Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Big Scale Trains - NS SLT in H0 door NS-Daniƫl
Vandaag om 23:40:11
NS 3502 van zwart naar groen door Ivo tB
Vandaag om 23:30:30
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
Vandaag om 23:04:35
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Benelux795
Vandaag om 22:51:19
Ketelwagens, welke hebben jullie? door Pauldg
Vandaag om 22:49:52
4 oktober modelspoorbeurs Houten door sncf231e
Vandaag om 22:46:21
IMA 2025 (40e) / Marklin Tage 2025 door Jan-Peter
Vandaag om 22:44:21
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Jan-Peter
Vandaag om 22:08:23
Big Scale Trains - NS 2400 in Spoor G (1:27) door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 22:03:47
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Benelux795
Vandaag om 21:52:28
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Ronald Halma
Vandaag om 21:42:05
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door Falcon10
Vandaag om 21:29:42
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 21:18:42
NS-1000 in spoor-1 door Bahn-AG
Vandaag om 21:10:29
Raadplaatje door henk
Vandaag om 21:01:53
Materieel ombouw, aanpas en verbouw zooi. door Simplex
Vandaag om 20:48:26
Pendel module door Te 2/2
Vandaag om 20:41:15
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door sneek
Vandaag om 20:30:11
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door Mar-Cas
Vandaag om 20:25:55
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 20:17:32
Gewoon wat busfoto's door R1954
Vandaag om 20:14:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:52:10
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:45:21
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door puntenglijder
Vandaag om 19:34:29
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
Vandaag om 19:31:57
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door RobVille
Vandaag om 19:02:28
Sprinter SLt Big scale Trains door Reinout van Rees
Vandaag om 18:44:38
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 17:36:51
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door spoorijzer
Vandaag om 17:13:54
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door niels1093
Vandaag om 17:05:28
  

Auteur Topic: Facebook pagina "Veolia weg uit Limburg" terecht of niet terecht?  (gelezen 10288 keer)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8086
Re: Facebook pagina "Veolia weg uit Limburg" terecht of niet terecht?
« Reactie #30 Gepost op: 11 February 2015, 12:43:21 »
... ik zou haast denken dat Rikus Spithorst onder verschillende alter ego's hier aan de gang is....
Wil je die naam niet meer noemen  :'(
Zat toevallig net te eten toen ik dit bericht las. Kreeg acuut braakneigingen van die naam.  :-X
Gr.
Eric

stomer2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re: Facebook pagina "Veolia weg uit Limburg" terecht of niet terecht?
« Reactie #31 Gepost op: 11 February 2015, 13:46:09 »
elk kwartier een trein op maaslijn?
is niet te doen zolang niet dubbelsporig.
reden er rijden heel veel goederen trein tussen roermond en venlo.
kruisen is alleen mogelijk tussen personentreinen in reuver andere 2 plaatsen ( swalmen en tegelen) wordt gebruikt voor kruisen tussen personentrein en goederentrein.

jjg koopmans

  • Offline Offline
  • Berichten: 480
Re: Facebook pagina "Veolia weg uit Limburg" terecht of niet terecht?
« Reactie #32 Gepost op: 11 February 2015, 13:49:33 »
.....
En ik citeer: Er gaan elk kwartier treinen rijden op de Maaslijn.
Hoe willen ze dat nu voor elkaar krijgen.
Dan zal eerst de gehele Maaslijn van dubbelspoor voorzien moeten worden.
Hoe willen ze mekaar dan elk kwartier kunnen kruisen?


Jos.
Er is al een kwartiersdienst Venray-Nijmegen vv in de spits. Verder naar Venlo wordt het iets problematischer
maar passeren kan bij Meerlo en Lottum. Verder zou Grubbenvorst een halte gaan krijgen.
Het grote probleem waar niemand het over heeft is de spoorbrug bij Venlo waarop tweesporig gekruist moet
worden met tzt goederentreinen van de Betuwelijn erbij???
Mvrgr
Koopmans

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1562
Re: Facebook pagina "Veolia weg uit Limburg" terecht of niet terecht?
« Reactie #33 Gepost op: 11 February 2015, 14:02:13 »
Wat moeten de Limbo's er nu weer van denken dat de internationale tak van de NS het vervoer gaat doen in Limburg? Dat ze half buitenland zijn.  ??? :P ;)

