Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Jelmer
Vandaag om 11:01:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
Vandaag om 11:00:09
Welke TAMS decoder heb ik? door heuvelbaan
Vandaag om 10:59:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door aad52
Vandaag om 10:57:15
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:49:22
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:40:00
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 10:36:20
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Pauldg
Vandaag om 10:35:02
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 10:17:03
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 10:08:57
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 10:07:29
Bouw van materieel 40 treinstellen door cor_b
Vandaag om 09:57:12
Mini baantje `` De visafslag`` door spoorijzer
Vandaag om 09:39:16
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 09:28:35
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 09:24:47
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Gerard
Vandaag om 09:21:30
De fabriek - Spoor 0 door spoorijzer
Vandaag om 09:05:18
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door Arjan6511
Vandaag om 09:04:01
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 08:16:54
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
Vandaag om 08:01:28
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door RK
Vandaag om 07:45:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door gdh
Vandaag om 06:54:59
Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 02:20:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:32:25
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:28:49
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door eitreb
17 april 2024, 23:06:00
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door gdh
17 april 2024, 22:26:07
Pools diorama H0 door Cegielski
17 april 2024, 22:26:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door raymond erdtsieck
17 april 2024, 22:16:30
  

Auteur Topic: Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO.  (gelezen 289340 keer)

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8508
    • Midland
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #180 Gepost op: 02 december 2014, 15:08:18 »
Dat zou ik graag willen Herwim. Ik reageer vanavond.
Heb nu even mijn route in Nijmegen af te maken.  (y)

Loop waarschijnlijk uit weer  :(.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
  • De Franklin Rail Compagnie
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #181 Gepost op: 02 december 2014, 23:53:53 »
Hallo Koen

Het is inmiddels kwart voor twaalf jouw route in Nijmegen is wel heel lang.
Je geeft aan dat je dat zou willen waarom begin je daar dan niet aan al was het één
moduul vast.
Ik kan je niet helpen met de onder tafel bouwen maar ik en ook anderen hier kunnen
je wel aanwijzingen geven hoe de volgorde is om dit te doen.
Je moet gewoon een begin maken en een plannetje van te voren wat je allemaal nodig hebt.
succes
gr,
Herwim
Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8508
    • Midland
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #182 Gepost op: 02 december 2014, 23:55:40 »
Je bent me net voor Herwim,

In feite heb je als ik het zo bekijk een soort extra frame op het dragende frame gemonteerd waardoor die opklapbare constructie kan functioneren.

Nu zal het forum mij al kennen als langzame bouwer.
Berekenen en praktische uitvoering is niet aan iedereen besteed. Mij niet in elk geval.

In eerste instantie had ik mijn constructie zo simpel mogelijk bedacht maar zelfs dat blijkt nog lastig voor mij.
Dit ziet er in mijn ogen dan redelijk ingewikkeld uit en zal financieel wat meer materiaal kosten?

Herwim, misschien wil je voor mij eens een goede eenmalige materiaalberekening maken op basis van mijn plan?
Hijlco heeft me hier ook een beetje mee opweg geholpen maar we kwamen nog niet uit de rasterverdeling in samenwerking met de fabrieksmodules en wissels.
Dat is dus de tweede vraag of je daar bij wilt helpen.

Ik wil zeker verder met mijn plan. Ik heb regelmatig PB verkeer tussen een aantal welbekenden in dit draadje waardoor ik me gesteund voel dit door te zetten. Daar worden ideeen gekraakt of geprezen :-X.

Denk dat je dan de exacte maten nog een keer moet hebben. Waarschijnlijk hoef je alleen maar je eigen bouwplan van de tafel op mijn maten aan te passen. Ik zal hier waarschijnlijk nog lang plezier van hebben als het opgebouwd wordt.

Er is nog enige twijfel of ik met XPS ga werken en op zich wil ik wel maar zoals bij Herwim te zien is kan hout met een dunne laag schuimplaat ook, ook voor bestrating en dergelijke.

Moet er bij vermelden dat ik het paradevak deffintief heb laten varen en daar nog een stukje toegevoegd heb voor industrie.
Het kanaal is gespiegeld en de rechterpoot is teruggebracht tot 60 cm breedte met eventueel de mogelijkheid tot 70 cm breed.
De muurdelen voor de paradebaan gaan nu als achtergronddecor dienen.
 Kleine wijzigingen maar de opzet is nog hetzelfde.

