Uiteindelijk ben je op de lange termijn duurder uit met het Marklin systeem omdat bijvoorbeeld een roco locomotief voor tweerail gelijkstroom € 100,00 kost en hetzelfde model van Roco voor het Marklin 3 rail systeem € 130,00 ( even een voorbeeld )
Ik heb besloten (vermits ik al heel deel heb) om met 2 spoor (digitaal) verder te gaan.
Is het uberhaupt mogelijk op 2 spoor digitaal ongeveer het zelfde te doen als op 3 spoor?
Welk materiaal heb ik er voor nodig en wat raden jullie mij aan?
Zou ook graag geluid uit mijn treintjes willen.
Voor 2-rail is het nummer 6027 of 6029. Is ook nog wel te koop, voor ongeveer diezelfde prijzen.
....@trein-ice3 Ik had graag de gebruiksaanwijzing van Marklin 3091 en van 3061.Nu een ander vraag: Is de marklin controler 6021 ook geschikt om 2 spoor digitaal te rijden? Of is er een beter alternatief?Ik heb die controler al 2e hands zien staan varierend van 60 tot 125 euro....Ben nog aan het uitzoeken hoe ik hier een foto kan plakken
Ik heb begrepen denk ik dat DCC digitaal 3 spoor is. Is DC dan digitaal 2 spoor.
DCC is een digitaal systeem dat je in principe op drierail zou kunnen gebruiken, maar dat doet vrijwel niemand.