Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 23:23:01
lichtsluis een bezetmelding laten geven door Bert V
Vandaag om 23:09:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 22:55:47
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Paul1969
Vandaag om 22:29:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 22:28:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:55:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 21:52:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door johanw
Vandaag om 21:18:01
Probleem met Trix Lok 22137-01 en ESU DCC MTC32 Nem660 decoder door VAM65
Vandaag om 21:06:04
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door Peter J K
Vandaag om 20:57:34
Geïsoleerd motorschild. door Ronald69
Vandaag om 20:56:53
Yamorc 7001 dood door ruudns
Vandaag om 20:51:36
Raadplaatje door Charles_
Vandaag om 20:50:27
Spelregels 'Raadplaatje' door Pauldg
Vandaag om 19:40:30
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Eric B
Vandaag om 19:13:44
Beekdaelen in H0 door Lambert
Vandaag om 19:04:49
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw door ruudns
Vandaag om 17:55:35
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 17:49:19
BR 54 Minitrix problemen. door Rick
Vandaag om 17:16:11
Modelwensen 2026 door Eric B
Vandaag om 17:15:00
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 16:44:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 16:08:19
Pfarrerwinkel bahn door basjuh1981
Vandaag om 15:35:05
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m door basjuh1981
Vandaag om 15:31:16
Even voorstellen Niels uit Den Haag door basjuh1981
Vandaag om 15:16:22
DCC-EX pinnen voor bezetmelders tekort door Wouter-N
Vandaag om 15:13:56
Modellbundesbahn in Brakel sluit in mei 2026 door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 12:31:21
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 11:56:34
Layne, Somewhere South. door Edsko Hekman
Vandaag om 11:27:21
  

Auteur Topic: Levering Roco wereldrecord Taurus.  (gelezen 22160 keer)

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 657
  • Periode III - heden
Re: Levering Roco wereldrecord Taurus.
« Reactie #15 Gepost op: 04 November 2007, 18:17:04 »
Niet dé rode, wel een andere rode variant.
December 07 staat bij deze.
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Levering Roco wereldrecord Taurus.
« Reactie #16 Gepost op: 04 November 2007, 19:04:50 »
Ligt er misschien ook aan dat het niet zomaar een variant is, maar dat er een hele nieuwe kap moet komen.

Groetjes,

Robbert

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5276
    • grootspoorfoto's
Re: Levering Roco wereldrecord Taurus.
« Reactie #17 Gepost op: 04 November 2007, 19:11:52 »
Het is toch gewoon dezelfde ze hebben allebij 4 panto's dus is het gewoon dezelfde rode alleen dan met wat extra tekst.
Voor grootspoorfoto's zie site

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Levering Roco wereldrecord Taurus.
« Reactie #18 Gepost op: 04 November 2007, 19:46:13 »
Check de deuren eens...

Groetjes,

Robbert

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re: Levering Roco wereldrecord Taurus.
« Reactie #19 Gepost op: 04 November 2007, 19:48:30 »
Robbert heeft gelijk, het is een nieuwe kap.

Swiss_fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1284
  • Mijn fotoalbum zien? klik op het wereldbolletje
    • mijn foto's
Re: Levering Roco wereldrecord Taurus.
« Reactie #20 Gepost op: 04 November 2007, 21:07:09 »
Check de deuren eens...
Ik zie geen verschil, help me eens.
peter
Met vriendelijke groet, Peter

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re: Levering Roco wereldrecord Taurus.
« Reactie #21 Gepost op: 04 November 2007, 21:09:01 »
Cabine deuren en deur in het midden.

Swiss_fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1284
  • Mijn fotoalbum zien? klik op het wereldbolletje
    • mijn foto's
Re: Levering Roco wereldrecord Taurus.
« Reactie #22 Gepost op: 04 November 2007, 21:28:06 »
Dat is idd duidelijk, ikzelf zat de verkeerde foto's te vergelijken.

Maar dan hadden ze in de eerste uitvoering wel erg lastige toegang tot de cabine.
« Laatst bewerkt op: 04 November 2007, 21:29:42 door Swiss_fan »
Met vriendelijke groet, Peter

