Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
Punt- en hartstukken door Marc tramt
Vandaag om 19:25:26
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:23:35
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Bahn-AG
Vandaag om 19:16:54
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 17:40:42
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: Nieuwe schaal N modellen van TacoModels  (gelezen 3222 keer)

Spoors

  • Smalspoor Fröbelaar
  • Offline Offline
  • Berichten: 1072
    • Koala Creek - Australian Sugar Cane in HOn30
Nieuwe schaal N modellen van TacoModels
« Gepost op: 14 juli 2006, 23:54:17 »
Op de vernieuwde site van TacoModels zijn interessante nieuwtjes voor Nederlandse N-spoorders te vinden. Zo overweegt deze kleinserie fabrikant om bij voldoende belangstelling het model van de NS 2200 wederom in productie te nemen.
Ook wordt er aan gedacht om bij voldoende belanstelling een serie van de NS 2400 en een serie van de NS 600/2000 (@Floris: misschien wat voor je ...  ;D) in productie te nemen.
Als laatste wordt overwogen om de Sik weer te gaan produceren indien de productie van de Köf van Arnold (Hornby International) weer op gang komt.

Meer info kan je vinden op mijn site of op de site van TacoModels.

Zoals vermeld, zullen deze modellen alleen maar in productie worden genomen indien er voloende belanstelling is. Dus als je serieus geinteresserd bent ... lijkt het me verstandig om dit kenbaar te maken op de site van TacoModels via het e-mail formulier.

Ik hoop dat er voor de Nederlandse N-spoorders ook weer goede tijden zullen aanbreken ... we lopen ondertussen al weer ver achter op onze h0-broeders  ;)

Groet,

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2006, 07:43:01 door Spoors »

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Nieuwe schaal N modellen van TacoModels
« Reactie #1 Gepost op: 15 juli 2006, 20:48:37 »
Bedankt voor de tip!
Ik hoop dat veel mensen het lezen en ook tot actie overgaan!

Zelf heb ik het een weekje geleden gelezen en diverse dingen besteld  en aangevraagd.
Natuurlijk hoop ik niet de enigste te zijn want dan kan het feest niet door gaan.

We zullen zien en ik heb goede hoop!

Met vriendelijke groet,

Mark
love to build realistic     let's be kind.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Interesant voor N spoorders!
« Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2006, 18:17:52 »
Beste N spoorders.

Sommige weten het al, andere niet. En daarom wil ik graag het volgende aan het voetlicht brengen.

De N spoor 2200 kan een mogelijkheid worden!
Voor informatie kan je kijken op de site die onder aan dit bericht is weergegeven. Maar eerst even kort wat info die ik onder voorbehoud kan tonen en die afkomstig is uit corrspondentie tussen de heer van der Plaats van Taco Models en mij. en ook deels op de site terug is te vinden.

Waar gaat het om?> een N schaal 2200 loc met eigen motor.
Eventuele bouwer?> Taco models in samenwerking met THS
Eis voor het bouwen?> voldoende aniomo dus voldoende klanten
Prijs?> NTB maar zeker niet meer dan 265.- tot 270.- want dan gaat het verhaal niet door.
Aanmelden voor een model?> Zeker doen! op de ondervernoemde site
Kleustelling van de loc?> je voorkeur kan worden ingegeven bij het aanmelden van een model.
Meer informatie?> De ondervernoemde site staat vol informatie over verleden heden en de toekomst voor dit model. Daarbij word de site eind augustus - begin September geudated met extra info over de 2200.
Afbeeldingen?>  zie de site.

Mijn mening: Je moet even kijken naar je portomonee, hoewel je zat tijd zal hebben om te sparen, want mocht het doorgaan staat het model echt niet binnen 3 maanden op je deurmat. Dus rij je Schaal N en past een 2200 en welke kleustelling dan ook op je baan. Meld je dan gewoon aan!
Het is vrijblijvend! (hoewel je er geen misbruik van moet maken)

Dan rest me enkel nog het adres te geven en de tip dat Taco models meer N schaal modellen maakt die wellicht de moete waard zijn.
http://www.tacomodels.nl/default.asp?contentID=550

Met vriendelijke groet,

Mark
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2006, 21:58:50 door Chris van Diesen. Reden: 2 dezelfde topics, ondergebracht in 1. »
love to build realistic     let's be kind.