Ik was bij deze opstelling uit gegaan van het feit dat ik graag urenlang :P met mijn neus bij een object zit te kijken, dus misschien handig om zoiets als de fabrieken en werkplaats goed in het zicht te houden.

De opknap van de kamer duurt wat langer dan gepland daar degene die mij daar bij kan helpen pas begin volgend jaar beschikbaar is.
Er zit een flinke barst in de muur en het oude vloertje gaat nog eruit.

In de korte termijnplanning zit een proefstukje waar ik dit weekend al mee aan de slag kan.
En voorberreiding van het grote bouwmoment. :D

Laatste update: Plan Midland .
Theoretische voortgang om zomaar te zeggen.

 



 
« Laatst bewerkt op: 03 december 2014, 00:33:08 door KoenF.. Reden: tekst »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
  • De Franklin Rail Compagnie
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #183 Gepost op: 03 december 2014, 10:11:29 »
Hoi Koen

Zoals al eerder aangegeven wil ik je helpen maar qua uitvoering (dus daadwerkelijk bouwen)
zal het wat moeilijk gaan ivm. ruimte en ook ontbreken van bepaald gereedschap.
Want het zware gereedschap wat je bij mij op de foto's ziet is niet van mij.

Het eerste wat ik moet hebben is een volledige tekening hoe de oppervlak van je tafel eruit ziet
Het tweede is een volledige tekening van je railplan in Any Rail gemaakt op schaal dus voor de juiste
bepaling van de wissels.
Het derde is wil je losse verrijdbare modulen die tegen elkaar geplaatst worden zo ja hou dan rekening
met je railplan dat wissels niet op een scheiding komen te liggen van twee modulen.

Wordt het één grote tafel op poten zonder wielen (wel volgens jouw tekening natuurlijk) dan wordt het een
heel ander verhaal. (ook goedkoper)

Nu jij aangeeft dat de opknap beurt van je hobby kamer uitloopt heb je wat meer tijd om hier aandacht aan
te besteden. Maar laat je dan niet verleiden om je railplan weer drastisch te wijzigen want dat heeft invloed
op het traject van je tafel.

Kleine indicatie de tafel zoals je nu bij mij ziet heeft ongeveer €140 gekost zonder poten en wielen want die had ik al.
In werkelijkheid was ik meer kwijt omdat ik eerst van plan was uitneembare bakken te bouwen op de onderbouw en
dat hout heb ik ook aangeschaft maar dat plan heb ik laten varen.
Ik hoor je wel
gr,
Herwim
 
Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8412
    • Rangeerbanen
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #184 Gepost op: 03 december 2014, 10:26:14 »
Plan Midland .
Mooi plan (y)

En daarnaast, ik lees in andere draadjes dat ze de rails hopen te leggen in 2023. ;D
Misschien is dit iets voor tussendoor?

Groet,
Michel

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1643
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #185 Gepost op: 03 december 2014, 10:59:00 »
Hallo Koen, mooi plan. Alweer een verbeterde versie.

Gert-Jan

Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
  • De Franklin Rail Compagnie
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #186 Gepost op: 03 december 2014, 12:43:05 »
Hoi Koen

Als je alle gegevens stuurt in Any-Rail  en Excel dan kan ik het e.e.a. lezen en eventueel bijstellen
en dan heb ik het niet over het railplan.
Ik weet niet of je het leuk vind om eventueel met alle getekende plannen en files langs te komen
en misschien ook Heilco uit te nodigen(of een ander of beiden) bij mij om met z'n drieën van gedachte te wisselen hierover.
gr,
Herwim
« Laatst bewerkt op: 03 december 2014, 12:54:06 door Herwim Frank »
Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #187 Gepost op: 03 december 2014, 19:10:54 »
In feite heb je als ik het zo bekijk een soort extra frame op het dragende frame gemonteerd waardoor die opklapbare constructie kan functioneren.
 
Herwim, misschien wil je voor mij eens een goede eenmalige materiaalberekening maken op basis van mijn plan?
Hijlco heeft me hier ook een beetje mee opweg geholpen maar we kwamen nog niet uit de rasterverdeling in samenwerking met de fabrieksmodules en wissels.
Dat is dus de tweede vraag of je daar bij wilt helpen.

