Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Zelf gebogen brug maken
door
Hasenwald
Vandaag
om 21:46:13
Sfeer op je modelbaan
door
meino
Vandaag
om 21:44:03
booster vraag
door
maartenvdb
Vandaag
om 21:40:30
Raadplaatje
door
GerardvV
Vandaag
om 21:37:11
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 21:29:00
Interieur ideeën voor gebouwen
door
Martin Domburg
Vandaag
om 21:27:39
Trix BR94 ontspoort
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 21:26:08
DDAR op basis van een Artitec DDM
door
Daan de leeuw
Vandaag
om 20:45:26
Wat was jullie allereerste loc?
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 20:45:22
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren
door
Slotticar
Vandaag
om 20:21:27
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 20:14:32
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE
door
Rob Bennis
Vandaag
om 20:08:37
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Huup
Vandaag
om 19:53:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 18:29:04
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ?
door
Ben
Vandaag
om 18:06:27
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit?
door
AlbertG
Vandaag
om 17:51:42
NS 8800 in spoor 0
door
BartvD
Vandaag
om 17:44:39
Programmeren cv
door
Martin Domburg
Vandaag
om 17:39:44
De Projecten van RetroJack
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:30:36
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 16:27:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:59:22
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 15:55:30
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
Biesje
Vandaag
om 15:44:26
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
martijnhaman
Vandaag
om 14:19:41
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald69
Vandaag
om 14:11:18
Site Uhlenbrock
door
VAM65
Vandaag
om 13:58:47
Tams app
door
reinderlf
Vandaag
om 12:55:06
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:28:06
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:26:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
william_2
Vandaag
om 12:13:44
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
ProRail verdeelt ruimte op het spoor voor dienstregeling 2015
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: ProRail verdeelt ruimte op het spoor voor dienstregeling 2015 (gelezen 737 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12463
ProRail verdeelt ruimte op het spoor voor dienstregeling 2015
«
Gepost op:
25 August 2014, 12:38:12 »
3,3 miljoen treinritten over 23 vervoerders verdeeld.
Vernieuwing spoor en stations gaat door: vanaf 2017 eerste stap naar ‘spoorboekloos’ rijden De ruimte op het Nederlandse spoor is verdeeld naar de wensen van 23 vervoerders en hun reizigers of verladers. De dienstregeling van 2015 is rond. Voor treinreizigers zijn er weinig veranderingen.
Wijzigingen dienstregeling
De dienstregeling van 2015 is in grote mate vergelijkbaar met de huidige dienstregeling. Het aantal aangevraagde en toegewezen treinritten blijft volgend jaar op hetzelfde niveau. De verschillende goederenvervoerders zullen een vergelijkbaar aantal treinritten uitvoeren.De belangrijkste wijzigingen op een rij:
Een belangrijke wens is dat Schiphol in de nacht weer vanuit Amsterdam per trein bereikbaar is. In de huidige dienstregeling is de luchthaven drie keer per week in de nacht vanuit Amsterdam bereikbaar per bus i.p.v. de trein. In de dienstregeling van 2015 kan weer altijd met de trein gereisd worden. In één nacht zal dit d.m.v. een overstap via Amsterdam Bijlmer plaatsvinden. De Beneluxtrein naar Brussel vertrekt vanuit Amsterdam i.p.v. Den Haag.
Samen met de vervoerders worden de komende maanden de puntjes op de i gezet. De nieuwe dienstregeling gaat in op 14 december 2014.
Ook in 2015 is ruimte gemaakt voor het vernieuwen van sporen en stations. Dit kan hinder veroorzaken voor reizigers. Spoorvernieuwing is noodzakelijk om ‘spoorboekloos’ rijden mogelijk te maken. Eerst nieuw en beter spoor, dan meer en sneller treinverkeer. Vanaf 2017 kan een eerste stap naar spoorboekloos worden gemaakt. Op de A2 corridor (Amsterdam – Eindhoven) en rond Schiphol is dan meer ruimte voor treinverkeer.
Werkzaamheden met hinder voor reizigers worden in overleg met vervoerders zoveel mogelijk in vakantieperiodes en weekenden uitgevoerd. Een doorkijk naar de grote vernieuwingswerken in 2015:
Utrecht
Bij station Utrecht wordt de ‘spaghetti’ aan sporen recht gelegd voor meer en sneller treinverkeer. In een vijftal weekenden is er geen treinverkeer richting Arnhem of Den Bosch.
Schiphol
Rond Schiphol worden sporen vernieuwd en uitgebreid. Dit betekent dat er ruimte komt voor meer treinverkeer van en naar Schiphol. Dit is vanaf 2017 mogelijk. In 2015 zijn er vier weekenden waarin er zeer beperkt treinverkeer rond Schiphol mogelijk is.
Eindhoven
In de zomerperiode wordt de zuidkant van station Eindhoven compleet vernieuwd. Tijdens drie weekenden is er geen treinverkeer richting het zuiden mogelijk. Op de doordeweekse dagen tijdens deze drie weken is er beperkt treinverkeer mogelijk.
Delft
Onder de stad Delft wordt een spoortunnel gebouwd om meer ruimte te maken voor treinverkeer en om geluidshinder voor bewoners van Delft weg te nemen.
Zwolle
Station Zwolle wordt met een nieuwe reizigerstunnel en extra perrons klaargestoomd voor meer reizigers. Ook wissels en spoor worden vernieuwd waardoor station Zwolle niet per trein bereikbaar.
Goederenvervoer
Het goederenvervoer zal hinder ondervinden van de werkzaamheden voor het derde spoor in Duitsland. Op dit moment loopt het gesprek met vervoerders en andere betrokken partijen over de impact hiervan. Dit najaar informeert de staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu de Kamer over de maatregelen die worden genomen.
De impact van de grote vernieuwingswerken wordt de komende maanden verder uitgewerkt met de vervoerders. Naast deze werkzaamheden wordt door het hele land gewerkt aan spoor en stations. Lees hier meer over het vernieuwen van het Nederlandse spoor.
Op de grote stations zoals Amsterdam, Utrecht. Breda, Eindhoven en Arnhem gaat de modernisering van de stationsgebouwen door. Het nieuwe Den Haag Centraal is eind 2014 af en wordt in 2015 officieel geopend. In 2015 verwelkomen we ook twee nieuwe stations in de dienstregeling: Nijmegen Goffert en vanaf februari 2015 Barneveld Zuid.
De capaciteitsverdeling – hoe werkt dat?
ProRail is als onafhankelijke partij verantwoordelijk voor het verdelen van de beschikbare ruimte op het spoor. Ieder jaar wordt na een periode van plannen en overleg in augustus de capaciteitsverdeling door ProRail vastgesteld. Daarna kunnen vervoerders hun dienstregeling voor het volgende jaar afronden en kan het onderhoud aan het spoor definitief worden ingepland. Zie bijgevoegd een infographic voor meer toelichting.
Lees dit bericht op de website:
http://www.prorailpersberichten.nl/bericht/822/
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
ProRail verdeelt ruimte op het spoor voor dienstregeling 2015