Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pommie
Vandaag om 01:30:19
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 00:19:05
Tams app door reinderlf
Vandaag om 00:01:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:11
Wat was jullie allereerste loc? door ArjanB
08 August 2025, 23:41:32
Site Uhlenbrock door Hasenwald
08 August 2025, 23:28:39
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
08 August 2025, 23:27:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
08 August 2025, 23:24:44
Programmeren cv door Hasenwald
08 August 2025, 23:18:39
booster vraag door Hasenwald
08 August 2025, 23:06:40
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
08 August 2025, 22:53:32
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
08 August 2025, 22:51:41
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
08 August 2025, 22:30:37
Sfeer op je modelbaan door Scratchbuilt
08 August 2025, 22:26:36
Wielen bruineren. Hoe? door Dave.......
08 August 2025, 22:14:22
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
08 August 2025, 22:11:40
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
08 August 2025, 22:08:01
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
08 August 2025, 22:05:18
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Bahn-AG
08 August 2025, 21:41:52
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Martin Domburg
08 August 2025, 21:35:29
Rijnstraat door Huup
08 August 2025, 20:37:49
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
08 August 2025, 20:36:15
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
08 August 2025, 20:32:30
Module vliegveld Jan van Mourik door Peter Soonius
08 August 2025, 20:30:48
Fleischmann Anna ombouw. door Scratchbuilt
08 August 2025, 20:25:10
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
08 August 2025, 20:23:24
Terugverende koppeling door Trein033
08 August 2025, 20:01:19
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
08 August 2025, 19:03:27
Vreemd probleem door guy1846
08 August 2025, 18:37:10
DDAR op basis van een Artitec DDM door Daan de leeuw
08 August 2025, 16:23:24
  

Auteur Topic: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..  (gelezen 4796 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Gepost op: 21 March 2014, 23:04:10 »
Word er niet eens een stel bewaard voor het stroomlijn museum in utrecht? :P

Tinus.
Staat eral, je bent welkom om te komen speuren  ;)
« Laatst bewerkt op: 07 April 2014, 23:01:42 door Bert van Gelder. Reden: Titel »

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10768
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #1 Gepost op: 21 March 2014, 23:11:19 »
Jammer dat ze weggaan, nu zitten we nog jarenlang tegen die saaie gele troep aan te kijken.
Prima spul overigens dat ICR. Gaat nu al meer dan 30 jaar mee en doet, met wat opknapbeurten weliswaar, nog uitstekend mee. Zelfs qua vormgeving (diezaaijn noemen we dat tegenwoordig) kan het nog meer dan goed meekomen. Designklassiekertje in de dop van de good old NS.  (y).
No dress rehearsel, this is our life.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4533
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #2 Gepost op: 21 March 2014, 23:20:06 »
Hoe zit het nou met dat vage idee om VIRM om te bouwen voor de HSL.
is dat onzin of word daar serieus aan gedacht?

Gezien ze gaan beginnen met de revisie van DD-IRM.

Groet Martijn
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #3 Gepost op: 21 March 2014, 23:21:53 »
Het doet pijn te moeten erkennen dat de Belgen hierin i.d.d. slimmer zijn [geweest] NS heeft kapitalen moeten dokken voor die consessie en wou derhalve met ondeugdelijke spullen op de eerste rang zitten, foute boel in Nederland.

Het zou natuurlijk flauw zijn om te beginnen over hoeveel geld de wafelijzerpolitiek in het algemeen en de NMBS in het bijzonder de Belgische belastingbetaler kost. :) NS betaalt ongeveer evenveel belasting als NMBS Holding winst maakt... en NMBS reizigers draait met verlies. Het grootste deel van die winst komt ook nog eens uit infrastructuur, oftewel belastinggeld.

Ik kan me dus helemaal niet vinden in de borstklopperij van Descheermaecker. Het beeld dat bij mij naar voren komt is dat de NMBS de NS op alle mogelijke wijzen heeft tegengewerkt en dat dit eigenlijk staand beleid is.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6441
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #4 Gepost op: 22 March 2014, 01:21:49 »
Prima spul overigens dat ICR. Gaat nu al meer dan 30 jaar mee en doet, met wat opknapbeurten weliswaar, nog uitstekend mee. Zelfs qua vormgeving (diezaaijn noemen we dat tegenwoordig) kan het nog meer dan goed meekomen. Designklassiekertje in de dop van de good old NS.  (y).

