Doel:€250.00
Donaties:€206.00

Per saldo:€-44.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 04-07-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ketelwagens, welke hebben jullie? door Montanbahn
Vandaag om 13:35:53
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door MacArthur
Vandaag om 13:34:07
Resinprinter; welke zou je nu kopen? door schipcas
Vandaag om 13:33:06
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:32:36
Ns 1200 turquoise en turquoise rijtuigen. door Montanbahn
Vandaag om 13:06:04
USA h0 shelf layout ‘The Paintshop’ (mijn droombaan) door Mudhen
Vandaag om 12:26:56
Onshape cursus door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:24:55
NL-baan in Canada door ArjanB
Vandaag om 12:08:55
NS-6000 in Spoor-1 door FritsT
Vandaag om 12:02:16
Rangeerder met Sik door Deetrein
Vandaag om 11:46:58
Baureihe 52 001 in de Reichsbahn tijd (en 50 377) door Bert Jolink
Vandaag om 11:27:50
modelspoor in slovenie door jerrytrein
Vandaag om 11:22:42
Omloop getrokken reizigersmaterieel 1973 Twentelijn door 1200blauw
Vandaag om 11:08:59
(V)IRM, hoe waarschijnlijk? door 008200
Vandaag om 10:54:14
Lucien gaat vreemd Southern Style: normaalspoor, engels en ook nog schaal 0..... door Benelux795
Vandaag om 10:41:13
Silberthal in H0e voor Dick Schuurman door MacArthur
Vandaag om 10:30:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 10:28:47
Inbouw verlichting exact train rijtuigen D. door zuylen
Vandaag om 10:15:01
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door R1954
Vandaag om 09:11:28
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
Vandaag om 08:09:17
Zelfbouw decoders: vraag aan de loconet experts door bask185
Vandaag om 08:04:04
Probleem Marklin Mobile Station 2 60653 door Ronald Halma
15 July 2024, 23:42:31
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
15 July 2024, 22:59:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
15 July 2024, 22:21:57
HSM trams kop van noordholland door jjg koopmans
15 July 2024, 21:02:24
Overstap naar HTM? door Marc tramt
15 July 2024, 20:53:11
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door Benelux795
15 July 2024, 20:00:01
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam door 4020 281-4
15 July 2024, 19:21:41
NEM-schacht koppeling van maat veranderd? door jerdenberg
15 July 2024, 19:00:21
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door basjuh1981
15 July 2024, 16:57:12
  

Auteur Topic: ACME 2014 (h0)  (gelezen 61396 keer)

Dennis1984

  • Offline Offline
  • Berichten: 797
  • Gotthardbahn
Re: ACME 2014 (h0)
« Reactie #90 Gepost op: 27 September 2014, 09:28:01 »
Inderdaad Peter, hier ook. Je kunt de Lotras UKV nu wel goed nabouwen.

ACME 40258
RockyRail 90313
Roco 47121 (zijn veel 'alternatieven', maar die hebben niet de juiste containers)
ACME 40206 (nieuw)
ACME 40270 (nieuw)

Vraag me alleen of of die 40206 wagon wel echt in die trein zit, of dat het stiekem T2000 betreft.

Met vriendelijke groet,
Dennis

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2087
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re: ACME 2014 (h0)
« Reactie #91 Gepost op: 27 September 2014, 09:52:43 »
Die Marco polo is echt uberrrrrrr
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Peter Crossrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 656
Re: ACME 2014 (h0)
« Reactie #92 Gepost op: 27 September 2014, 09:59:51 »
Qua rijgedrag is de piko prima. Het bedrukken van haar modellen heeft piko ook prima onder de knie (zie bv de railmagazine loc) de panto's is eigenlijk het enige minpunt, maar voor de prijs van 1 ACME heb je er 2 van piko  (y)
Smaken verschillen, maar voor mij zijn de panto's echt niet het enige minpunt. Maar gelukkig stelt iedereen zijn eigen eisen aan zijn modellen.

Mvg, Peter

Peter Crossrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 656
Re: ACME 2014 (h0)
« Reactie #93 Gepost op: 27 September 2014, 10:04:49 »
Inderdaad Peter, hier ook. Je kunt de Lotras UKV nu wel goed nabouwen.

ACME 40258
RockyRail 90313
Roco 47121 (zijn veel 'alternatieven', maar die hebben niet de juiste containers)
ACME 40206 (nieuw)
ACME 40270 (nieuw)

Vraag me alleen of of die 40206 wagon wel echt in die trein zit, of dat het stiekem T2000 betreft.

Met vriendelijke groet,
Dennis

Het type wagen van de 40206 heb ik er zelf nog nooit in gezien, maar dat is nog geen garantie. De T2000 komt er vaker in voor.

Mvg, Peter

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6004
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: ACME 2014 (h0)
« Reactie #94 Gepost op: 27 September 2014, 14:10:44 »
Heb mijn zinnen gezet op de twee goederenwagen sets 35003 en 35004.
groetjes Dion

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2356
Re: ACME 2014 (h0)
« Reactie #95 Gepost op: 27 September 2014, 21:05:46 »
Qua rijgedrag is de piko prima. Het bedrukken van haar modellen heeft piko ook prima onder de knie (zie bv de railmagazine loc) de panto's is eigenlijk het enige minpunt, maar voor de prijs van 1 ACME heb je er 2 van piko  (y)

Plus de ruitenwissers . en de loc's zijn mooier gedetailleerd als de piko's. Ik betaal liever 100 euro meer, en dat ik tevreden als dat ik twijfel. Maar goed als het om rijden gaat is piko perfect :)

Mvgr Dave
« Laatst bewerkt op: 27 September 2014, 21:27:47 door Railhopper »

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1852
    • Flickr pagina
Re: ACME 2014 (h0)
« Reactie #96 Gepost op: 27 September 2014, 21:22:55 »
Piko zit er ook vaker een beetje naast... Zo is de CRS Traxx verknald door zwarte en rode beschrifting op de bak verkeerd te zetten en is de laatst grijze Fyra Traxx veel te donker van kleur!
Verder prima locjes van Piko met ook wisselende front/sluitverlichting... Ik kijk uit naar de ACME Traxxjes! Als Piko dan met weer een leuke nummer variant komt...

