Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Terschellinger Spoor door FritsT
Vandaag om 22:38:03
Piko blauwe 1000 door Eelco Storm
Vandaag om 22:37:07
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door j.ossebaar
Vandaag om 22:09:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eelco Storm
Vandaag om 22:02:14
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door wob
Vandaag om 21:44:09
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:41:21
Site Uhlenbrock door Jan-Peter
Vandaag om 21:38:45
Stub switches door Hans1963
Vandaag om 21:25:21
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Herb73
Vandaag om 21:20:49
fotowedstrijd 2025 door Keska
Vandaag om 20:46:34
De modeltreinen van Spoorijzer door Charles_
Vandaag om 20:45:50
Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door JohnH0
Vandaag om 20:44:28
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 20:42:03
Arlbergbahn.. ? door Krazy Dre
Vandaag om 20:23:36
Beekdaelen in H0 door ruudns
Vandaag om 20:19:33
Nieuw huis, nieuwe baan door Benelux795
Vandaag om 20:05:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:56:08
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
Vandaag om 18:54:44
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 18:10:13
Au bord de la Cèze door Wim1969
Vandaag om 18:08:09
MLF Fielschmann motor kit door henk
Vandaag om 16:57:08
Revier Rheinbrenner (H0) door cor_b
Vandaag om 16:09:07
Loksound5 decoder door 008200
Vandaag om 15:34:24
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:30:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 15:21:11
W.V. Kalender 2026 door Jelmer
Vandaag om 15:14:45
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 14:30:50
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:47:22
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 11:13:05
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 10:52:17
  

Auteur Topic: MB-module (N): BNUB  (gelezen 56764 keer)

guest7823

  • Gast
Re: MB-module (N): BNUB
« Reactie #120 Gepost op: 18 July 2015, 22:15:16 »
Het gaat niet zo zeer om de aansluiting op de schakelaar e.d. maar om het feit dat ik e.a. "om een hoekje" wil/moet hebben en ik na drie keer M3 gebroken te hebben geconcludeerd heb dat het op de oorspronkelijk bedachte methode niet gaat werken.

Maar even goed: Bedankt voor het meedenken  (y)

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9397
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: MB-module (N): BNUB
« Reactie #121 Gepost op: 18 July 2015, 22:27:06 »
Lasdraad 3mm  ???

guest7823

  • Gast
Re: MB-module (N): BNUB
« Reactie #122 Gepost op: 18 July 2015, 22:29:41 »
Yep (had ik ook bedacht, maar even goed bedankt) en ik weet waar ze dat hebben  ;D

Moet ik alleen nog even een snijijzer M3 regelen  :-\

guest7823

  • Gast
Re: MB-module (N): BNUB
« Reactie #123 Gepost op: 27 August 2015, 19:29:31 »
Er zit een, ongetwijfeld stomme, fout in de keerlussen die ik niet kan localiseren. De buitenkeerlus doet het goed en probleemloos. De binnenbocht weigert te werken. En lijkt zelfs keerlusmodules te eten.

Ik ben er inmiddels dusdanig veel tijd mee kwijt geraakt dat ik besloten heb e.a. voorlopig even te parkeren voor later en "de wissels te klemmen". Ik zal mogelijkerwijs binnenkort even een tekening plaatsen van hoe en waar de isolatielassen zitten, maar voor zo ver ik nu kan zien zijn de binnen- en buitenbocht gewoon gelijk aan elkaar. Verder is de keerlussectie volledig galvanisch gescheiden van de rest van de baan (dit is nagemeten). Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat e.a. komt doordat ik met Piko Hondenkoppen test die hun stroom afnemen over het hele treinstel en dat dit iets in de war stuurt.

Voorlopig genoeg getobt en nu even verder met iets leukers.

hielke1501

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
Re: MB-module (N): BNUB
« Reactie #124 Gepost op: 27 August 2015, 20:00:39 »
Paul, misschien heb ik het draadje niet helemaal goed gevolgd maar je hebt er toch 2? Als dat zo is, hebben ze alle 2 diezelfde fout. Zo niet moet je ze eens gaan vergelijken maar waarschijnlijk was je dan daar zelf ook al op gekomen ;) .

MVG, hielke1501

WesleyMunnik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1200
    • Modelspoor Design
Re: MB-module (N): BNUB
« Reactie #125 Gepost op: 27 August 2015, 20:06:18 »
Er zit een, ongetwijfeld stomme, fout in de keerlussen die ik niet kan localiseren. De buitenkeerlus doet het goed en probleemloos. De binnenbocht weigert te werken. En lijkt zelfs keerlusmodules te eten.

Ik ben er inmiddels dusdanig veel tijd mee kwijt geraakt dat ik besloten heb e.a. voorlopig even te parkeren voor later en "de wissels te klemmen". Ik zal mogelijkerwijs binnenkort even een tekening plaatsen van hoe en waar de isolatielassen zitten, maar voor zo ver ik nu kan zien zijn de binnen- en buitenbocht gewoon gelijk aan elkaar. Verder is de keerlussectie volledig galvanisch gescheiden van de rest van de baan (dit is nagemeten). Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat e.a. komt doordat ik met Piko Hondenkoppen test die hun stroom afnemen over het hele treinstel en dat dit iets in de war stuurt.

Voorlopig genoeg getobt en nu even verder met iets leukers.

Lijkt het op de zelfde problemen van Rijswijk??