Inderdaad, prima spul.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6715
  • Spaar ze allemaal.
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #5 Gepost op: 22 March 2014, 09:27:36 »
Bedoelen jullie niet de ICM?


martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4533
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #6 Gepost op: 22 March 2014, 13:33:50 »
Nee ICRm. ICMm is koploper en ICK zijn die duitse 2de handsjes

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G510-0100 met Tapatalk

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #7 Gepost op: 22 March 2014, 14:09:51 »
Ik weet het niet, maar volgens mij was er geen voorganger van de V250, en is er zeker niets van gesloopt...?

Doelde meer op het voormalig Beneluxmaterieel. Volgens mij zijn de bijbehorende stuurstandrijtuigen toch naar de eeuwige jachtvelden verplaatst? Nou weet ik niet of die dingen al ver op waren of niet, maar 't moest al eruit voordat de falende opvolger op 't spoor zou komen... ;D
« Laatst bewerkt op: 22 March 2014, 14:14:16 door Hammondman »
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8496
  • Spoor N
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #8 Gepost op: 22 March 2014, 15:32:44 »
Hoe zit het nou met dat vage idee om VIRM om te bouwen voor de HSL.
is dat onzin of word daar serieus aan gedacht?

Gezien ze gaan beginnen met de revisie van DD-IRM.
aangezien er TRAXX'n bijkomen zal dat wel niet meer doorgaan.

@Hammondman: De ICR Bs hebben geen revisie gehad wat de rest van het ICR wel kreeg, ze waren dus eigenlijk op.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #9 Gepost op: 23 March 2014, 16:51:32 »
Ik vindt ze mooi van lelijkheid  :P

Zoon, die kreet heb je niet van jezelf!
Op gevaar OT te vliegen:
Dat geldt inderdaad voor bepaalde honderassen! NIÉT voor wanproducten die AnsaldoBreda in opdracht van NL-politici in elkaar flanst...  ;)

Frans (inderdaad Vader van...  ;) )
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #10 Gepost op: 23 March 2014, 17:09:49 »
@Rick en @Hammondman:

Ik denk  dat 'de politiek' al een behoorlijke invloed had bij het besluit die rood/gele TrekDuw te laten sterven... >:(

Het succes van BeNeLux Mat-'57, het niét sneuvelen met de opvolger: die "eerste TrekDuw", het dus noodgedwongen ontwikkelen van die rood/gele TrekDuw, maar dus 'via het Protocol' om zeep helpen van die BeNeLuxtrein is voor mij veelzeggend...
Ook al propageert men "ÉÉN grenzenloos Europa voor iedereen", de trein waar het meeste klootjesvolk mee reist mag beslist niet verder dan de historische landsgrenzen en dan ook zéker niet een comfortabele verbinding leveren! Als je geen Thalystarief wilt betalen ga je vanaf Roosendaal maar met die boemel!  :-\ :'( >:(

Ir. Den Hollander draait zich voor de zoveelste keer om in zijn graf...

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #11 Gepost op: 23 March 2014, 17:32:34 »
Sluit ik me volmondig bij aan.

Het aantal malen dat ik mijn Eurostar niet kon halen door de zoveelste "wegens logistieke problemen" niet rijdende Benelux en eigenlijk formeel niet mee mocht met de onder de zelfde marketing paraplu (NS Internationaal / NS HiSpeed) rijdende Thalys (maar waar het personeel me altijd wel mee liet reizen, zodat ik mijn Eurostar toch haalde, zelfs met 30 minuten ruimere overstap), spreekt wat dat "beleid" betreft ook boekdelen.

Hoezo, alvast zo onaantrekkelijk mogelijk in de markt zetten, zodat hij vanzelf wel leegloopt!?!?!??!?!  ??? :'(

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #12 Gepost op: 23 March 2014, 18:58:49 »
Las dat de traxx een geel/blauwe kleur krijgt, klopt dit en is er al een ontwerp? Van de kleurstelling?
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #13 Gepost op: 23 March 2014, 19:24:02 »
Hangt er natuurlijk helemaal van af waar je dat las- De ene bron is betrouwbaarder dan de ander.

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1111
Re: Hoge(re) snelheidslijnen in en rond NL: de zin en onzin..
« Reactie #14 Gepost op: 23 March 2014, 19:55:50 »


De overgebrachte BDs-en worden, volgens onderschrift, in Haarlem omgebouwd zodat ze met Traxx-en kunnen rijden. Is dit dan voor de Benelux dienst of ook voor de InterCityDirect?