Ik heb regelmatig PB verkeer tussen een aantal welbekenden in dit draadje waardoor ik me gesteund voel dit door te zetten. Daar worden ideeen gekraakt of geprezen :-X.

Er is nog enige twijfel of ik met XPS ga werken en op zich wil ik wel maar zoals bij Herwim te zien is kan hout met een dunne laag schuimplaat ook, ook voor bestrating en dergelijke.

De opknap van de kamer duurt wat langer dan gepland daar degene die mij daar bij kan helpen pas begin volgend jaar beschikbaar is.
Er zit een flinke barst in de muur en het oude vloertje gaat nog eruit.

In de korte termijnplanning zit een proefstukje waar ik dit weekend al mee aan de slag kan.
En voorberreiding van het grote bouwmoment. :D
Ik begin van boven naar beneden te reageren.
Zo'n constructie is leuk met opklapbaar spul maar seinen en huisjes moeten dus los blijven,want anders kan je t niet opklappen.

Bij dat raster verdeel verhaal wil ik ook nog wel een handje helpen hoor,of je blij van me wordt is een ander verhaal.
Wel moet je dan permanent zeker weten hoe rails en dergelijke plaats gaan krijgen,anders werkt t niet.

Regelmatig PB verkeer over je draadje ,geen idee waar je t over hebt  ;D  ;)
En welbekend ben ik ook niet  :-X

Of je nou een houtbouw bak maakt met schuim erop,of wat anders t kan allemaal,hangt er vanaf wat je ermee wil  ;)

Suc6 met de vertraagde hulp bij het opknappen van die kamer en de rest,we horen t wel.
Denk ik zomaar  ::)  :D

Ben benieuwd naar t proefstukje  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
  • De Franklin Rail Compagnie
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #188 Gepost op: 03 december 2014, 20:51:50 »
Ik begin van boven naar beneden te reageren.
Zo'n constructie is leuk met opklapbaar spul maar seinen en huisjes moeten dus los blijven,want anders kan je t niet opklappen.

Hallo Floris
Even reageren op het bovenstaande,
Waarom moeten huisjes en seinen los staan, juist niet dat maak je allemaal vast.
Ik werk zo al jaren en het geeft alleen voordelen voor mij.
gr,
Herwim
Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8508
    • Midland
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #189 Gepost op: 03 december 2014, 23:34:16 »
Antwoord op Herwim's bericht:

Zoals al eerder aangegeven wil ik je helpen maar qua uitvoering (dus daadwerkelijk bouwen)
zal het wat moeilijk gaan ivm. ruimte en ook ontbreken van bepaald gereedschap.
Want het zware gereedschap wat je bij mij op de foto's ziet is niet van mij.

@ Ikzelf heb gewoon een zaag, decoupeer en accuboormachine. Voldoende lijkt mij? Hout kan ik allemaal van tevoren laten zagen.

Het eerste wat ik moet hebben is een volledige tekening hoe de oppervlak van je tafel eruit ziet

@Morgen heb ik een paar tellen de tijd om te meten.
In feite dezelfde maten als in begin dit draadje. Daar is niks aan veranderd

Het tweede is een volledige tekening van je railplan in Any Rail gemaakt op schaal dus voor de juiste
bepaling van de wissels.
@ hier ben ik nog eigenwijs bezig ::) en dus nog met de probeerversie. neem aan dat daar ook wel op schaal getekend wordt?

Het derde is wil je losse verrijdbare modulen die tegen elkaar geplaatst worden zo ja hou dan rekening
met je railplan dat wissels niet op een scheiding komen te liggen van twee modulen.

@Nee, van mij mag het een vaste tafel worden, komt niet meer van plek.
Ivm wissels wil ik wel werken met uitneembare/opklapbaar delen zoals jij eerst had.
Wil nog steeds met de oude wisselmotoren werken van Flscm,.

Wordt het één grote tafel op poten zonder wielen (wel volgens jouw tekening natuurlijk) dan wordt het een
heel ander verhaal. (ook goedkoper)

@Een grote tafel, dus. :D
Waar het mij om gaat is het kunnen bewerken van de fabrieken beneden als los element.
Ter bevordering van de bouw van deze baan. Al dan niet op een bodem van hout of XPS.
Het uitneembare/opklapbare deel vooral om snel techische storingen te kunnen verhelpen of elektrische zaken makkelijk aan te leggen.

