Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco BR 93 stroomafname door AP3737
Vandaag om 16:30:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Mark D.
Vandaag om 16:26:24
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 16:16:55
Uhlenbrock Intellibox 3 door Dirk
Vandaag om 16:15:35
kan de yamorc 6016es-cs een digikeijs dr4088 cs vervangen? door Dirk
Vandaag om 16:13:09
Modelspoorbaan van Einte door cor_b
Vandaag om 16:00:14
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:52:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:36:24
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Wim Vink
Vandaag om 15:34:33
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:31:58
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 15:22:27
Open huis VAMES Modelspoorclub Apeldoorn door Joz
Vandaag om 15:13:44
iTrain baanontwerp door Chris Westerduin
Vandaag om 14:57:01
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Hollandserhbfan
Vandaag om 14:44:40
Z21 App gebruiken om wissels via de 10836 decoder door n-driver
Vandaag om 14:44:00
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 14:30:18
Deining in Dönsdorf door Basilicum
Vandaag om 14:23:27
2025-8-18: Spoor verzakt: veel minder treinen tussen Eindhoven en Utrecht door VAM65
Vandaag om 14:11:57
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 13:42:33
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 13:38:05
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door RhB-Mikey
Vandaag om 12:44:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:38:20
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 12:09:36
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door spoorijzer
Vandaag om 11:50:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 11:30:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:27:26
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
Vandaag om 11:18:48
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door dh3201
Vandaag om 11:07:18
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:47:10
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 09:46:49

Auteur Topic: Presentatie 1e nieuwe sprinter NS  (gelezen 10681 keer)

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Presentatie 1e nieuwe sprinter NS
« Reactie #15 Gepost op: 21 September 2007, 16:17:32 »
Het belangrijkste vind ik dat het uiterlijk afwijkt van zijn Duitse voorbeeld  :D

Ze is wel mooi :o Roco heeft hier al een prima basis voor
Vr. groeten,
Bob

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 21 September 2007, 16:36:27 »
Ik vind de kop er niet uitzien, weer een trein met hoog walvis gehalte en ik mis de aparte sluitseinen( vind ik toch mooier staan).

Ben benieuwd waneer NSR de volgende 100( of meer) stellen bestelt want die zullen ze ook hard nodig hebben, met 99 stellen ben je er zeker nog lang niet.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

elt-178.516

• Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 21 September 2007, 17:20:09 »
Vanaf de zijkant bekeken vindt ik het geen mooi treinstel. Met name door het naar voor toe steeds groter wordende zwarte vlak. Dit valt echter grotendeels weg als hij langs een perron staat.

Eigenlijk interesseert het mij niet hoe hij er uit ziet. Voor mijn part schilderen ze het roze met groene stippen. Als reiziger vind ik het belangrijker dat ik een beetje comfortabel en zonder storingen kan reizen met de trein.

Groeten,

Johnnie
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #18 Gepost op: 21 September 2007, 17:33:48 »
Hum,

De kop is wel mooi, alleen ik ben benieuwd hoe ik hem in het "echt" zal vinden.... Helaas is het wel zo dat de NS steeds meer "bijna" kant en klaar producten gaat kopen.... De investering in een geheel nieuw ontwerp is natuurlijk te kostbaar... Goed we zullen t zien, het maakt de modelbaan wel weer een stukje kleurrijker :-D

Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

arjen

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 21 September 2007, 17:42:12 »
Mat '36, '46, de oude DE3 en de DE-V leken ook niet op elkaar, net als de Hondekop, mat '64, plan U en de mP? ;)

Klopt, maar aan de grens hield de gelijkenis op. Elke spoorwegmaatschappij bedacht wat anders. Heden ten dage heeft half Europa zo'n beetje dezelfde koppen. Economisch misschien verstandig, maar het wordt wel een beetje saai.

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #20 Gepost op: 21 September 2007, 18:08:21 »
Waht maar tot het materieel van de HSL er is, dan rijdt er hier weer iets unieks rond. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Mats L

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 21 September 2007, 18:09:16 »
Aaahh!

Dit is geen trein meer, wat een misbaksel.

