"Die Wagen der Gattung AB4yg wurden ab 1958 in Serie (AByg503) von den Ausbesserungswerken Hannover, Karlsruhe und Neuaubing hergestellt und ausnahmslos mit Minden-Deutz-Drehgestellen (MD41) ausgerüstet".
AB4yg1955 wurde vom Ausbesserungswerk Hannover ein gemischtklassiger Probewagen (AByg501) mit Schwanenhalsdrehgestellen geliefert.[3][5][13][14] Zwei weitere, im Ausbesserungswerk Karlsruhe gebaute Prototypen dieser Gattung (AByg502) mit Minden-Deutz-Drehgestellen (MD41), folgten 1957.[5][13][14] Die Wagen der Gattung AB4yg wurden ab 1958 in Serie (AByg503) von den Ausbesserungswerken Hannover, Karlsruhe und Neuaubing hergestellt und ausnahmslos mit Minden-Deutz-Drehgestellen (MD41) ausgerüstet.[3][6][13][14]
In mijn denkraam is mijn tijdraam in de laatste vijftig jaar () enigszins naar achteren verschoven en wat preciezer geworden. In mijn hieronder aangegeven signatuur staat vermeld periode IIIb/IVa, dat wil zeggen eind zestig, begin zeventiger jaren. Zo kan ik voor mijzelf goed praten dat ik materieel heb rondrijden van (vlak) vóór de EDV-nummering en van (net) daarna ().
Aan het nummer te zien is dit rijtuig uit tijdperk 4.
Idem Hoewel ik eigenlijk moet zeggen, dat ik inmiddels voor de hele TP-III verzamel :O Dan soms maar gewoon dubbele modellen, waarbij eigenlijk alleen de datering anders is (zoals jij beschrijft)
In mijn hieronder aangegeven signatuur staat vermeld periode IIIb/IVa, dat wil zeggen eind zestig, begin zeventiger jaren. Zo kan ik voor mijzelf goed praten dat ik materieel heb rondrijden van (vlak) vóór de EDV-nummering en van (net) daarna ().
Het EDV-nummer is herkenbaar aan de streep met controlenummer achter het nummer van het voertuig. Groet,Bas
Zo zie je maar weer: een mens is nooit te oud om te leren.