- Tds blauw NS logo - Tds bruin NS logo- Tds blauw DSM meststoffenBruin met logo: Aangebracht tijdens revisie toen logo al bestond (Spoorslag 70) maar voordat besluit werd genomen NS-wagens zoveel mogelijk een blauwe huisstijl te geven. Omdat een wagen minder vaak een werkplaats ziet dan een rijtuig heb je een overloopperiode van jaren. Wagens kunnen dus door elkaar worden ingezet.- Tds wit VTG: Of deze witte wagens hebben bestaan weet ik niet, wel de beige, ook door Roco uitgebrachte en nog wel op beurzen aan te treffen beige VTG-wagen met depot Susteren. Persoonlijk vind ik de beige ook mooier, maar dat is smaak.- Uds blauw NS logo: bestemd voor een ander soort vervoer dan de Tds. Wagens reden voor het laatst in de eerste helft van de jaren 90. Tot aan de revisie in de jaren 80 waren ook deze wagens bruin. Ook Roco heeft de bruine wagens uitgebracht, 3 keer zelfs:1. bruin opschrift rasoriet Botlek2. bruin opschrift sodavervoer naar Bascharage (Luxemburg) depot Delfzul (geen tikfout)3. (her en der in de dump) set 2 wagens sodavervoer depot Delfzijl (dus wel goed)Om het verhaal compleet te maken: Zonder Roco-nummer bestaat ook nog een rode NS Cargo-variant, dit was een relatiegeschenk wat af en toe nog wel eens opduikt op de beurs.
Ben ook even in mijn archief gedoken en kwam tot het volgende:(Afkomstig uit de map `voor elk vervoer een wagen`uitgegeven door destijds NS Goederenvervoer. Foto´s dus niet door mij gemaakt. Gemaakt te destijds Wph Amersfoort. Wagens zelf zien er ook niet meer zo uit, een en al vergangenheid dus)Voor alle duidelijkheid: Deze wagens hebben geen schuifbak, maar een zijwaards wegklappend zwenkdak.Logo zit tov de meeste andere wagens wel op een afwijkende plaats. Duidelijk is te zien dat de bakvorm bij de Fcs nogal afwijkt van de Tds.