IK hoop dat de NS voorlopig nog met de ICK, ICM, ICR etc.. blijft rijden. Want dit zijn meer trams als treinen
Groeten,

Mats

Chiel

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 21 September 2007, 18:26:05 »
ik vind ze er erg mooi uitzien

Gamau

• Offline Offline
    • Harzerode 1992
« Reactie #23 Gepost op: 21 September 2007, 20:29:09 »
In Duitsland rijd de zus van dit treinstel (br426) en ik vind het een erg fijne trein om mee te reizen.
In Nederland is het wel ingericht om ook staand te rijden. Er zitten veel verticale stangen in om je aan vast te houden.
In Duitsland is er in die treinstellen ook standraad ruimte om een fiets mee te nemen (officieel maximaal 2 fietsen per koprijtuig).
H0, Tijdperk Va, Harz, normaalspoor, DCC

en_voyage

• Offline Offline
  • ***** *
« Reactie #24 Gepost op: 21 September 2007, 20:51:16 »
Hm, het interieur doet me een beetje denken aan wat er nu hier in Den Haag rondrijdt voor Randstadrail, die RegioCitadis-dingen. Is weliswaar van een totaal andere fabrikant (Alsthom), maar toch komen de gebruikte stijlen flink overeen. Wellicht dat daardoor ook het verschil tussen tram en trein steeds meer vervaagt (dat deed het toch al sinds de introductie van lightrail).

Ben vooral benieuwd of en hoe lang we tegen kinderziektes aan gaan lopen na de introductie, zeker omdat NS nu hebben gekozen voor een 'catalogusprodukt' dat op Duitse sporen al een poos meedraait.

Positief: eindelijk introductie van zaken als digitale bestemmingsdisplays IN de stoptreinen (bij Plan V is het altijd afwachten of de koersrol buiten niet defect is).

Negatief: al dat glas. Ik vraag me af hoe lang dat in de Randstad mooi blijft. Waarschijnlijk wordt dat glas achter de machinist vanzelf zo goed als matglas door vandalisme. Wel positief: we kunnen voortaan meegenieten van de koffiepraat tussen machinist en hoofdconducteur!   ;)

Of zouden ze ook bordjes op gaan hangen als 'Verbooden te spreeken met den bestuurder van het voertuig tijdens den rit'? Toch weer een beetje tramgevoel! ;D

MR

• Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 21 September 2007, 21:44:34 »
Hm, het interieur doet me een beetje denken aan wat er nu hier in Den Haag rondrijdt voor Randstadrail, die RegioCitadis-dingen. Is weliswaar van een totaal andere fabrikant (Alsthom), maar toch komen de gebruikte stijlen flink overeen. Wellicht dat daardoor ook het verschil tussen tram en trein steeds meer vervaagt (dat deed het toch al sinds de introductie van lightrail).

Volgens mij was ten tijde van de interlocale tram het onderscheid van tram en trein ook niet helemaal helder.  De motorwagens OmC reden zowel op spoorlijnen als tramlijnen  en de bepaalde trams werden getrokken door spoorlocomotieven zoals bijvoorbeeld de NS 7700 en 8100.

Groeten,

Marco

Blausee_Mitholz

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 21 September 2007, 21:49:51 »
In Duitsland rijd de zus van dit treinstel (br426) en ik vind het een erg fijne trein om mee te reizen.
In

br 425  ;)

Vindt de nieuwe sprinter per defenitie niet onverdeelt lelijk................ (kon minder)

Mvg, Johan.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 21 September 2007, 21:54:40 »
Br423 t/m 426 zijn uiterlijk en wat stoelen betreft zo goed als gelijk( op aantal deuren en vloer hoogtes en aantal bakken na.

ik had gehoopt dat NSR zoiets had gekozen als kop, evt dan met die nieuwe buffers erop.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

amber

• Offline Offline
« Reactie #28 Gepost op: 21 September 2007, 21:56:15 »
Hij is in ieder geval mooier dan de meuk voor de valleilijn.... Leuk detail is wel dat de machinist niet meer in een dichte cabine zit en je dus langs de machinist het spoor op kunt gaan kijken. Lijkt me erg leuk om dat een keer mee te maken, tenzij er net een ongeval o.i.d. gebeurt natuurlijk!
Melina: N-spoorbaan in aanbouw.

Stijn de Vreede

• In de videowereld
  • Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 21 September 2007, 21:58:42 »
Dat heeft de protos ook :P

mvg,
Stijn :)