Alle treinen zijn van NS dan wel NSFS, 1 pot nat. Moeten ze zich niet achter verschuilen. Momenteel worden van de al lang opgeslagen stellen DM'90 (die volgens jou dus van NSFS zijn) een aantal stellen opgeknapt, zonder een echter revisie. Daarna worden die stellen in dienst gesteld (bij NS) en gaan andere stellen de opslag in (bij NSFS?). Zo omzeilt NS de noodzaak van revisies, want dat punt naderen de stellen die nu de opslag in gaan met rasse schreden. Als straks de opgeknapte DM'90's die km's/uren ook naderen, zal het mij benieuwen of er nog in echte grote revisies geïnvesteerd zal worden, of dat de hele vloot, tegen verplichte revisie aanleunend, dus weinig waard, te koop gezet zal worden. NS wil steeds voor een dubbeltje op de 1e rang zitten. Alleen met de rug tegen de muur komen ze in beweging ..........
Zie het debacel HSL en geen concurrentie die het op kan/mag pakken, terwijl we al jaren belastinggeld/investeringen in de HSL zien verdampen.
MDDM/DDAR stammen ombouwen tot benodigde extra bakken IC materiaal, en ze dan toch gewoon weer doodleuk als Sprinter in te zetten, omdat je daar de vloot grootte ook niet op order hebt is ook een vorm van mismanagement. Had ze dan verbouwd naar Sprinters.
En wat is er mis met de huidige (nog vrij jonge) SLT generatie, dat daar niet acuut een order voor de deur uit kan, zodat nieuw Sprinter materiaal veel sneller in kan stromen.
De VIRM's voldoen op een aantal punten niet, dus dat die niet gewoon weer besteld worden is nog wel te begrijpen. Alleen moet "van de plank" materiaal veel sneller in kunnen stromen dan de nu gecommuniceerde planning.
DM'90 kan op sommige plekken best als Sprinter fungeren, en met 2 of 3 stellen meer bieden als 1 of 2 stellen plan V. Niet gebruiken is in elk geval minder nuttig.
Een internationale dienst over de HSL mag iedereen gewoon beginenn.
Het bedrijfseconomisch verhaal is correct, zou elk bedrijf zo doen, of op z'n minst willen doen. Ik zit in het OV en zelf in de OR, dus die interne discussies ken ik maar al te goed. Maar men wil EN genoeg klanten/inkomsten EN men is geen echt commercieel bedrijf dat voor z'n marktaandeel vecht, maar je afzetmarkt in de schoot geworpen krijgt door de politiek (na het doen van allerlei beloftes en toezeggingen) en concurrentie die door die zelfde politiek afgebakend wordt.NS zou veel meer zitplaatsen kunnen bieden, uiteraard tegen meer inspanning en kosten, maar zet het materiaal bedrijfseconomisch liever op een zijspoor. Er is geen of niet genoeg prikkel om wel meer voor de klant te doen, want er is toch geen echte concurrent, die bij matig presteren, de klanten weg kaapt. Dat is de pluche positie van NS. Zie het debacel HSL en geen concurrentie die het op kan/mag pakken, terwijl we al jaren belastinggeld/investeringen in de HSL zien verdampen.Nieuw materiaal wordt veel te laat uitgevraagd en besteld. De MDDM/DDAR stammen ombouwen tot benodigde extra bakken IC materiaal, en ze dan toch gewoon weer doodleuk als Sprinter in te zetten, omdat je daar de vloot grootte ook niet op order hebt is ook een vorm van mismanagement. Had ze dan verbouwd naar Sprinters. En wat is er mis met de huidige (nog vrij jonge) SLT generatie, dat daar niet acuut een order voor de deur uit kan, zodat nieuw Sprinter materiaal veel sneller in kan stromen. De VIRM's voldoen op een aantal punten niet, dus dat die niet gewoon weer besteld worden is nog wel te begrijpen. Alleen moet "van de plank" materiaal veel sneller in kunnen stromen dan de nu gecommuniceerde planning.DM'90 kan op sommige plekken best als Sprinter fungeren, en met 2 of 3 stellen meer bieden als 1 of 2 stellen plan V. Niet gebruiken is in elk geval minder nuttig.Mvg, Michel
Goh wat een nieuws, Bij Nedtrain zijn we daar al ruim een half jaar tot een jaar mee bezig om dit te realiseren. Verbaasd me dat het nu pas in het nieuws is gekomen .
Stammen komen weer netjes in dienst alleen niet als DDZ maar als DDM2/3 met een locje ervoor.
NS heeft laatst 186ers aangeschaft, en die zijn van een andere fabrikant als de 189
Van begin dit jaar tot enkele weken geleden