CorvK

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: Nieuwe schaal N modellen van TacoModels
« Reactie #3 Gepost op: 10 augustus 2006, 21:51:33 »
Hoi,

Ondanks de verspreiding van het bericht door Jeroen op meerdere fronten en de lijsten met voorkeuren die ik langs heb zien komen in een andere topic, loopt het niet echt storm met aanmeldingen bij TacoModels. Heb zelf afgelopen weekend nog kontact gehad met dhr V.d.Plaats (om mijn belangstelling voor een SIK met gasgenerator en een NS 2000, de ex USA dieselloc kenbaar te maken), waarbij bleek dat ik de eerste (misschien voor dit type) was, aldus dhr V.d.Plaats.

Bij de SIK ligt het probleem in de verkrijging van het Arnold onderstel wat gebruikt werd voor de tot op heden geproduceerde uitvoeringen.
Het wordt toch steeds moeilijker voor de kleinserie fabrikanten want de grote jongens leveren geen of nauwelijks geen losse onderdelen meer aan de concurentie. Minitrix en Arnold deden dat in het verleden wel. Nu Trix is opgeslokt door M, komt er niets meer los. En wat de nieuwe eigenaar van Arnold gaat doen is nog zeer de vraag, die zijn voorlopig nog wel even zoet met de inboedels die ze opgekocht hebben.
Gevolg is dat de kleine jongens zelf hun onderstellen moeten gaan maken (zie de problemen met de Buffel), wat de prijs ook weer niet ten goede komt.

Mvrgr
Cor
Mvrgr Cor, die de grote vergeler maar niks vind. N(s) in II & III- kwarts country style

Spoors

  • Smalspoor Fröbelaar
  • Offline Offline
  • Berichten: 1072
    • Koala Creek - Australian Sugar Cane in HOn30
Re: Nieuwe schaal N modellen van TacoModels
« Reactie #4 Gepost op: 10 augustus 2006, 23:39:30 »
Cor,
Jammer om te horen dat het niet echt storm loopt. TacoModels is een van de weinige kleinserie fabrikanten die nog Nederlandse N-spoor modellen maken en we zouden dit als N-spoorders toch moeten ondersteunen.

Wellicht zijn er gewoon te weinig liefhebbers die een dergelijk model willen of kunnen kopen ... al zag een tijdje terug de Minitrix Koplopers nog voor duizelingwekkende bedragen op e-Bay) verkocht worden.

Ik zal zeker van mijn kant proberen om Nederlands N-spoor weer op de kaat te krijgen .... ;D

Groet,

Jeroen



PS: Ik heb zelf ook al interesse getoond in de NS 600/2000 (da's dus al twee ... )en verwacht binnenkort m'n SIK met houtgasgenerator te hebben ;D
.
.
Citaat van:  De heer Van der Plaats
De kap is omgebouwd: de accukist is verschoven en de jalouzieën op de kop zijn verwijderd. Verder is de generator ketel klaar en is de kap van allerlei gaten voorzien. Volgende werkzaamheden zijn het maken van een koeler op de kop en al het pijpwerk. Vervolgens lakken en het chassis weer inbouwen.

CorvK

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: Nieuwe schaal N modellen van TacoModels
« Reactie #5 Gepost op: 14 augustus 2006, 19:54:30 »
O ja,

Dat was ik nog vergeten te vragen;

Is er iemand die een vrij te gebruiken (dus copyright vrij) foto heeft van een NS 600/2000 (ex USArmy dieselloc) heeft voor Hans vd Plaats. Hij zoek er een voor plaatsing van het artikeltje op zijn site.

Mvrgr
Cor
Mvrgr Cor, die de grote vergeler maar niks vind. N(s) in II & III- kwarts country style