Nu jij aangeeft dat de opknap beurt van je hobby kamer uitloopt heb je wat meer tijd om hier aandacht aan
te besteden. Maar laat je dan niet verleiden om je railplan weer drastisch te wijzigen want dat heeft invloed
op het traject van je tafel.

@Ik ga zeker het tafelplan niet meer veranderen en de basis van het railplan blijft zelfde.

Wat betreft jou uitnodiging, ok, maar weet waar je aan begint Herwim, ons clubje bestaat tegenwoordig met mij erbij uit vijf man. Allemaal bereidt om mij en elkaar te helpen dan wel elkaars banen te zien en bespreken of bouwen en beursbezoek. Gaat je broodjes kroket kosten :-X
Floris en GJ zijn de gevorderde bouwers onders ons :P
Maar kan het wel nu je nog herstellende bent?

Ikzelf rol nu de decembermaand gekte in van logistiek Nederland. Daar zullen er meer last van hebben denk ik :).
Zal deze maand weinig tijd over hebben.

@ Michel, Gastheerg heb ik gevolgd, dat sprak mij ook aan.
Binnenkort iets werkplaatsachtig bouwen.
« Laatst bewerkt op: 04 december 2014, 00:02:11 door KoenF. »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #190 Gepost op: 04 december 2014, 07:07:55 »
Wat betreft jou uitnodiging, ok, maar weet waar je aan begint Herwim, ons clubje bestaat tegenwoordig met mij erbij uit vijf man. Allemaal bereidt om mij en elkaar te helpen dan wel elkaars banen te zien en bespreken of bouwen en beursbezoek. Gaat je broodjes kroket kosten :-X
Floris en GJ zijn de gevorderde bouwers onders ons :P
Maar kan het wel nu je nog herstellende bent?

Ikzelf rol nu de decembermaand gekte in van logistiek Nederland. Daar zullen er meer last van hebben denk ik :).


En t schijnt volgens sommige in dat clubje dat ik bijt  ;D
GEvorderde bouwer ? ::),dat is wel een groot woord wat je op mn voorhoofd plakt zeg  :o
Zie t zelf meer als startende frotter/prutser/knutsel figuur met een vaag tempo en vage werkvolgorde  ;D
Wat het die decembergekte betreft,ik weet nergens van  ;) ,gelukkig duurt ie voor mij maar kort,de helft van de maand heb ik vakantie sinds erg lang,dus die 2weken die nog over zijn van werken in die gekte overleef ik wel.
Ben benieuwd naar het vervolg hier.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
  • De Franklin Rail Compagnie
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #191 Gepost op: 04 december 2014, 07:20:07 »
Hoi Koen

@ Ikzelf heb gewoon een zaag, decoupeer en accuboormachine. Voldoende lijkt mij? Hout kan ik allemaal van tevoren laten zagen.
Je kan hout wel laten zagen in bepaalde delen maar er zal altijd stukken van bijv 75 cm of stroken van een meter gezaagd moeten worden en daar heb je echt een cirkelzaag voor nodig.

@Morgen heb ik een paar tellen de tijd om te meten.
In feite dezelfde maten als in begin dit draadje. Daar is niks aan veranderd
Nee maar het is goed dat nog eens te controleren en goed op papier te zetten om te kunnen bepalen
wat voor platen hout je moet aanschaffen.


@ hier ben ik nog eigenwijs bezig ::) en dus nog met de probeerversie. neem aan dat daar ook wel op schaal getekend wordt?
Nee het is belangrijk dit in een bestaand modelspoor teken programma uit te zetten.
Met de juiste maatvoering van de wissels van een bepaald merk uit hun rail bestand.
Dit uitzettend in het kader van de tafel ook in dat zelfde teken programma.