Gr,

Wesley
Met vriendelijke groet,

Wesley Munnik

www.modelspoordesign.nl

guest7823

  • Gast
Re: MB-module (N): BNUB
« Reactie #126 Gepost op: 27 August 2015, 20:49:14 »
Paul, misschien heb ik het draadje niet helemaal goed gevolgd maar je hebt er toch 2? Als dat zo is, hebben ze alle 2 diezelfde fout. Zo niet moet je ze eens gaan vergelijken maar waarschijnlijk was je dan daar zelf ook al op gekomen ;) .

Dat maakt dus inderdaad dat ik vermoed dat ik ergens een denkfout maak, maar ......... ik kan domweg niet verzinnen waar. De situatie tussen de binnen- en buitenboog is, voor zo ver ik kan zien gelijk. Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is of het probleem rijrichtingafhankelijk is. Alleen wil ik dat niet meer testen met DR410's. Die lijken niet goed tegen deze fout te kunnen.

Lijkt het op de zelfde problemen van Rijswijk??

Yep. Maar ...... na Rijswijk heb ik e.a. opnieuw gelegd omdat de bogen te dicht op elkaar lagen voor gelijktijdig berijden. Daarbij zijn wat zaken, o.a. qua locatie isolatielassen, iets gewijzigd / opgeschoven. Punt is gewoon dat alle vier de bogen twee polig volledig galvanisch gescheiden zijn van de rest van de baan en dat iedere sectie zijn eigen DR410 heeft. De buitenbogen doen het prima en zelfs zonder het "met de andere meeklapperen" wat ik waargenomen heb bij de h0 baan.

Standaard voed ik mijn baan met een ECoS, maar ook met de BNLS booster-hub (met volledige "Karst modificatie") werk e.a. probleemloos op de buitenbogen.

Zodra ik zin/tijd heb zal ik een tekening maken met daarop aangegeven waar de isolaties liggen. Dan hoop ik dat wijzere mensen dan ik er eens naar willen kijken.

Voor de komende beurs is echter enkelspoor ook goed genoeg en moeten we evt. maar eens op de beurs kijken of het vindbaar is.

Nu eerst maar eens de wisselstellers, zijkanten in de zwarte zijdeglans en de rokbevestiging.

WesleyMunnik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1200
    • Modelspoor Design
Re: MB-module (N): BNUB
« Reactie #127 Gepost op: 27 August 2015, 21:46:27 »

Voor de komende beurs is echter enkelspoor ook goed genoeg en moeten we evt. maar eens op de beurs kijken of het vindbaar is.



Inderdaad voor eurospoor met de huidige bakkensamenstelling is dat zeker geen probleem enkelspoor rijden in de keerlus.
Inderdaad even lekker wat anders doen, komt vast wel goed.


Gr,

Wesley
Met vriendelijke groet,

Wesley Munnik

www.modelspoordesign.nl

hielke1501

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
Re: MB-module (N): BNUB
« Reactie #128 Gepost op: 28 August 2015, 13:59:48 »
Ik vind het jammer dat ik nog niet zo ver ben met de bakken. Alles zit nog in ontwerpfase. Hopelijk kun je het snel vinden Paul.

MVG, hielke1501

WesleyMunnik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1200
    • Modelspoor Design
Re: MB-module (N): BNUB
« Reactie #129 Gepost op: 28 August 2015, 14:46:42 »
Paul,

Na aanleiding van je berichtje in het afgesloten forumdeel over de booster icm keerlusmodules.
Is hiermee het probleem ook opgelost of 2 aparte problemen??
Met vriendelijke groet,

Wesley Munnik

www.modelspoordesign.nl

guest7823

  • Gast
Re: MB-module (N): BNUB
« Reactie #130 Gepost op: 28 August 2015, 22:30:41 »
Vermoedelijk 2 separate problemen, maar heb het even opzij gekiepert.

Nu even drie dagen buitenspelen met Bello bij de VSM  ;D

Dat is wel / ook leuk

WesleyMunnik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1200
    • Modelspoor Design
Re: MB-module (N): BNUB
« Reactie #131 Gepost op: 28 August 2015, 22:48:17 »
Oe mag die de Veluwe onveilig maken Bello??

Gr,

Wesley ;D
Met vriendelijke groet,

Wesley Munnik

www.modelspoordesign.nl

guest7823

  • Gast
Re: MB-module (N): BNUB
« Reactie #132 Gepost op: 10 September 2015, 22:07:50 »
In iets wat ik slechts glimlachend als "een boeiend groepsproces" kan omschrijven is er een korte periode geweest dat er afgesproken was dat de zwarte verf niet zijdeglans zou zijn maar mat. Helaas was dat dus precies wel op het moment dat ik bezig was met de BNUB's. Die zijn dus allemaal matzwart geverfd.

Inmiddels zijn we weer terug naar zijdeglans en zat ik dus met tig bakken in de verkeerde verf. Dus de afgelopen avonden maar even de voorbereidingen getroffen om e.a. van een laag zijdeglans te voorzien.

En zie hier het resultaat:



Op korte termijn een tweede laag er over heen en dan moet het maar even goed zijn. Daarna kan het klittenband bevestigd gaan worden.

Op zich allemaal een hoop werk, maar daar de BNUB's allemaal direct in het zicht staan wil ik e.a. wel netjes afgewerkt hebben

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12010
Re: MB-module (N): BNUB
« Reactie #133 Gepost op: 10 September 2015, 22:09:51 »
(y)

Leen.

guest7823

  • Gast
Re: MB-module (N): BNUB
« Reactie #134 Gepost op: 25 May 2016, 16:28:28 »
Het lijkt er op dat we toch nog een variant missen  :o  .........