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re: ACME 2014 (h0)
« Reactie #97 Gepost op: 30 September 2014, 15:28:19 »
Ben benieuwd of de ACME/Elotrack HIE set 55094 er nog eens gaat komen en of ze de juiste rijtuigen er in weten te krijgen.
Staat al een eeuwigheid als "coming soon" op de site van Elotrack.
En dan ook nog eens als tijdperk III/IV  ???.
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1565
Re: ACME 2014 (h0)
« Reactie #98 Gepost op: 30 September 2014, 21:00:34 »
Ik heb wel interesse voor een "Jan de Rijk" / "unit45" combi (uit set 40267 en 40270).  Heeft iemand dan misschien interesse voor de DHL / Nothegger combi?

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: ACME 2014 (h0)
« Reactie #99 Gepost op: 01 October 2014, 01:00:53 »
Piko zit er ook vaker een beetje naast... Zo is de CRS Traxx verknald door zwarte en rode beschrifting op de bak verkeerd te zetten en is de laatst grijze Fyra Traxx veel te donker van kleur!
Verder prima locjes van Piko met ook wisselende front/sluitverlichting... Ik kijk uit naar de ACME Traxxjes! Als Piko dan met weer een leuke nummer variant komt...

Niet piko was de schuldige bij de CRS loc maar CRS zelf.  Zij hebben de verkeerde gegevens aan piko verstrekt.  Dit aldus een bekende dozenschuiver ui Vlaardingen  ???

Vreestrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Net weer begonnen...
Re: ACME 2014 (h0)
« Reactie #100 Gepost op: 05 October 2014, 11:08:48 »
Als je die gegevens binnen krijgt, dan check je dat toch nog even?! Foto's genoeg. Als het nou voor op een kleurplaat was... maar hier gaat het om een productiemodel waar er vast een paar honderd van gemaakt zijn.

Rob68

  • Offline Offline
  • Berichten: 229
Re: ACME 2014 (h0)
« Reactie #101 Gepost op: 13 November 2014, 20:15:05 »
Heeft iemand al iets gehoord wanneer ACME 52371  (DB Schlafwagen WLABmh174 rot "DSG" Ep.4) uitbrengt.

Rob

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4512
Re: ACME 2014 (h0)
« Reactie #102 Gepost op: 13 November 2014, 20:31:44 »
Jup deze 90ft wagens met ERS Railways opschriften worden al jaren gebruikt voor de diverse ERS shuttles. De wagens zijn dus ook gewoon in te zetten met de class 66 van Mehano in ERS kleuren of de Piko 189. Maar ook nu er met BLS wordt gereden zijn de ERS wagens nog steeds in gebruik. De Melzoshuttle bestaat uit bijna alleen maar 90ft draagwagens en enkele 60ft draagwagens. Het setje B-Models AAE wagens met ERS huuropschriften is dus een erg fraaie toevoeging. Leuk detail is dat de wagens natuurlijk snel vuil worden maar er rijden sinds december een behoorlijk aantal schone wagens. Hieronder een voorbeeldje gemaakt ter hoogte van Boxtel.

Ondertussen zijn ze al weer iets smeriger zoals hier te zien is op een recentelijke foto ter hoogte van Eindhoven.


Zijn deze wagens ook in combinatie met de ACME-wagens inzetbaar?

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5279
    • grootspoorfoto's
Re: ACME 2014 (h0)
« Reactie #103 Gepost op: 13 November 2014, 20:53:08 »
De wagentypes kunnen wel samen in de Poznanshuttle. Zie onderstaand voorbeeldje. Ik heb echter nooit tijd gehad om te kijken wat voor opschriften de wagens hebben die ERS voor deze treinen gebruikt. De trein wordt bijna altijd gereden met een 189 gereden. Eerst PKP 189 205, ERS zwart zonder logo of ERS zwart meg logo, PKP zul je niet meer zien daarvoor in de plaats zijn wel de ERS tweety 189 met logo en de ERS 189 212 en 213 met speciale bestickering gekomen. Ik heb de trein zelf ook een keer gezien met een ERS 1206 op de hoofdbaan, in de havens komt natuurlijk vaker voor. Wat betreft de belading is dacht ik alleen de LKW Walter relevant, de andere trailer soorten die Rocky-Rail maakt zijn niet relevant voor de Poznan. De Poznan helaas veel andere nu nog niet in model verkrijgbare trailers dus eigenlijk kun je niet zo heel veel met deze trein op dit moment.

Mijn advies op dit moment zou dan ook zijn, niet doen. Die Twinnies van Rocky-Rail zijn prima te gebruiken voor LKW Walter ganzzugen of de diverse Hupactreinen zoals de Brescia (met het grote VOS deel).

Voor grootspoorfoto's zie site

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4512
Re: ACME 2014 (h0)
« Reactie #104 Gepost op: 14 November 2014, 15:50:08 »
Oké dus de twinnies zijn te gebruiken voor een hupac-trein Brescia. Maar zijn die uit te breiden met andere modellen die al op de markt zijn?

En die 90ft wagens waar je het over had van ACME, welke wagens passen daar goed bij? Een containertrein van 3 wagens is ook zo karig.