@Nee, van mij mag het een vaste tafel worden, komt niet meer van plek.
Ivm wissels wil ik wel werken met uitneembare/opklapbaar delen zoals jij eerst had.
Wil nog steeds met de oude wisselmotoren werken van Flscm,.
Dus als je met opklap bare delen wil werken dan zal je bovenstaande uitspraken van mij over de tekeningen
wel uit moeten voeren anders kom je geheid in de problemen


@Een grote tafel, dus. :D
Waar het mij om gaat is het kunnen bewerken van de fabrieken beneden als los element.
Ter bevordering van de bouw van deze baan. Al dan niet op een bodem van hout of XPS.
Het uitneembare/opklapbare deel vooral om snel technische storingen te kunnen verhelpen of elektrische zaken makkelijk aan te leggen.
Ja dat begrijp ik maar hou wel in de gaten hoe meer opklapbare delen of uitneembare delen het wel
ingewikkelder wordt


@Ik ga zeker het tafelplan niet meer veranderen en de basis van het railplan blijft zelfde.
O ke

Wat betreft jou uitnodiging, ok, maar weet waar je aan begint Herwim, ons clubje bestaat tegenwoordig met mij erbij uit vijf man. Allemaal bereidt om mij en elkaar te helpen dan wel elkaars banen te zien en bespreken of bouwen en beursbezoek. Gaat je broodjes kroket kosten :-X
Floris en GJ zijn de gevorderde bouwers onders ons :P
Maar kan het wel nu je nog herstellende bent?

5 Man op visite is geen probleem en de broodjes ook niet alleen niet blijven slapen  ;D
Het is leuk om een paar man van de site te leren kennen en met elkaar van gedachten te wisselen

Mijn herstel zal hier geen hinder van vinden als ik maar geen zwaar werk moet doen.
Het ligt niet in mijn bedoeling om mij vast aan te sluiten bij de groep dat zou voor mij om verschillende redenen
niet mogelijk zijn.


Ikzelf rol nu de decembermaand gekte in van logistiek Nederland. Daar zullen er meer last van hebben denk ik :).
Zal deze maand weinig tijd over hebben.
Dat begrijp ik heel goed, dus misschien tot ergens in Jan.

@ Michel, Gastheerg heb ik gevolgd, dat sprak mij ook aan.
Binnenkort iets werkplaatsachtig bouwen.

??? ??? ???  Mij niet helemaal duidelijk.

gr,
Herwim

Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8412
    • Rangeerbanen
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #192 Gepost op: 04 december 2014, 08:15:44 »
Hoi Herwim,

Koen doelt op dit draadje:

Misschien is dit iets voor tussendoor?

Groet,
michel

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8508
    • Midland
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #193 Gepost op: 04 december 2014, 08:23:16 »
En hoe komt het dat Gastheerg zo goed bouwen kan en mooie foto's maakt? Nou zo .

Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8508
    • Midland
Re: Midland Industriebaan met loskade in HO.
« Reactie #194 Gepost op: 15 december 2014, 00:09:26 »
Goedeavond,

Het lijkt rustig in Midland maar via het www wordt er druk aan het plan gewerkt.
Maar niet alleen mijn denkwerk.

De wensen van mij moeten wel bouwtechnisch  doordacht zijn om uit te kunnen voeren.
- opklapbare delen voor aansluiting elektra.
- de baan in stukjes delen zodat alles per deel bewerkbaar is.

Grote inspiratiebron hiervoor is de baan van Herwim.
In zijn eigen bouwverslag legt hij uit hoe dat tot stand komt.

Ik krijg nu hulp van Herwim en Floris.

Wat ik al eens een keer heb aangegeven is dat het nauwkeurig uitwerken iets wat niet helemaal mijn ding is maar om deze baan een keer het levenslicht te laten zien met mijn industriele wensen is dat hard nodig om teleurstelling in later stadium te voorkomen.

Volgens de ervaren koppen hier veranderd een plan altijd wel een keer dus dat is niet uitgesloten, maar nu kom ik op een officieel punt van een afrondende fase van railplannen.



De kale versie die naar Floris ging.


Mijn zelf ingetekende versie hoe het in grote lijnen moet gaan worden.


Hier het railplan in Anyrail getekent door Floris en de opklapbare delen ingetekend en berekend door Herwim.

Herwim is nog bezig met de exacte maatvoering en de berekening voor de inkoop van hout.
In grote lijnen wel zichtbaar op de tekening tot nu toe.

Zover was ik niet gekomen zonder denkhulp van deze 2 heren (y)

« Laatst bewerkt op: 16 december 2014, 01:25:20 door KoenF.. Reden: plaatje oplklapbare delen vervangen. »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#