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

US modeller

  • Offline Offline
  • Berichten: 357
Re: Levering Roco wereldrecord Taurus.
« Reactie #23 Gepost op: 04 November 2007, 21:58:01 »
Het antwoord van Roco is niet geheel naar werkelijkheid. De vertraging is gekomen door de problemen die men heeft/had om de zilverkleurige -chroom is misschien beter- op de donkergrijze ondergrond te tamponeren. Men is tussentijds met een rode (de meest voorkomende 1216) als herfstneuheit gekomen, misschien om bij verdere vertraging toch een 1216 voor Kerst op de markt te zetten. De plaatjes die van de  Roco wereldrecordloc de ronde doen zijn van een handmodel gemaakt uit een 1016/1116 en is dus tekort. Tevens zijn de panto's van het verkeerde type en is het dak niet juist.
Op de beurs in Wenen vorig weekend en Leipzig  het weekend ervoor, was een model van de rode 1216 tentoongesteld en nog steeds de 'verkeerde grijze'.
Aangezien hobbyisten alleen maar naar de buitenkant kijken, hier een verhaaltje over het echte model; Eenvoudig gezegd is het een Taurusbody met de electrische installatie van een '189' erin, daar dit niet geheel paste, is het frame/loc 30 cm langer en om de stijfheid te garanderen zijn de instap-/cabine deuren uit de zijkant naar de cabine verplaatst. Middenfrontsein is boven het frontruit geplaatst en niet eronder. Het metale paneel dat onder het fronruit de voorkant vormt,  bestaat nu uit één deel en vroeger uit drie delen, te zien aan de 'lijntjes'op de hoeken boven de frontseinen bij de Taurus1 en 2.
Andere panto's, niet meer van Siemens , maar van Stemmann. Laatste firma is ook een van de firma's vermeld in een zilver-/chrome sticker op de recordloc, net als Roco en Eisenbahnrevue, om er een paar te noemen. Dak is lager en net als bij de 189 bevindt zich daar een daktuin (zoals de Duitsers dat noemen) met electrische apparatuur. Deze worden verborgen door zijpanelen voor de vormgeving. De Taurus van het ES64U1 en-2 type hebben dit niet. Siemens benaming voor deze loc is trouwens ES64U4. In tegenstelling tot de 'oude' typen Taurus is deze in principe geschikt voor gelijkspanning, maar wordt naar behoefte van zijn inzetgebied geschikt gemaakt voor die regio ofwel land. Dit gebeurd voor de 'elektriek' softwarematig en tevens zijn er soms (Italië en Zwitserland) ook hardwarematige veranderingen nodig en dan hebben we het niet eens over vele wettelijke eisen die per land aanzienlijk verschillen, daar gaan we hier niet verder op in.
Over de kleurtjes; de meeste zijn rood en de afwijking op de standaard Taurus is de 'sterretjes boog' met de tekst "Part of the Best". Dan is er nog een in Euro look en de wereldrecordloc in het grijs, die voorheen  ook rood was met de tekst "borderless, powerful, fast"/First European Highspeed Locomotive" erop. Het is de bedoeling om drie deelseries te maken, maar op dit moment worden ze voornamelijk nog op de Kufstein-Innsbruck-Brenner verbinding ingezet en ik heb ze afgelopen september daar kunnen aanschouwen.



Link naar forum met modelfoto: http://www.bahnforum.info/smf/index.php?topic=58099.36

Jos, die diverse ritten op de HSL met de 1216050 meegemaakt heeft, zie onder.

Regards Joshua
Het spoor kent geen 'bochten', wel bogen.

US modeller

  • Offline Offline
  • Berichten: 357
Re: Levering Roco wereldrecord Taurus.
« Reactie #24 Gepost op: 04 November 2007, 22:03:00 »

Maar dan hadden ze in de eerste uitvoering wel erg lastige toegang tot de cabine.

? Waarom, heb je zelf ervaringen hoe het is om een cabine binnen te gaan? De opening waar je door moet is dezelfde!?
Deze loc's zijn geschikt voor 230km/h en het is een makkelijke manier om hem luchtdicht te maken voor de airco en de drukverschillen die op kunnen treden. De 1016/1116/ES64U1 en 2 hebben zijgangen de 1216/ES64U4 heeft een middengang, dus ook daarom heeft men de deuren verplaatst.

Jos
Regards Joshua
Het spoor kent geen 'bochten', wel bogen.

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2407
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Levering Roco wereldrecord Taurus.
« Reactie #25 Gepost op: 15 November 2007, 09:00:20 »
Voor de liefhebbers, de Roco 1216 komt in het grootste deel van Europa uit in week 51 (de week voor Kerst). Dit geldt dan zowel voor de gewone rode 1216 versie (62486/68486), als voor de 1216 050 Wereldrekord versie (62485/68485).
Ik heb gewoon even zelf met Roco gebeld in Oostenrijk en dit was hun antwoord.

Groet Petertrein81,

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5276
    • grootspoorfoto's
Re: Levering Roco wereldrecord Taurus.
« Reactie #26 Gepost op: 15 November 2007, 13:42:49 »
Ok bedankt. Nou maar hopen dat die datum ook gehaald wordt.
Voor grootspoorfoto's zie site

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Levering Roco wereldrecord Taurus.
« Reactie #27 Gepost op: 15 November 2007, 14:07:29 »
Wat is eigenlijk de adviesprijs van dat ding in AC?

Groetjes,

Robbert

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5276
    • grootspoorfoto's
Re: Levering Roco wereldrecord Taurus.
« Reactie #28 Gepost op: 15 November 2007, 14:48:35 »
Komt die wel voor AC? ik heb daar nog nergens iets over gelezen.
Voor grootspoorfoto's zie site

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2407
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Levering Roco wereldrecord Taurus.
« Reactie #29 Gepost op: 15 November 2007, 15:10:11 »
Ja, de nummers in mijn bericht hierboven die met 68 beginnen zijn de nummers van de AC (Wisselspannings) variant van de beide loks. Voor de prijs van de lok zou ik met de genoemde nummers bij de hand je lokale handelaar raadplegen of de site van Roco.

Groet Petertrein81,
« Laatst bewerkt op: 02 January 2008, 02:28:16 door Peter Korsten. Reden: Citaat van voorgaande bericht verwijderd. »