Zoals ik het begrijp wordt het dus een beetje een Syntus model met bus-spoor aansluitingen? Klinkt goed. Lijkt me goed als er elk kwartier een trein gaat rijden, dat zal voor veel mensen een reden zijn om de trein te pakken. Tussen Arnhem en Deventer rijdt ook elk kwartier een trein over enkelspoor, dus in de spits op de Maaslijn moet ook kunnen toch? En dan de goederen buiten de spits en eventueel aanpassingen aan de infra om meer passeermogelijkheden te creeren op kritieke locaties? Klinkt als een goede investering.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2512
Re: Facebook pagina "Veolia weg uit Limburg" terecht of niet terecht?
« Reactie #34 Gepost op: 11 February 2015, 14:54:05 »
Sinds wanneer is tussen Arnhem en Deventer een spoor weggehaald  ???  ::) :P
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7754
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Facebook pagina "Veolia weg uit Limburg" terecht of niet terecht?
« Reactie #35 Gepost op: 11 February 2015, 15:04:36 »
Ik denk dat Arnhem-Doetinchem in plaats van Arnhem-Deventer bedoeld wordt :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

stomer2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re: Facebook pagina "Veolia weg uit Limburg" terecht of niet terecht?
« Reactie #36 Gepost op: 11 February 2015, 15:15:20 »
goederen buiten de spits?
ik weet niet wie de grootste klant is van de goederen over de maaslijn.
mmmja dsm. dus buiten de spits ik denk het niet. dan moet abellio samen met de provincie maar geld erin steken voor dubbel spoor.

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1562
Re: Facebook pagina "Veolia weg uit Limburg" terecht of niet terecht?
« Reactie #37 Gepost op: 11 February 2015, 15:37:26 »
Doetinchem inderdaad. :)

Stomer2010, kan je toelichten waarom die goederentreinen per se in de spits moeten en niet twee uurtjes eerder of later? Het lijkt me dat je met het slim inleggen van treinen al ver komt. Een goederentrein kan langzaam voor een stoptrein uitrijden, waarbij de tegemoetkomende trein op een station wacht tot de goederentrein gepasseerd is, en weer door kan rijden als de andere trein op het station aankomt. Dan moet er natuurlijk geen vertraging zijn, want dan loopt alles in de soep. Dit werkt natuurlijk niet als er goederentreinen van twee kanten komen, maar als je extra passersporen aanlegt op kan je ook daar al ver komen. Of is dit allemaal niet realistisch?

stomer2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re: Facebook pagina "Veolia weg uit Limburg" terecht of niet terecht?
« Reactie #38 Gepost op: 11 February 2015, 15:40:33 »
met dit trace atb nieuwe generatie gaat dit niet altijd je zit met de snelheden en de lengte van de treinen aangezien reuver maar een klein emplacement hebt kom je bijna altijd in de problemen.

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1562
Re: Facebook pagina "Veolia weg uit Limburg" terecht of niet terecht?
« Reactie #39 Gepost op: 11 February 2015, 15:53:22 »
Je kan de goederenmachinist toch instrueren om een bepaalde snelheid te laten rijden en de tegemoedkomende trein om te wachten op twee treinen? Is Reuver te klein qua spoorlengte of qua aantal sporen? Daar kan natuurlijk in geinvesteerd worden in de infra. Blijft mijn vraag waarom de DSM treinen per se in de spits moeten rijden?

stomer2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re: Facebook pagina "Veolia weg uit Limburg" terecht of niet terecht?
« Reactie #40 Gepost op: 11 February 2015, 15:55:27 »
ik bedoelde onder andere dsm. bedenk ook eens hoe vol venlo anders gaat worden als de Betuwe route dicht gaat.
als alle goederen treinen moeten wachten tot na de spits

jjg koopmans

  • Offline Offline
  • Berichten: 480
Re: Facebook pagina "Veolia weg uit Limburg" terecht of niet terecht?
« Reactie #41 Gepost op: 11 February 2015, 19:12:20 »
Venlo krijgt er wel een nieuw emplacement bij hoor!
Mvrgr
Koopmans

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3248
Re: Facebook pagina "Veolia weg uit Limburg" terecht of niet terecht?
« Reactie #42 Gepost op: 11 February 2015, 19:20:59 »
Kunnen ze nog meer treinen ophouden  ::)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4068
Re: Facebook pagina "Veolia weg uit Limburg" terecht of niet terecht?
« Reactie #43 Gepost op: 11 February 2015, 19:29:40 »
met dit trace atb nieuwe generatie gaat dit niet altijd je zit met de snelheden en de lengte van de treinen aangezien reuver maar een klein emplacement hebt kom je bijna altijd in de problemen.
Wat heeft ATB-NG hier mee te maken?
Volgens mij is dat nogaltijd gewoon afhankelijk van je blokken en seinplaatsingen; de baanbeveiliging, niet je snelheidsbewaking....


zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 409
Re: Facebook pagina "Veolia weg uit Limburg" terecht of niet terecht?
« Reactie #44 Gepost op: 12 February 2015, 01:20:10 »
Kortom, hoop speculatie, afwachten dus wat de toekomst gaat brengen.
Groeten, Ronald.