« Reactie #243 Gepost op: 25 november 2015, 10:35:05 »
Een perron is eigenlijk best wel een gevaarlijke plek. Daarom maak ik op mijn baan het perron van säkerhets tändstickor. Alleen om te zorgen dat het niet licht ontvlambaar is haal ik wel eerst alle koppen eraf.

De tändstickor komen van ver en om niet over te hoeven laden wordt gebruik gemaakt van rolwagens.


De lading komt veilig aan op de werkplaats naast het station in aanbouw.


Rustig wordt de lading naar binnen gereden.


Daarna gaat de wagon terug naar het overlaadstation om een nieuwe lading te halen.


Intussen zijn de koppensnellers begonnen met het verwijderen van de gevaarlijke koppen.


Een delicaat werkje wat niet zonder gevaar is.


De koppen worden verzamel in een kolen lorrie en worden in de mijn als explosief ingezet.


De ploeg welke de tändstickor moet impregneren zit even zonder materiaal.


De eerste volle lading kon worden afgevoerd.


Op weg naar de locatie waar het perron moet komen.


Bij het uitladen worden de tändstickor gelijk op de goede plaats gelegd.


Nog even de vrachtbrief tekenen en we kunnen aan de slag.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5336
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Neukirch am Eisel
« Reactie #244 Gepost op: 25 november 2015, 10:43:20 »
Mooie reportage. (y)

Groet,
Bas

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re: Neukirch am Eisel
« Reactie #245 Gepost op: 25 november 2015, 11:00:39 »
Mooi verhaal mijn eerste gedacht was dat zullen tandenstokers zijn tot ik het volledige uit gepakte materiaal zag.
Groetjes
Johnny

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7401
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Neukirch am Eisel
« Reactie #246 Gepost op: 25 november 2015, 11:05:52 »
Leuk gedaan :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Gastheerg

  • Offline Offline
  • Berichten: 374
  • Doen!
    • Gerard van Dongen
Re: Neukirch am Eisel
« Reactie #247 Gepost op: 26 november 2015, 16:25:19 »
Ravijn gaat de goede kant op. Links onder iets breder maken.


Gastheerg

  • Offline Offline
  • Berichten: 374
  • Doen!
    • Gerard van Dongen
Re: Neukirch am Eisel
« Reactie #248 Gepost op: 26 november 2015, 20:54:17 »
Kan het dan niet laten al handje groen te strooien


Gastheerg

  • Offline Offline
  • Berichten: 374
  • Doen!
    • Gerard van Dongen
Re: Neukirch am Eisel
« Reactie #249 Gepost op: 28 november 2015, 08:53:52 »
Gister met twee maatjes naar het spoorwegmuseum geweest. Was ik in de nieuwe opzet nog niet geweest. Echt geweldig geworden.

En goede koffie:




Natuurlijk de boel flink opgestookt:


En na afloop nog even aan m'n baan prutsen


Deze zijn van de telefoon. Zal vandaag eens kijken of ik nog wat leuke foto's van het museum op m'n camera heb zitten.

Frank103

  • Offline Offline
  • Berichten: 499
Re: Neukirch am Eisel
« Reactie #250 Gepost op: 28 november 2015, 09:53:35 »
Ziet er goed uit Gerard, vooral de eerste foto mag er zijn!

Gastheerg

  • Offline Offline
  • Berichten: 374
  • Doen!
    • Gerard van Dongen
Re: Neukirch am Eisel
« Reactie #251 Gepost op: 28 november 2015, 18:39:38 »
 ;)

Beetje groen vandaag gedaan
















nighttrain1

  • Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Neukirch am Eisel
« Reactie #252 Gepost op: 28 november 2015, 19:45:41 »
Volgens mij staat je lok ernaast op de een na laatste foto.  ;)
Maar voor de rest ziet het er keurig netjes uit!!  (y)
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Gastheerg

  • Offline Offline
  • Berichten: 374
  • Doen!
    • Gerard van Dongen
Re: Neukirch am Eisel
« Reactie #253 Gepost op: 29 november 2015, 14:01:25 »
Volgens mij staat je lok ernaast op de een na laatste foto.  ;)

Ja zag het toen de baan al tegen de muur geschoven stond ::)

Deze foto's maak ik vooral om te kijken waar ik wat ga aanpassen en of het een beetje de kant opgaat die ik wil. Dit lokje heb ik net nieuw en ik vergeet steeds de achterste as :D

Ben nu - het is immers echt geen weer om naar buiten te gaan - bezig om te kijken hoe het mini station moet komen. Moet klein zijn want de tafel is maar 70 breed en in tweeen "gehakt" door de coulissen.  Dus vrij weinig ruimte zoor een station. Heb een klein setje gevonden. Zit wel wat schilderwerk aan maar met dit weer is dat geen straf  :o

Ik heb even een drone over de baan laten vliegen.
Goed is te zien hoe de baan in het midden in tweeen is gedeeld.
Door het smalle station is er toch ruimte voor een behoorlijke weg. De weg langs het station moet asfalt worden.
De weg die rechts begint en naar de muur loopt moeten kasseien worden. Wie mijn andere hobby's kent snapt dat ;D


De toeristen zijn blijkbaar net overgestapt van de moderne trein in het historische treintje


Loopbrug van de ruine naar de oude vesting wal moet hier ergens komen
« Laatst bewerkt op: 29 november 2015, 14:03:45 door Gastheerg »

Gastheerg

  • Offline Offline
  • Berichten: 374
  • Doen!
    • Gerard van Dongen
Re: Neukirch am Eisel
« Reactie #254 Gepost op: 01 december 2015, 00:00:46 »
Ik had even een paar maanden rustig aan willen doen met werk maar helaas ben ik nogal graag gezien als projectmanager. Tempo is wel mijn ding ;D

Dus nauwelijks meters gemaakt  ;)