Heb jij alle bedrading gebundeld
Nee, ik heb geen 12V op de drukknop. Het enige gemeenschappelijke is de 0V. ...De 0V zou hetzelfde moeten zijn. En als de weerstand van de draad verwaarloosbaar is zou het spanningsverschil over de open drukknop richting 5V moeten gaan. Wat m'n multimeter aangaf was ergens rond de 4V Volgens mij wel 3.7 ofzo. Huh? Ik heb echt rare waardes gezien. De 12V was daar aan het "eindpunt" tot 10.7 ofzo gedaald. Terwijl ik de "ringleiding" uit dik luidsprekerdraad heb gemaakt. (Behalve het laatste metertje, maar goed).Ik heb vanaf de trafo op meerdere punten de 12V gemeten. Vanwege aftakkingen zit er af en toe een kroonsteen, dus dan kan je lekker meten. Redelijk aan het begin ging het al eens met 0.5 V omlaag over een meter of anderhalf. Raaaaaaaar.Hier vraag ik me af of hier een spijker op z'n kop wordt geslagen. Ik heb alles parallel lopen. Uiteindelijk moet het "om" een deuropening heen, dus een bundel draden loopt daar bovenlangs. En onder de groot deel van de lengte van de baan heb ik alles ook ongeveer naast elkaar lopen."Alles" is in dit geval de 12V gelijkstroom, de 24V richting de ledstrips en de digitale stroom voor de rails.Reinout
...En als de weerstand van de draad verwaarloosbaar is zou het spanningsverschil over de open drukknop richting 5V moeten gaan. Wat m'n multimeter aangaf was ergens rond de 4V Volgens mij wel 3.7 ofzo. Huh? Ik heb echt rare waardes gezien....
...dit is wat er is gedefinieerd voor een input op een digitale pin:Anything below 1V will be considered low, anything above 1.8V is guaranteed to be. Digital Inputs have two states: Low and High. These states, called logic levels, refer to the voltage on the input being measuredDus zolang de spanning boven de 1.8V is zou de output LOW zijn (als je INPUT_PULLUP hebt) en HIGH als de spanning onder de 1V zakt....
Uiteindelijk moet het "om" een deuropening heen, dus een bundel draden loopt daar bovenlangs.
Weet jij zeker dat het niet andersom is?
De 0V zou hetzelfde moeten zijn.
Loopt er langs de deur ook 220V naar een lichtknop of stopcontact?
Wat aan de 12V hangt is verder niet wereldschokkend. Een kwart ampère ofzo. Vijf arduino's (2 uno, 1 mega, 2 nano), 6 relais, handjevol straatlantaarns, paar ledjes.